ESU

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 13 pro, 2010 7:05 am

Tuším,že je to CV 64.Zkus zadat hodnotu 1 a mělo by to skřípat :P Počítej s tím,že když zastavíš z malé rychlosti,tak to jen tak kvikne.Samozřejmě to záleží na nastavení CV 4-deceleraci.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod norbert » pon 13 pro, 2010 8:32 pm

Míro CV64 mam nastavenou na hodnotu 64 - skřípe to pěkně a delší čas, když jsem nastavil CV4 hodnotu10.
Při nastaveni CV4 na hodnotu 1, lokomotiva brzdi na velice krátkém úseku(nemodelově) a zvuk se skoro ani neozve
Ale pořád nejde zvuk brzdy při pomalé a střední modelové rychlosti!!! Dá se to nastavit???
norbert
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned 16 bře, 2008 1:43 pm
Bydliště: Kyjovice

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 14 pro, 2010 6:54 am

Norberte určitě to jde,záleží taktéž na nastavení CV 5 max.rychlost a CV 6 střední rychlost.Do CV 6 by se měla zadat zhruba 1/3 hodnoty co zadáš do CV 5.To CV 4 mi přijde i malá hodnota těch 10,ale záleží na jak krátkém úseku chceš zastavit.Já mám na mašinách,které zastavují ve stanici hodnotu vyšší(třeba 30),ale pak je potřeba začít brzit včas,abys neprojel návěstidlo nebo námezník. :D Na mašinách,které jsou ve skryťáku a nádražím pouze projíždí mám naopak v CV hodnotu malou,aby zastavila rychle(krátké koleje)a neprojela přes hranice.Zvuk při vjezdu do tunelu vypnu a vidět na to také není,takže žádný problém.Chce to zkoušet a zkoušet,nejlépe v POM režimu přímo na kolejišti.Dřív jsem to dělal na programovací koleji,ale když jsem dal mašinu do provozní situace všechno bylo jinak.Navíc nastavení a jedné mašiny nefunguje u jiné.Aspoň u mě ne,protože nemám jedinou mašinu dvakrát.Navíc jinak se chová mašina se setrvačníkem a jinak bez něj.Je to trošku alchymie,ale není to nic co bys nezvládl.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod norbert » čtv 16 pro, 2010 8:56 pm

Míro díky za info
Tak jsem zkoušel a zkoušel, ale na nic nového jsem už nepřišel.
Brejlovce zkouším na oválu ze start setu. Pokud dám v CV4 vyšší hodnotu nad deset, při zastavování se aktivuje zvuk brzd, ten se přehraje skončí, ale lokomotiva zastavuje ještě dále bez zvuku. Na hodnotě deset se zastaví zároveň ze zvukem brzdy.
Toto vše se aktivuje z maximální rychlosti na nulové zastavení, při pomalé posunovací jízdě se zvuk brzd ani neozve :!: :!: :!:
Dá se to i nastavit (aktivovat zvuk) při této pomalé jízdě :?: :?: :?:
norbert
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned 16 bře, 2008 1:43 pm
Bydliště: Kyjovice

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 17 pro, 2010 7:49 am

Norberte jsou dvě možnosti,
1/špatné nastavení dekodéru
2/špatně nahraný zvuk do dekodéru

Takhle na dálku se to těžko dá identifikovat,ale ještě jednou zkus nastavit CV 5 maximální rychlost.
Nevím jakou hodnotu tam máš zadanou,ale pokud je tam max hodnota,kterou lze zadat 255,tak tam zadej klidně 50
potom zadej do CV 6(střední rychlost)10-16 a uvidíš jestli dojde k nějaké změně.Pokud zadáš do CV 5 např.hodnotu 100,tak mašina lítá jak Pendolíno nebo TGV :lol: alespoň dle mého soudu.Hodnoty,které uvádím mám nastaveny tak,abych maximální rychlosti dosáhl při otočení regulátoru na myši do polohy na konec,kde je vyznačen na ovladači směr jízdy.Nevytáčím regulátor až do krajních poloh,to bych si brzo zauzloval ruce :D Je to v postatě 1/3 dráhy regulátoru.
Je pravda,že mám parní trakci,ale Brejlovec také není žádná raketa :P
Mé nastavení:
CV 2 1
CV 3 30
CV 4 30
CV 5 50
CV 6 11-15 nevím teď přesně
CV 64 1
Mám takto nastaveny zvukovky od Fleischmanna,ale mám i páru od Roca s dekodérem ESU a mám to všude stejně.
Tou posunovací jízdou máš na mysli,když aktivuješ tlačítkem F posunovací jízdu nebo,když regulátorem snížíš rychlost?
Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Martin HO » stř 26 led, 2011 3:57 pm

Nevíte někdo co znamená výraz v tabulce nastavení pro výstupy AUX 1 a Aux 2 "Výstup je výstup pro světla dle Rule 17 FW, dtto dle Rule 17 REV" ?
Naposledy upravil Martin HO dne čtv 27 led, 2011 10:32 am, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Re: ESU

Příspěvekod Jojo » stř 26 led, 2011 6:44 pm

Pokial si pamatam je možne nastavit výstup pre každý smer. Dopredu a dozadu. Ked si stiahneš JMRI a maš pripojenie k PC tam to je krasne vidiet a možnost nastavit. Digital nevyhnutne potrebuje pripojenie k PC a nastavenie dekoderov je omnoho lahšie. :D :D Takže nastavenie AUX je, pre jeden smer tak a pre druhý tak. :wink:
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 27 led, 2011 6:04 am

Martin HO píše:Nevít někdo co znamená výraz v tabulce nastavení pro výstupy AUX 1 a Aux 2 "Výstup je výstup pro světla dle Rule 17 FW, dtto dle Rule 17 REV" ?

Martine zkus oslovit Houmra přes SZ.Pokud vím,používá ESU dekodéry a PC s programem vlastní také.Já to včera studoval také,ale nic kloudného mě nenapadlo.Koukal jsem i na stránky ESU a tam jsem také nic neobjevil.Je samozřejmě možný systém pokus omyl a sledovat co se bude dít.Zmíněné CV má ovšem rozsah 0-255,takže je to na dlouhé lokte.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Martin HO » čtv 27 led, 2011 10:35 am

Výstup na světla je jasné, že FW je vpřed, REV bude zpět asi také. Takže už zbývá jen to RULE.
Martin HO
 

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 27 led, 2011 11:16 am

Teď budu trošku spekulovat,ale mně to přijde jako nastavení intenzity světel u lokomotiv,které mají jak přední(bílé),tak zadní(červené)světlo.Míra

P.S.Ono je to také o návodu,kdyby byl v češtině,tak by asi bylo jasno.To že není je naše chyba,málo tlačíme na obchodníky.Každý počítá s tím,že si to stejně koupíme,tak proč to řešit.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Martin HO » čtv 27 led, 2011 3:07 pm

Rule má v angličtině moc významů, ale možná že odpovídající je nastavení ve směru - dopředu, - dozadu.????
Martin HO
 

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 27 led, 2011 3:43 pm

V angličtině asi ano,ale v němčině?Z překladače N-ČJ nevypadlo nic a navíc to číslo u toho?Třeba se tady někdo najde a celou věc vysvětlí.Ideální by bylo,kdyby někdo napsal dotaz do ESU :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Jojo » čtv 27 led, 2011 7:13 pm

Je to typ svetelneho efektu na výstupe. :D :D Z prekladača. :o
Pravidlo 17: pre parné lokomotívy v USA. Svetlomety a back-up
svetlá sú stlmená, keď lokomotíva zastaví a ísť na plný
jas, keď lokomotíva pohybuje znova. Môže byť
samostatne riadené pre svetlomety a back-up svetla. :D :D :D
Nastavuju sa tam rozne typy efektov svetiel. :idea:
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: ESU

Příspěvekod Martin HO » stř 15 čer, 2011 8:20 pm

S koupí originálního ozvučení Brejlovce ROCO jsem bohužel neobdržel jakýkoli manuál (neřku-li český), jak bývá ostatně v našich zeměpisných šířkách zvykem. Ptám se proto šťastnějších (jsou-li tací) :

Nastavení hlasitosti Brejlovce CV 63 ? tovární nastavení 64 ?

Předem dík !
Martin HO
 

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 15 čer, 2011 9:02 pm

Vašku pokud máš ESU dekodér 3.5 tak hlasitost je CV 63,v CV 64 nastavíš práh citlivost brzd.Kde je nastavení továrních hodnot jsem nikde v návodu nenašel.Návod si můžeš stáhnout zde: http://www.esu.eu/download/betriebsanle ... aldecoder/
Poslední dobou se tady objevuje,že nemáte návody.Musím říct,že mě se to ještě nestalo.Otázka je k čemu mi jsou,protože FLM je jak tajemný hrad v Karpatech,takže jsem rád,že mám origo návod od ESU.Pravdou je,že se stejně do některých CV nedostanu,protože si to výrobce zablokoval,aby se mu v tom nějaký doveda nerýpal. :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků