ESU

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 20 bře, 2012 4:49 pm

TTmili píše:To že už si nemůžeš vzpomenout na jméno (Petr) je jen známkou toho že by se Lužná měla zopakovat a já až se pudu najíst tak bych se měl koukat po hospodě kde kdo sedí :lol: .

Což o to,zopakovat to někdy můžeme,jestli mi klapne práce,tak to nebude až takový problém. :D

Zvuk kuplování chybí když odjíždím z vlaku tak to musím nějak rozvěsit, no ale furt se mi to nedaří nějak provázat, ani s tou pomalou jízdou, prostě nic, prdím na to, já se bez toho obejdu.

Ten skok mezi CV5 a CV6 mám proto, že když jsem nastavil CV6 na poloviční hodnotu CV5 tak sergej vystřelil jako raketa, a to s nějakýma 450 tunama za zadkem není pěkný :lol: .

Tohle se dá ale vyřešit daleko elegantně ji,nastav si CV 3 na vyšší hodnotu a stačíš si uvařit kafe než se vlak rozjede.Také zaléží na tom,jak rychle otočíš kontrolérem.

Jinak Jsem si pohrál s nastavením těch parametrů v CV54 - CV56 a na zvuk to absolutně nemá vliv.

Tak tohle je zvláštní,já jsem teď schválně s těmi nastaveními k vůli Tobě laboroval a když CV 54 nastavím na vyšší hodnotu,tak se prodlouží doba kdy to jede bez zvuku.Ještě jsem zapoměl na CV 64,tam se nastavuje reakce brzd na zastavení,tzn.čím vyšší hodnota,tím pomaleji nabíhají brzdy,takže když to přeženeš,tak se kvílení brzd nemusí ozvat vůbec.Je prostě laborování pořád dokola,ale stojí to za to.Taky na to nemůžeš hrát jak na piáno,chce to krůček po krůčku.Nevím proč,ale mně se u toho vždycky zavírají oči. :lol: Jinak bych Ti doporučil pořídit si programovadlo co mi sestrojil Fulda.Tedy pokud to nechceš řešit pomocí PC a nějakého programu nebo centrály za baťoh.
viewtopic.php?f=6&t=4997&hilit=programovadlo

Docela by mě zajímalo jak jsou na tom ostatní uživatelé sergeje s ESU zvukáčem i zvukem. Vliv na zvuk měli jen CV59 a 60 a tím jsem si pomohl akorát k tomu že už je slyšet že motor do těch otáček nabíhá a postupne s rychlostí otáčky padaj, ale víc z toho prostě nedostanu.


ESU měl v Sergejovi svého času Houmr,tak se ho zkus zeptat,jestli nemá v PC ještě hodnoty nastavení,protože pak to měnil za Zimo.Mně naprosto vyhovuje Uhlenbrock,zvuky dle mého gusta,nastavení taky v pohodě a navíc korektní český návod.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Jojo » úte 20 bře, 2012 5:38 pm

V pohode.
Houmr moc nereaguje, ale aj to sa podá. :D
Vsadil som na ZIMO a ide to pre mna OK. Mám v krabičke 3 x ESU a ..... ver.3.5. To je možno to ,že nikto nevie čo s tým. Tiež to nebolo za babku. Kto to skušal :?:
Ja som aj písal či niekto nie je schopný spravit upgrade sw.
Nič.
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: ESU

Příspěvekod TTmili » úte 20 bře, 2012 5:45 pm

Inu Houmrovi jsem poslal mail, uvidím co mi napíše, jinak jak říkám, hejbu s CV54 tam i zpátky a nedostavuje se žádná změna, zvuk si jede stále svojí. Není možné že to je i tím že ty máš jiné zvuky a navíc parní? U těch se toho dá nastavit víc, koukal jsem že tam jsou doby mezi pufnutím páry, doby jak dlouho při brzdění pára nemá pufat a tak (všechno někde pod CV57 a 58 jestli se nepletu).
Ono taky v tom návodu aby se pes vyznal, navíc je v germánštině, a český (předpokládám) neexistuje.

Jinak k CV64, to s tím jsem laboroval taky dost dlouho, nakonec to dopadlo dobře, cca od 25 - 30km/h to začne pištět až do zastavení, když to nechám zastavit úplně ale ještě to na kousek odbrzdím tak to přestane pískat, ale furt do toho prostě naplno točí diesel, s tím že nespadne na volnoběh dřív než se mašina úplně zastaví. Nemůže být chyba v samotném zvuku, že prostě neumožňuje přerušení sekvence jízdy pokud je mašina v sebemenším pohybu?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: ESU

Příspěvekod Jojo » úte 20 bře, 2012 6:20 pm

U mna CV64 po 64 nerobí nič. Ja osobne vidím problem v tom, že nie možnost nastavenia viac ako..64.
Problem je v tom že jazdím cez TC 7 silver a po kalibracií ten zvuk nedostanem. Je to v CV 4 .Nemožem hodnotu vic ako 4 pre TC.
Je to asi v tom že ideš do stanice nastaviš regulator na 0 on dojde a zabrzdí. /Musíš vediet kedy mu ubrat na 0/ Ja chcem zastavit presne. +- 1 cm. CV4 20 a viac je pre mna nepoužitelné.
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: ESU

Příspěvekod orkan » úte 20 bře, 2012 6:48 pm

Díval jsem se na ESU zvukový soubor pro Segeje Roco v TT verze 3,5 a má zvuk spřáhla na F7 a zvukovém slotu č. 6.
Podíval bych se na hodnoty CV 185 a CV 188. Měla by tam být asi 6, jako soud slot č 6.
Standardní ESU zvukový soubor Sergeje pro spřáhlo zvuk nemá, ale místo něj má nádražní hlášení.

Záleží tedy jaky zvukový soubor v lokomotivě máte.
Každopádně dá se LokSound Programatorem přehrát.

Přechod na volnoběh při zastavení je nastaven, ale při snížení rychlosti nastaven není.
Asi bylo to šlo upravit v zvukové mapě dekóderu, ale je potřeba pro to LokSound Programátor.
H0, III, DCC, ECoS, TrainController
Praha 5
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Re: ESU

Příspěvekod TTmili » úte 20 bře, 2012 7:15 pm

A jsem doma, já mám v dekodéru na slotu 6 staniční hlášení (na nesrozumitelná germánská plechová huba), takže asi to bude ono. Ale mám pocit že před prvním resetem toho dekodéru (tj. než sem se v tom začal hrabat) tak tam bylo oboje. No to je fuk.
S tím volnoběhem za jízdy že to "nepujde" mě to docela mrzí, ta jízda je taková divná, jednotvárná, nudná. Asi to budu muset překousnout.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 bře, 2012 6:19 am

Petře já vidím rezervu v používání toho kolečka na MM :D teď jsem to znovu zkoušel než tohle píšu.Mám kolečko otočené zhruba do poloviny jeho dráhy a jedu.Pokud s ním otáčím pomalu do středové polohy,tak mašina zpomaluje a zároveň se prodlužuje doba mezi výfuky páry.Pokud ale otočím rychle zhruba o třetinu,tak parní stroj přestane fungovat a když pak otočím až úplně na nulu,tak začnou fungovat brzdy.Když opět přidám,začne se zvyšovat rychlost a zároveň zkracovat doba mezi výfuky páry.
Když použiju druhou variantu,tzn.z plné jízdy otočím kolečkem na nulu,tak přestane fungovat parní stroj okamžitě a rovnou nastoupí brzdy.Ta přechod je tam pochopitelně kratší,ale je tam.Při špatném nastavení mi to ale dělalo to samé co Tobě,takže mašina ještě dělala puf,puf jak píšeš :D a už pískaly brzdy.
Z mého pohledu se to tedy chová jako dospělá mašina,protože co si pamatuji z doby,kdy jsem na dráze pracoval,tak pokud fíra hnul kontrolérem směrem k nule,tak mašina pouze malinko sjela z výkonu,ale když s ním otočil rovnou na nulu,tak spadly otáčky téměř okamžitě.Konkrétně mluvím o čmeldovi,ale podobně se chovala třeba i žehlička a další mašiny.

Ještě zkus Petra Zatřepálka,měl kompletní zařízení od ESU a Sergeje taky.Nevím ovšem jestli to už nestřelil,protože to nabízel do prodeje.

Edit:Mrkni ještě na kapitolu 5.2.4 Geräuschanpassung,přestože se v návodu u CV 57 a 58 uvádí hodnota 0,tak tady zase píšou něco jiného.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 bře, 2012 6:57 am

Jojo píše:U mna CV64 po 64 nerobí nič. Ja osobne vidím problem v tom, že nie možnost nastavenia viac ako..64.
Problem je v tom že jazdím cez TC 7 silver a po kalibracií ten zvuk nedostanem. Je to v CV 4 .Nemožem hodnotu vic ako 4 pre TC.
Je to asi v tom že ideš do stanice nastaviš regulator na 0 on dojde a zabrzdí. /Musíš vediet kedy mu ubrat na 0/ Ja chcem zastavit presne. +- 1 cm. CV4 20 a viac je pre mna nepoužitelné.



Největší mínus,které vnímám je neexistence českého/slovenského návodu.Pokud nevládneš německy nebo anglicky,tak pak jedině strýček google a z toho občas lezou velké ptákoviny.Na druhou stranu je prostě třeba brát možná i ten fakt,že v době,kdy se tyto dekodéry narodily,tak asi nebylo moc lidí,kteří ovládali kolejiště pomocí TC,tak to možná ani neřešili u ESU.Nicméně by měl existovat nějaký upgrade softwaru dekodéru a prodejce by Ti měl v tomto pomoci.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod TTmili » stř 21 bře, 2012 8:51 am

No nevím nevím, právě že to nefunguje ať točím kolečkem jak chci. Uvidím, ještě si zkusím pohrát až přijdu domů s těma CV57 a 58, třeba to na něco vliv mít bude.
Ale i podle toho co píše Orkan, tak u sergeje není nastaven volnoběh pro snižování rychlosti, vlastně je tam pouze pro případ zastavení. To by se ale snad mohlo dát změnit přes ty ESU srandy, ale vzhledem k tomu že kolejiště nechci ani ovládat počítačem, tak si tyhle srandy ani pořizovat nebudu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: ESU

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 bře, 2012 9:11 am

Tak teď jsem přišel zase na jednu zajímavost.Protože mi neustále jedna mašina při změně směru jízdy vždy zahouká,tak zkouším stále laborovat s nastavením různých CV.CV 148 respektive 151 je nastaveno na hodnotu 4,tak jsem zkoušel hodnoty od 0-16.Houkání jsem se samozřejmě nezbavil :D nicméně,když jsem zadal třeba hodnotu 6 mašina jela menší rychlostí než obvykle,ale rozjezd a zastavení zůstalo stejné.Při zadání hodnoty 12 jela také pomaleji,ale rozjezd byl rychlejší a zastavení rovněž a to jsem samozřejmě na CV 3,4,5 a 6 ani nesáhl.Je to prostě boj to nastavit tak,aby se to líbilo. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: ESU

Příspěvekod Jojo » stř 21 bře, 2012 3:38 pm

Dám sa na to opat v sobotu aj slniečko už ide :D
Nastavit ZIMO zo zvukom a brzdením trvá cca 15 min. Aj kalibracia . Len ten ESU . :shock: :shock: :shock:
ESU mám od BEN. Skusím napísat či nevedia spravit upgrade. Možno je to v tom .
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: ESU

Příspěvekod olik » sob 20 črc, 2013 1:56 pm

Chci poprosit o radu
Koupil jsem BR118 od Tilliga a v nem je ESU lokSound V3,5
Jenze uz asi po minute se mi zda ze je ten dokoder strasne moc horky ,je to normalni jev nebo je neco spatne ????
predem moc dekuji za nejake info
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: ESU

Příspěvekod jirkan » sob 20 črc, 2013 10:27 pm

Nevím, čemu říkáš horký, ale je fakt, že zvukáče ESU hřejou (kromě motoru nějaký ty watty spotřebuje i zvuk). Pokud to není tak, že se kolem taví umělá hmota, tak je to OK. Jinak by ale stejně měla reagovat tepelná ochrana (lokomotiva se zastaví a rozjede se opět až po vychladnutí).
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: ESU

Příspěvekod olik » ned 21 črc, 2013 8:50 am

jirkan píše:Nevím, čemu říkáš horký, ale je fakt, že zvukáče ESU hřejou (kromě motoru nějaký ty watty spotřebuje i zvuk). Pokud to není tak, že se kolem taví umělá hmota, tak je to OK. Jinak by ale stejně měla reagovat tepelná ochrana (lokomotiva se zastaví a rozjede se opět až po vychladnutí).

Jestli dobre chapu tak kdyz se to zahreje na nejakou teplotu tak to samo zastavi ,takova pojistka :roll:
Diky moc za radu,snad to neudela diru do strechy :lol: :lol:
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: ESU

Příspěvekod jirkan » ned 21 črc, 2013 3:40 pm

Mělo by to tak zafungovat. Ale pro začátek bych pohlídal teplotu střechy, ona by správně měla být zajištěna možnost přirozeného chlazení dekodéru. Ale když není místo (asi se jedná o TT?) a namáčkne se to do nějaké skuliny, tak může být problém. Ale myslím, že by to mělo přežít - konečně dekodér je v plastové bužírce, a pokud ta neodchází, tak by se nemělo dít nic ani dál..... :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků