Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
josves píše:Dobrý den všem prosím Vás o posouzení návrhu zapojení vratné smyčky ve skrytém nádraží. S elektronikou zatím docela zápasím... Ovládání kolejiště (přestavníky,...) plánuji jako analogové a ovládání lokomotiv digitálně (DCC Roco).
Zhruba jsem si zapojení nahodil, ale mám tam stále několik věcí, se kterými jsi nejsem na 100% jistý.
zde je zjednodušený plánek celého kolejiště:
http://img685.imageshack.us/i/celek.jpg/
zde je návrh zapojení skryťáku:
http://img504.imageshack.us/i/skrytak.jpg/
K návrhu kolejí SN: 1.kolej je převážně průjezdná, 2.kolej je odstavná (s výjezdem na obě strany) a 3 kolej je odstavná až po projetí 1. koleje a úseku A-A', který jede po obvodu kolejiště a je částečně odkrytý (viz celý plánek kolejiště...)
1. Je možné zapojit modul vratné smyčky tak, jak jej mám zapojený? tzn. izolovat jen část celkové smyčky? a v té druhé mít skryté nádraží? (izolovaná část je výrazně delší, než nejdelší budoucí vlak)
josves píše:2. Je možné (v případě že budu izolovanou částí vratné smyčky projíždět vlakem) mít jinou lokomotivu umístěnou v odbočce, která z izolovaného úseku vybočuje? (bude tam umístěná pila)
josves píše:3. a ještě mi není úplně detailně jasná funkce modulu vratné smyčky. V momentě kdy vlak vjede na izolovaný úsek smyčky a polarita je oproti příjezdovým kolejím opačná, modul polaritu okamžitě přepne a vlak bez zastavení pokračuje dál. V momentě, kdy se vlak dostane na konec smyčky je polarita zase opačná. Co se poté přepne? polarita kolejí ve smyčce? Protože při vjezdu do smyčky lokomotiva jede "vpřed", ale vyjede v podstatě v obráceném směru, ale stále jede "vpřed". Jak to tedy je?
Houmr píše:No mě jednou něco podobného dělal modul domácí výroby, závada byla v něm, takže si myslím, že ten modul od STE bych poslal zpět, mohlo by to být v něm. S dekodéry nemá modul žádnou vazbu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků