Stránka 1 z 2

Kuehn T125 a skúsenosti s RMA

PříspěvekNapsal: pát 21 kvě, 2010 10:25 am
od A2C
Zdravím Páni, som šťastným majiteľom DCC systému Roco Multimouse, na jeho otestovanie a skúmanie začiatkov DCC som si zakúpil v predajni JR Line v BA, dekodéry Kuehn T125 dostal som radu aby som vymenil aj motory aby mi starý motor náhodou neodpálil dekodér, tak sa aj stalo a tak som šťastný odchádzal z obchodu po 2 návštevách s dvoma Tillig kockami a dvoma dekodérmi.

Čo však čert (ospravedlňujem sa všetkým čertom a diablom :lol: ) nechcel dekodér sa mi pred mesiacom odporúčal aj s efektom dymového generátora.
Bral som to ako bežnú vec s tým že mi v predajni vymenia kus za kus keďže to pravdepodobne bola chyba súčiastky.

Na moje prekvapenie mi pri dnešnej návšteve JR Line (30dní po zadaní RMA) bolo vysvetlené že dostali od Kuehn vyrozumenie (oficiálne som ho nevidel len mi bolo reprodukované) že dekodér bol preťažený a preto zadymil preto sa RMA neuznáva.

Nemusíte chodiť ma strednú elektronickú aby vám bolo jasné že ak dekodér má ochranu do 1,1A tak sa po prekročený má ochrana aktivovať a dekodér vypnúť.

Teda ak ochranu skutočne má, nato mi bolo doporučené aby som nabudúce dával do TT mašín dekodéry s 1,7A na motor, s dovolením koľko A dekodéry sa majú dávať potom do modelov 1:22,5? 5A?

Naviac Kuehn žiadny silnejší dekodér ani nevyrába a tento doporučuje do H0! Kuehn stratil v mojich očiach serióznosť nakoľko keď Vám toto výrobca napíše miesto toho aby Vám dal nový ako to robia všetky iné firmy prípadne opravil závadu oznámi Vám že jeho výrobok bol dokonalý kým ste ho nepoužil. V tom prípade nechám Kuehn výrobky dokonalými na poličkách predajne.

Toľko teda moje prvé skúsenosti s dekodérmi Kuehn, som rád že som vlastníkom aj dekodérov ESU kde sa takéto incidenty nestávajú a bol som ubezpečený že mi bude dekodér opravený alebo vymenený za nový.

Vďaka bohu aj za výrobcov ktorý vedia čo vôbec vyrábajú.

PříspěvekNapsal: pát 21 kvě, 2010 3:21 pm
od Jojo
No je to určite diskutabilná vec. Ale,ja tie dekodery mam a nie je žiadny problem. Pracujem v oblasti kde je hooodne reklamacií ,ale na zhorený dekoder by som reklamaciu neuznal.Ochrana tam samozrejme je ,ale nie všemožna a pri zlom zapojení nepomože ani svatana voda. Pretože pri pretažení motora by ochrana pomohla, max.by odišli koncove tranzistory ,ale určite by to nezhorelo. ESU možno mení kus za kus ,ale to je reklamný a ich postoj. Hlavne dobrý pre zákaznika. :roll: :twisted: :P

PříspěvekNapsal: pát 21 kvě, 2010 5:39 pm
od A2C
Tak isto mám tie dekodéry (teraz 2 v mašinách + ten jeden na RMA) a chyba sa objavila len na tomto kuse.
Potom som do toho istého modelu kúpil ešte jeden rovnako ho zapojil a jazdí už mesiac bezproblémov. Ja ani nevidím kde by mal mať problém jedine v chybnejšej súčiastke od výroby ktorá zadymila. Ono nezhorelo to úplne, je na jednom integráči taká bodečka.
Zapojené to bolo dobre nakoľko som s tým jazdil.

tu však ide o to že výrobca evidentne nevie načo tam tá ochrana je a je diskutabilné či tam tá ochrana je. Ak by tam ochrana bola malo to dekodér vypnúť tak totiž tá ochrana má fungovať.

Ono v podstate nechcel som narážať na kvalitu výrobku, ja som s tými dekodérmi spokojný, splňujú to čo od nich požadujem, mašiny mi s nimi chodia, zrýchlujú dobrzdujú, všetko ako nastavím. Išlo mi tu primárne o prezentovanie postoja firmy ktorá ho vyrobila. Ak by teda mali dajaké poňatie o tom čo vlastne napísali, tak by ich odpoveď bola iná.
A hlavne ak by mali trocha toho filipa súčiastku by vymenili a neriešili by tieto blbosti ako hodiť chybu na zákazníka.

PříspěvekNapsal: sob 22 kvě, 2010 8:35 am
od Jojo
Skus zatlačit na predajcu,čo iné ostava. Alebo skus napísat sam výrobcovi,že si bol doteraz spokojný atd.atd... Niekedy to víde. :( Ak to chodilo a nahodne niečo odišlo,nie je to zhorenina, asi ozaj vadna sučiastka. Hodne zdaru. :D

PříspěvekNapsal: sob 22 kvě, 2010 1:30 pm
od pepo64p
To im vyrobca zatelefonoval ,prečo ti neukazali vyrozumenie bola to tvoja reklamacia !

PříspěvekNapsal: sob 22 kvě, 2010 1:43 pm
od A2C
Dekodér ešte nemám doma a ani vyrozumenie v rukách splnili si len povinnosť aby som bol vyrozumený s výsledkom RMA v dobe 30 dní, nakoľko dekodér je ževraj na ceste a tak to doriešim v pondelok prípadne behom týždňa kedy bude dekodér na predajni. Ak bol skutočne preťažený tak tam nebola ochrana proti preťaženiu, tj zavádzal ma pri kúpe, ak tam bola tak zlyhala a tak to je problém výrobcu. Navyše som si nemal ako overiť fakty keďže JR Line porušuje zákon a nedodal k dekodéru Slovenský manuál aby som si mohol overiť jeho tvrdenia. Hold JR Line resp Roman Jakubovič to bude mať budúci týždeň ťažké. Číslo na SOI už v telefóne mám. :twisted:
Vyrozumenie som od neho chcel avšak ževraj ho má v e-maily a keďže tam nebol ani dekodér stačilo mi že som sa dozvedel fakty pohádal sa s RJ (teda majiteľom) pretože jeho tvrdenia sú asi také že nebo je červené lebo to od niekoho počul.

PříspěvekNapsal: sob 22 kvě, 2010 4:05 pm
od BorgMcz
Kdyz si tak ctu toto vlakno, lituji toho prodejce. ON NEMUZE za to, co mu vyrobce posle za odpoved. Podle vseho svoji ulohu splnil, tedy zbozi za VAS odeslal k vyrobci. Presne podle toho, jaka je jeho uloha. Tedy pri nakupu vam PORADIL a s reklamaci POMOHL.

Proto asi zbytecne se tu ohanite SOI, ona vam stejne nepomuze, protoze prodejce splnil co mel!

Spise je to smula pro vyrobce, osobne bych od nej uz nekupoval nic.

PříspěvekNapsal: sob 22 kvě, 2010 5:54 pm
od A2C
Neviem ako je to u Vás, avšak na Slovensku predajca preberá zopovednosť za výrobok a ručí za neho. Takže ak ten výrobok niečo neobsahuje a on tvrdí že hej, tak je to jeho zodpovednosť.

Mimochodom ak ľutuješ toho predajcu odporúčam zájsť si do Bratislavy a vychutnaj si ho sám. Garantujem ti že ho ľutovať nebudeš. Kto zažil iste bude súhlasiť.

Ale daj si pozor jeden z predavačov je veľmi príjemný človek ktorý ochotne poradí a pomôže ako sa len dá. To však neplatí o majiteľovi ktorý tieto reklamácie rieši. A on sám nechal napísať do reklamácie kraviny o použitom motore, skôr sa mi zdá ako keby chránil výrobcu pred zákazníkom. Však ako som vravel treba zažiť.

PříspěvekNapsal: ned 23 kvě, 2010 2:22 pm
od BorgMcz
A2C píše:Neviem ako je to u Vás, avšak na Slovensku predajca preberá zopovednosť za výrobok a ručí za neho. Takže ak ten výrobok niečo neobsahuje a on tvrdí že hej, tak je to jeho zodpovednosť.

Mimochodom ak ľutuješ toho predajcu odporúčam zájsť si do Bratislavy a vychutnaj si ho sám. Garantujem ti že ho ľutovať nebudeš. Kto zažil iste bude súhlasiť.

Ale daj si pozor jeden z predavačov je veľmi príjemný človek ktorý ochotne poradí a pomôže ako sa len dá. To však neplatí o majiteľovi ktorý tieto reklamácie rieši. A on sám nechal napísať do reklamácie kraviny o použitom motore, skôr sa mi zdá ako keby chránil výrobcu pred zákazníkom. Však ako som vravel treba zažiť.



Tak proboha, kdyz to vis, proc tam lezes!!!

PříspěvekNapsal: ned 23 kvě, 2010 4:18 pm
od A2C
A do akého iného obchodu mám v BA isť? :lol:

PříspěvekNapsal: ned 23 kvě, 2010 5:24 pm
od mlha
a na netu nejde koupit dekodér?

PříspěvekNapsal: pon 24 kvě, 2010 6:19 am
od A2C
Rozoberáme tu už kraviny prosím o premaz topicu,
k tomu či sa nedá kúpiť na nete, samozrejme že dá, ale prvé dekodéry som kúpil v JR Line, ostatné ako ESU som kupoval už cez web.

Kuehn dekoder.

PříspěvekNapsal: úte 25 kvě, 2010 4:06 pm
od Zdeněk
Mám informace od prodejce v Ostravě, že Kuehn neuznává ŽÁDNOU reklamaci na dekodéry. Aspoň tomuto prodejci žádnou neuzanal.Jednoduše vždy je to vina zákazníka, ať už špatným zapojením, nebo použitím. Zapojoval jsem jich dost do modelů co dělám a jeden po chvilce jízdy taky odešel do háje a reklamace uznána nebyla.

PříspěvekNapsal: úte 01 čer, 2010 6:55 am
od A2C
no je to možné, avšak ešte že tu máme zákon tak postavený ako je, a ak takto Kuehn pristupuje k reklamáciám predajcovia si dvakrát premyslia či ho budú predávať.

PříspěvekNapsal: úte 01 čer, 2010 10:23 am
od Ferda
Nevím jak je to na Slovensku, ale dle našich předpisů by prodejce neměl svou povinnost splněnu tím, že ti něco řekl. Reklamace se považuje za vyřízenou až tehdy, když je opravdu vše uzavřeno. Jestli nebyl schopen ti reklamovaný výrobek vrátit ve stanovené lhůtě, ať už opravený nebo ne, a doložit svá tvrzení písemně, pak lhůta pro reklamaci vypršela a máš nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pro zákazníka není podstatné, zda zdržení zavinil prodejce, výrobce nebo třeba pošťák.

Prodejce (potažmo výrobce, nebo dodavatel) porušil své povinnosti už tím, že nedodal návod ve slovenštině. I to by asi SOIku zajímalo.