Stránka 1 z 1

užití RailCom

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 10:19 am
od V_Báňa
Dobrý den,

měl bych dotaz odbornější a obecný ke komunikaci RailCom (jedná se zpětnou komunikaci lokodekodér- kolejiště):

Lenze v roce 2001 propagoval u RailCom přenos dat, prostřednictvím VF modulace proudu na bitu log 0, nicméně NMRA nyní má jako standard RP9.3.1. odlišný -sériový přenos bitů 250kB v mezeře po stop bitu DCC (tzv cut-out signálu boosteru). Ta ale termín RailCom v RP nezmiňuje.
Který z těchto formátů se nyní nazývá RailCom? Mám pocit že to Lenze vzdal a platí definice NMRA. Prosím o potvrzení.
-----------
Obecný dotaz- používá to u nás vůbec někdo? Resp nikdo nemá zájem o zobrazení DCC adresy lokomotivy v úseku?
Díky

Re: užití RailCom

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 10:52 am
od radeksindy
Nesleduju tento problém detailně, ale přehled si trochu udržuju. Původní nápad se neosvědčil a podíl ztracených paketů byl přes veškerou snahu příliš velký. Tak se přešlo na krátké odpojení zesilovače, což umožnilo použít až 250kB (původně se počítalo s 125). Lenzův nápad se nelíbil ani ostatním výrobcům a tak už dávno jiní plně prodávají svoje sytémy zpětné komunikace, zatímco Lenz je jedním z posledních. RailCom je obchodní název Lenze, v DCC normách se už dlouho výhradně mluví jen o "bidirectional communication".

Protože jsem uživatel LocoNetu, mám doma otestován a vyzkoušen Digitraxí systém. Ale vše jen z čiré profesionální zvědavosti, nehodlám nic používat. I. a II. epocha na lokálce toho moc nevyžaduje :)

Re: užití RailCom

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 11:26 am
od V_Báňa
Děkuji, mám podobný pocit, že to Lenze nakonec stornoval a převzal od NMRA. Nasvědčují tomu stopy v popisu funkce na webu a nutnost výměny boosteru LV102 místo LV100 aj.

Re: užití RailCom

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 6:28 pm
od radeksindy
Lenz zřejmě vlastní některé klíčové patenty, takže i v posledních verzích normy byl vždy odstavec odkazující na práva Lenze a ujištění, že licence bude pro všechny certifikovaná zařízení ostatních výrobců zdarma. To byl jeden z problémů, většina zařízení je necertifikovaná a otázka byla, zda Lenz nebude u necertifikovaných zařízení vyžadovat licenční poplatky. To je jeden z důvodů, proč je tato norma implementována jen některými z výrobců - Lenz a ESU má snad přípravu - ostatní jedou svým směrem. Pro některé výrobce byl problém i to, že při tomto principu je nutné mít novou verzi centrály. Např. Transponding od Digitraxu využívá LocoNet a funguje tedy s jakoukoli centralou, to u RailComu nebude možné. Část výrobců se celkem oprávněně obávala, že se zákazníci nebudou chtít kupovat nové centrály.