Stránka 1 z 2
ES499.0 Piko H0

Napsal:
stř 04 kvě, 2011 10:28 am
od _Mike_
Neskusali ste niekto digitalizovat tuto lokomotivu?
Viem,ze to nie je oblubeny kusok, vzhladom na jeho mizernu stabilitu, ale prave preto sa mi to zdal byt vhodny kandidat na digitalizaciu. Pri obmedzeni max. rychlosti by sa mohla loko spravat celkom dobre. Miesto na dekoder je tiez dost velke - diera v zatazi.
Neviem vsak kam umiestnit tlmivky. Original su umiestnene medzi napravami, ale kedze po digitalizacii musia byt izolovane od privodu napatia z kolajnic rozhodol som sa ich dat inam. Teraz hladam vhodne miesto. Poradi niekto?
Na vrchnej strane motorceka zrejme nie je dost miesta, lokomotivu zatvorim, ale otacanie podvozku nejako drhne. Asi ich skusim dat na zadnu stranu motora, k prevodom.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
stř 04 kvě, 2011 10:53 am
od A2C
Tlmivky sa majú odstrániť nie izolovať!

Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
stř 04 kvě, 2011 11:20 am
od Petr Zatrepalek
_Mike_ píše:Neskusali ste niekto digitalizovat tuto lokomotivu?
Viem,ze to nie je oblubeny kusok, vzhladom na jeho mizernu stabilitu, ale prave preto sa mi to zdal byt vhodny kandidat na digitalizaciu. Pri obmedzeni max. rychlosti by sa mohla loko spravat celkom dobre. Miesto na dekoder je tiez dost velke - diera v zatazi.
Jediná digitalizace co se ti vyplatí je komplet vyměnit pojezd! Když tam dáš dekodér, mašina nikdy nebude jezdit tak jako "origo" dcc mašiny - bud ti bude cukat nebo pro rozjezd musíš nastavit hodně velkou rychlost - takže žádný plynulý rozjezd a dojezd, původní PIKO pojezd je prostě špatný - blbě zpřevodovaný, navíc to kývání... Navíc musíš komplet předělat zapojení světel.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
stř 04 kvě, 2011 11:43 am
od _Mike_
A2C píše:Tlmivky sa majú odstrániť nie izolovať!

No prave podla navodu k dekoderu tam maju zostat. Pre uplnost je to Kuehn T65. Tak neviem... V navode k T125 je tiez napisane ze tam RFI prvky maju zostat.
Petr: To ze to nebude idealne viem...
Svetla ostavaju povodne - t.j. jedna biela ziarovka na kazdom konci.
Neviem aky pojazd/motor by sa tam dal dat, ale predpokladam,ze vymena motorceka nestaci,kedze vibracie sposobuju aj prevody. Inak na analogu nejazdila zle, pokial nesla prilis rychlo. Co sa tyka napatia bola citliva aj na minimalne napatie - rozbiehala sa niekede medzi 1. a 2. dielikom na FZ1.
Videl som teraz nove modely, ale 350 Euro za ES 499.1 je nie len nad limit ktory som ochotny dat, ale aj nad ramec moznosti.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
čtv 05 kvě, 2011 12:35 pm
od _Mike_
Ako to teda je s tymi tlmivkami? Maju tam byt, ci nemaju?
Ma niekedo skusenosti s tymto typom dekodera v starych masinach?
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
čtv 05 kvě, 2011 12:37 pm
od cernos
Mám ve starým ragulinovi dekodér z dcckolejí a před zapojením a uvedením do provozu jsem tlumivky i kondík odletoval a zazálohoval někam asi do koše

Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
čtv 05 kvě, 2011 2:08 pm
od _Mike_
Ja som to tak najprv tiez urobil, lebo vsetky navody co som videl to uvadzali ako prvy krok. Akurat ze som to odzalohoval do sacku a nie do kosa

Potom som cital navod na Zababove kde sa pise, ze treba konzultovat manual ku konkretnemu dekoderu. No a ked som zohnal nemecky slovnik a anglicky preklad navodu, tak som tam nasiel tu nestastnu vetu, ze by to tam malo ostat.
Nerad by som znicil dekoder, kedze momentalne ma asi vacsiu cenu ako lokomotiva. Inak ten pojazd je identicky s ragulinom, takze by to mohlo ist. Asi to budem musiet risknut. Nastastie tento motorcek moc neiskri, aspon nie viditelne. Alebo tam necham len kondik, ten sa zmesti, a dam prec len tlmivky.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
čtv 05 kvě, 2011 5:06 pm
od Petr Zatrepalek
No s dekoderem Kuehn zkušenost nemám, svou krysu jsem před časem "digitalizoval" pomocí Lenz Gold a tlumivky šly do koše...
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
čtv 05 kvě, 2011 8:16 pm
od fulda
To je jednoduché - tlumivka v žádném případě nesmí bejt mezi kolejnicí a dekodérem, ale klidně může bejt mezi dekodérem a motůrkem. To je potom otázka, jak se dekodér staví k EMF, ale v každém případě nejhorší co se může stát je, že lokotka bude poskakovat při pomalé jízdě a nebo bude měnit rychlost cestou z kopce. Rozhodně se nic nebude měnit na generátor kouře.
... jo a pokud jí necháš mezi dekodérem a kolejnicí, tak to taky nebude hořet, ale dekodér bude velice špatně číst DCC příkazy (a všechny dekodéry v jeho okolí), takže to taky bude skákat.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
ned 08 kvě, 2011 11:50 pm
od JOHNZ
A ak tam necháš aj kondenzátor, môže byť poskakovanie ešte väčšie.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
úte 10 kvě, 2011 8:20 am
od _Mike_
Zistil som

Tak uz je to hotove, vyhodil som postupne vsetko. Jazdit jazdi, sice o nieco horsie ako na analog, ale da sa. Predsa len to nie je posunovacia lokomotiva, takze velmi pomaly jazdit nebude a pri beznych rychlostiach ide plynule.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
úte 10 kvě, 2011 1:43 pm
od mpinta
Neviděl jsem mašinu, která by s dekodérem jezdila hůř, než v analogu. Naopak, jezdí vždy lépe. Pokud jezdí mašina s dekodérem hůř, než v analogu, je něco blbě. Dekodér buď vadný nebo špatně nastavený nebo špatný výrobce. Použij Lenz nebo Zimo. Tlumivky a kondík zcela jistě odstranit.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
úte 10 kvě, 2011 1:46 pm
od mpinta
... a samozřejmě musí být v pořádku motor. Vyčistit (především komutátor), namazat. Převody dtto.
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
úte 10 kvě, 2011 2:21 pm
od _Mike_
Motor je povodny od Pika, vek 21 rokov. Skusim sa este pohrat s nastavenim dekoderu. Otvorit motor sa mi zatial nepodarilo. Ide o taky hranaty zapuzdreny motor. Starsie co boli sucastou podvozku otvorit viem, Gutzoldy tiez, tento zatial nie.
Vidno ho na obrazkoch tu:
http://magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2007110006
Re: ES499.0 Piko H0

Napsal:
úte 10 kvě, 2011 6:16 pm
od Myšpulín
Jen tak na zkoušku jsem taky digitalizoval tuto loko dekodérem z DCC koleje. A opravdu, po digitalizaci jezdí hůře, sice trochu, ale přeci. Pokoušel jsem se měnit různé cv, ale nic nepomohlo, jen to bylo spíše ještě horší. Naopak stejný dekodér v ještě starší BR55 s původním motorem dělal divy. Obávám se, že tyto hranaté motory si s pulzním spínáním prostě nerozumí nebo potřebují opravdu nějaké speciální dekodéry.
Motor se nechá otevřít celkem v pohodě. Podíváš-li se na motor směrem od komutátoru (to je ten válec na jedné straně), uvidíš na boku (u kratších stran) lehce zahnuté kovové pacičky (pokračování krycích plechů) směrem dovnitř ke komutátoru. Ty je potřeba narovnat popř. lehce vyhnout ven. Pak jde celý blok komutátoru vytáhnout ze statoru. Nezapomeň předem vyndat uhlíky a poznačit si polohu komutátoru vůči statoru a statoru vůči loko.