Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Highway píše:Kolegové mám asi jednoduchý dotaz, ale nedokázal jsem najít odpověď (jsem elektrotechnický začátečník):
Jaký je rozdíl mezi vagonkem s osvětlením označeným v katalogu buď AC a nebo DC?
Děkuji
miroslav lengyel píše:Tak to jsi nejspíš bydlel někde v německém příhraničí,ne?
HonzaM píše:Highway píše:Kolegové mám asi jednoduchý dotaz, ale nedokázal jsem najít odpověď (jsem elektrotechnický začátečník):
Jaký je rozdíl mezi vagonkem s osvětlením označeným v katalogu buď AC a nebo DC?
Děkuji
O jaký katalog (jaké firmy) se jedná? Asi by bylo nejlepší se zeptat výrobce co se pod tím označením skrývá.
miroslav lengyel píše:Maerklin pracuje s ''tříkolejným'' systémem celou dobu,jen ta třetí kolejnice není vidět,bo jsou tam takové kontaktní plošky v pražcích.
https://www.itvlak.cz/H0-kolej-188-3-mm ... escription
Na mašinách a vagóncích,kde je osvětlení je zespodu lyžina,která sbírá proud z té prostřední koleje.
https://www.maerklin.de/de/produkte/det ... Paging%5D=
Dnes je poměrně na vzestupu,bo tam logicky odpadají problémy s vratnými smyčkami.
Ještě před sloučením s Trixem,dělal Maerklin také Hamo system,co byly verze lokomotiv a vagónků přizpůsobené pro dvojkolejný provoz a stejnosměrný proud.
Digitál do toho netahejte,ten funguje jak na tříkolejném,tak dvojkolejném systému.Ovšem nejedná se vyloženě o střídavý proud jako takový,ale je to vlastně složený signál napájecího proudu s digitálními informacemi. Je to tady na fóru někde dopodrobna rozebráno,stačí pohledat.
miroslav lengyel píše:No a ten samý zkrat ti udělá mašina na dvojkolejném systému DC,pokud bude napájen z digitálu a ona v sobě nebude mít dekodér.
miroslav lengyel píše:To proto,aby to nějaký mamlas náhodou omylem nepostavil na analog a na první dobrou to neodpálil.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků