Stránka 2 z 2

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 4:44 pm
od Jacek
miroslav lengyel píše:No máš pravdu,že ve skutečnosti se veksle běžně neřežou,určitě ne při jízdě vlaků,ovšem při posunu se to občas dělá. :o Tedy musí to být ručně stavěná vyhýbka,musí se jet krokem a nesmí Tě nikdo vidět :lol:

A to Vám proboha řekl kdo? To bych jako signalista chtěl teda vidět. Na pracovištích s výhybkami stavěnými ústředně i místně jsem pracoval přes 10 let, ale taková hovadina by mě nenapadla ani ve snu... To že u místně stavěné výhybky (nezamčené) říznutí je teoreticky možné bez žádných následků neznamená, že pak nedojde k ohnutí jazyku nebo poškození výměnového tělesa. Proč by to nějaký zaměstnanec riskoval? A kvůli čemu?
Jen na vysvětlení, říznutí běžné výhybky je mimořádná událost, ještě nedávno se to bralo jako nehodová událost.

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 5:20 pm
od miroslav lengyel
Kolego netřeba se rozčilovat a obhajovat práci železničářů :D dělal jsem na dráze u posunu 9 let a to že se občas veksle řízla se prostě dělo.Jak říkám,dělo se to tam,kde na to nebylo vidět,tedy zejména na vlečkách atd.To že to byla nehodová událost je fakt,na druhou stranu je fakt,že kde není žalobce není také soudce.A proč se to dělalo?Protože když jsem měl mít četu 1+3 a byl jsem v tom lepším případě 1+1,tak se prostě poslala mašina samostatně,fíra říznul opatrně veksli a po volné mi přijel zpět.To jsou věci co?A jen tak mimochodem,viděl jste někdy kolejiště v Ústeckém přístavu?Byla tam povolená rychlost 10km/h a asi byste se divil kolik se tam jezdilo :D Mohli bysme si vyprávět nekonečně dlouho,ale byla aspoň sranda a nebylo možná tolik průšvihů jako teď.A tímto se nechci v žádném případě dotknout kvality vaší práce. :mrgreen: Míra

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 6:05 pm
od 123.marek
Ovšem jsou i vyhybky které jsou k řezání přímo určené.Mají samovratné přestavníky a používají se ve stanicích/výhybnách (tuším že tam kde se pravidelně křižují vlaky)na tratích podle předpisu ČD D3.Zrychlí se tím doprava protože je nikdo nemusí přehazovat.Přestavníky jsou doplněné návěstidlem o kterém je zmínka v předpise ČD D1,část pátá, kapitola III. A,článek(nebo jak se tomu řiká)490.,návěst 179.

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 6:18 pm
od Jacek
miroslav lengyel píše:Kolego netřeba se rozčilovat a obhajovat práci železničářů :D dělal jsem na dráze u posunu 9 let ...

Tak to bychom si mohli popovídat a zavzpomínat :D , nicméně o některých věcech není dobré veřejně psát, neb takto pak vznikají špatné příklady a fámy. Ale také zvýšená kontrolní činnost nadřízených pokud si něco takového přečtou :shock: Např. díky K-reportu už takových případů bylo...

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 6:47 pm
od miroslav lengyel
Tak to můžou za mnou klidně přijít :D A dnešní provoz :o na ranžíru a na vlečkách :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:,dnes by se asi dalo šíbovat skutečně podle předpisů :D.Více na SZ.Míra

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: stř 23 úno, 2011 8:50 pm
od Ferda
Na bývalé Karolíně jsme měli nejen samovratné výhybky (po drobné úpravě tyče závaží :idea: ), ale i samovratné mašiny! Mašina do šturcu jela s reverzem vlastní setrvačností bez fíry v prokluzu a vracela se sama dle fyzikálních zákonů. Fíra naskočil poté, co přehodil vexel :mrgreen:
Dělalo se to i s vozy. Pak fíra naskakoval až poté, co klackem odkuploval vozy od stroje a ty pak poslal odrazem.
Je pravda, že vedení vlečky sídlilo o 12 km dál, ale nikdy jsme nazažili mimořádnou událost v souvislosti s touto činností. Mimořádky byly běžné (zajímavé slovní spojení :wink: ), ale z 99° byly důvodem totálně shnilé pražce. Tzv. širokorozchodná jízda :lol: . Zjistilo se, že pražec bez úhony opravdu nevydrží 120 let provozu :mrgreen: .

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: čtv 24 úno, 2011 5:15 am
od miroslav lengyel
Ferda píše:Na bývalé Karolíně jsme měli nejen samovratné výhybky (po drobné úpravě tyče závaží :idea: ), ale i samovratné mašiny! Mašina do šturcu jela s reverzem vlastní setrvačností bez fíry v prokluzu a vracela se sama dle fyzikálních zákonů. Fíra naskočil poté, co přehodil vexel :mrgreen:
Dělalo se to i s vozy. Pak fíra naskakoval až poté, co klackem odkuploval vozy od stroje a ty pak poslal odrazem.
Je pravda, že vedení vlečky sídlilo o 12 km dál, ale nikdy jsme nazažili mimořádnou událost v souvislosti s touto činností. Mimořádky byly běžné (zajímavé slovní spojení :wink: ), ale z 99° byly důvodem totálně shnilé pražce. Tzv. širokorozchodná jízda :lol: . Zjistilo se, že pražec bez úhony opravdu nevydrží 120 let provozu :mrgreen: .


Tak to je naprosto přesné :mrgreen: ,jen bych doplnil k těm pražcům,ony by možná vydržely,ale musely by být ve štěrku a ne v bláťě,vodě atd.Co jste měli za mašinu?S Čmeldou si to tak nějak neumím představit :lol: Míra

Re: Snímač polohy vyhybek pro DCC

PříspěvekNapsal: čtv 24 úno, 2011 8:47 am
od Ferda
Jezdila tam "Rosnička" 334. U nás se jí říkalo "Skokan", barva žáby stejná, ale víc to vystihovalo způsob pohybu po "kvalitním" kolejišti :D . Jako záloha pak "Karkula" 444.0 Občas i 444.1, ale ta měla omezení, protože nezvládala obluky R 50m. Ona i ta "Nulka" mohla do těch oblouků jen setrvačností s vykuplovanou převodovkou. Jinak vyletěly kardany k podvozkům. Brzdilo se samozřejmě jen strojem, bez foukání, proto se dalo odrážet. Celá "Karolína" byla v oblouku a tvořila pokroucený ovál, takže vozy neměly moc kam ujet :D .
S tím blátem a vodou máš naprostou pravdu :mrgreen: .

Omluva za OT.