Re: DCC versus ANALOG
Napsal: čtv 22 bře, 2012 4:47 pm
Tohle ja fakt individuální rozhodnutí každého.Záleží co od ovládání kdo očekává,jestli je spíš jezdič nebo bastlíř a tvořitel různých vychytávek.Já jezdím digitálně už od roku 2004,ale stavění vlakových cest mám pořád analogově a myslím,že to i více odpovídá mojí epoše III.Samozřejmě někomu vyhovuje stavění vlakové cesty i jen jedním kliknutím.K epoše V.a VI.něco takového na hlavních tratích patří.Ale k té mé trojce mi to nějak nesedí.Sám si z praxe pamatuju,že stavění vlakové cesty v devadesátých letech na některých stanicích trvalo i 15 minut(třeba v Žilině,v Budějovicích nebo Liberec-ten byl svojí zabezpečovačkou téměř proslulý).Pokud jezdím(e) doma podle grafikonu,tak to delší analogové stavění prostě k tomu provozu patří.Zároveň je výhodou,že se dá ještě za jízdy vlaku leccos napravit(přestavit).Samozřejmě je to provinění oproti skutečnosti,ale zase si neumím představit,že mi vlak řeže výměnu nebo jede proti jinému a já nemůžu nic dělat,protože mám výměny zazávorované a nemohu s nimi tedy hýbat nebo na ovladači zběsile volím řežim výhybek a rychle něco přestavuji a pak rychle volím režim jízdy a brzdím.Nebo mám dva ovladače-jeden na výhybky/návěstidla a druhý na jízdu....nebo ovládací digit.pult,tam to asi jde společně....Ještě k současným epochám-jsou stále stanice i na hlavních tazích,kde se stále staví na rankelově přístroji a ježí se to tam na stavědlech pákami.Ale takových případů rychle ubývá.Na IV.-tém koridoru stále přetrvává v žst.Heřmaničky,kde se staví pákami a točí klikami přejezdu s dřěvěnými břevny závor a další nezrekonstruované staničky směrem k Táboru také nejsou o moc modernější,ale už se tam vyskytují i světelná návěstidla.S postupem modernizace koridoru toto během pár let zmizí.Na tomto koridoru je mechanika i mezi Stašnicemi a Vršovicemi v Praze.To myslím že je úplná raritka.Takže myslím si nelze nic pokazit a tedy jaké má ovládání být, záleží na vkusu každého soudruha,že soudruzi.