ES499.0 Piko H0

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » stř 04 kvě, 2011 10:28 am

Neskusali ste niekto digitalizovat tuto lokomotivu?

Viem,ze to nie je oblubeny kusok, vzhladom na jeho mizernu stabilitu, ale prave preto sa mi to zdal byt vhodny kandidat na digitalizaciu. Pri obmedzeni max. rychlosti by sa mohla loko spravat celkom dobre. Miesto na dekoder je tiez dost velke - diera v zatazi.

Neviem vsak kam umiestnit tlmivky. Original su umiestnene medzi napravami, ale kedze po digitalizacii musia byt izolovane od privodu napatia z kolajnic rozhodol som sa ich dat inam. Teraz hladam vhodne miesto. Poradi niekto?

Na vrchnej strane motorceka zrejme nie je dost miesta, lokomotivu zatvorim, ale otacanie podvozku nejako drhne. Asi ich skusim dat na zadnu stranu motora, k prevodom.
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod A2C » stř 04 kvě, 2011 10:53 am

Tlmivky sa majú odstrániť nie izolovať! ;-)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 04 kvě, 2011 11:20 am

_Mike_ píše:Neskusali ste niekto digitalizovat tuto lokomotivu?

Viem,ze to nie je oblubeny kusok, vzhladom na jeho mizernu stabilitu, ale prave preto sa mi to zdal byt vhodny kandidat na digitalizaciu. Pri obmedzeni max. rychlosti by sa mohla loko spravat celkom dobre. Miesto na dekoder je tiez dost velke - diera v zatazi.



Jediná digitalizace co se ti vyplatí je komplet vyměnit pojezd! Když tam dáš dekodér, mašina nikdy nebude jezdit tak jako "origo" dcc mašiny - bud ti bude cukat nebo pro rozjezd musíš nastavit hodně velkou rychlost - takže žádný plynulý rozjezd a dojezd, původní PIKO pojezd je prostě špatný - blbě zpřevodovaný, navíc to kývání... Navíc musíš komplet předělat zapojení světel.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » stř 04 kvě, 2011 11:43 am

A2C píše:Tlmivky sa majú odstrániť nie izolovať! ;-)

No prave podla navodu k dekoderu tam maju zostat. Pre uplnost je to Kuehn T65. Tak neviem... V navode k T125 je tiez napisane ze tam RFI prvky maju zostat.

Petr: To ze to nebude idealne viem...

Svetla ostavaju povodne - t.j. jedna biela ziarovka na kazdom konci.
Neviem aky pojazd/motor by sa tam dal dat, ale predpokladam,ze vymena motorceka nestaci,kedze vibracie sposobuju aj prevody. Inak na analogu nejazdila zle, pokial nesla prilis rychlo. Co sa tyka napatia bola citliva aj na minimalne napatie - rozbiehala sa niekede medzi 1. a 2. dielikom na FZ1.

Videl som teraz nove modely, ale 350 Euro za ES 499.1 je nie len nad limit ktory som ochotny dat, ale aj nad ramec moznosti.
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » čtv 05 kvě, 2011 12:35 pm

Ako to teda je s tymi tlmivkami? Maju tam byt, ci nemaju?
Ma niekedo skusenosti s tymto typom dekodera v starych masinach?
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod cernos » čtv 05 kvě, 2011 12:37 pm

Mám ve starým ragulinovi dekodér z dcckolejí a před zapojením a uvedením do provozu jsem tlumivky i kondík odletoval a zazálohoval někam asi do koše :)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » čtv 05 kvě, 2011 2:08 pm

Ja som to tak najprv tiez urobil, lebo vsetky navody co som videl to uvadzali ako prvy krok. Akurat ze som to odzalohoval do sacku a nie do kosa :wink: Potom som cital navod na Zababove kde sa pise, ze treba konzultovat manual ku konkretnemu dekoderu. No a ked som zohnal nemecky slovnik a anglicky preklad navodu, tak som tam nasiel tu nestastnu vetu, ze by to tam malo ostat.

Nerad by som znicil dekoder, kedze momentalne ma asi vacsiu cenu ako lokomotiva. Inak ten pojazd je identicky s ragulinom, takze by to mohlo ist. Asi to budem musiet risknut. Nastastie tento motorcek moc neiskri, aspon nie viditelne. Alebo tam necham len kondik, ten sa zmesti, a dam prec len tlmivky.
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 05 kvě, 2011 5:06 pm

No s dekoderem Kuehn zkušenost nemám, svou krysu jsem před časem "digitalizoval" pomocí Lenz Gold a tlumivky šly do koše...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod fulda » čtv 05 kvě, 2011 8:16 pm

To je jednoduché - tlumivka v žádném případě nesmí bejt mezi kolejnicí a dekodérem, ale klidně může bejt mezi dekodérem a motůrkem. To je potom otázka, jak se dekodér staví k EMF, ale v každém případě nejhorší co se může stát je, že lokotka bude poskakovat při pomalé jízdě a nebo bude měnit rychlost cestou z kopce. Rozhodně se nic nebude měnit na generátor kouře.

... jo a pokud jí necháš mezi dekodérem a kolejnicí, tak to taky nebude hořet, ale dekodér bude velice špatně číst DCC příkazy (a všechny dekodéry v jeho okolí), takže to taky bude skákat.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod JOHNZ » ned 08 kvě, 2011 11:50 pm

A ak tam necháš aj kondenzátor, môže byť poskakovanie ešte väčšie.
JOHNZ
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » úte 10 kvě, 2011 8:20 am

Zistil som :) Tak uz je to hotove, vyhodil som postupne vsetko. Jazdit jazdi, sice o nieco horsie ako na analog, ale da sa. Predsa len to nie je posunovacia lokomotiva, takze velmi pomaly jazdit nebude a pri beznych rychlostiach ide plynule.
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod mpinta » úte 10 kvě, 2011 1:43 pm

Neviděl jsem mašinu, která by s dekodérem jezdila hůř, než v analogu. Naopak, jezdí vždy lépe. Pokud jezdí mašina s dekodérem hůř, než v analogu, je něco blbě. Dekodér buď vadný nebo špatně nastavený nebo špatný výrobce. Použij Lenz nebo Zimo. Tlumivky a kondík zcela jistě odstranit.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod mpinta » úte 10 kvě, 2011 1:46 pm

... a samozřejmě musí být v pořádku motor. Vyčistit (především komutátor), namazat. Převody dtto.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod _Mike_ » úte 10 kvě, 2011 2:21 pm

Motor je povodny od Pika, vek 21 rokov. Skusim sa este pohrat s nastavenim dekoderu. Otvorit motor sa mi zatial nepodarilo. Ide o taky hranaty zapuzdreny motor. Starsie co boli sucastou podvozku otvorit viem, Gutzoldy tiez, tento zatial nie.

Vidno ho na obrazkoch tu: http://magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2007110006
_Mike_
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 06 dub, 2011 12:01 pm
Bydliště: Bratislava

Re: ES499.0 Piko H0

Příspěvekod Myšpulín » úte 10 kvě, 2011 6:16 pm

Jen tak na zkoušku jsem taky digitalizoval tuto loko dekodérem z DCC koleje. A opravdu, po digitalizaci jezdí hůře, sice trochu, ale přeci. Pokoušel jsem se měnit různé cv, ale nic nepomohlo, jen to bylo spíše ještě horší. Naopak stejný dekodér v ještě starší BR55 s původním motorem dělal divy. Obávám se, že tyto hranaté motory si s pulzním spínáním prostě nerozumí nebo potřebují opravdu nějaké speciální dekodéry.

Motor se nechá otevřít celkem v pohodě. Podíváš-li se na motor směrem od komutátoru (to je ten válec na jedné straně), uvidíš na boku (u kratších stran) lehce zahnuté kovové pacičky (pokračování krycích plechů) směrem dovnitř ke komutátoru. Ty je potřeba narovnat popř. lehce vyhnout ven. Pak jde celý blok komutátoru vytáhnout ze statoru. Nezapomeň předem vyndat uhlíky a poznačit si polohu komutátoru vůči statoru a statoru vůči loko.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků