Stránka 1 z 6

Digitalizace starších lokomotiv

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 12:18 pm
od Michal Dalecký
Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?

Re: Digitalizace starších lokomotiv

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 8:16 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?


Funguje to, ovšem výrobci pak doporučují vypnout regulaci Back EMF.

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 9:11 pm
od Michal Dalecký
Zdenku a neni pak problem pri provozu kdy kazdy motor ma mirne odlisne jizdni vlastnosti (uhliky, spina a tak.) Nepretezuje se vystup dekoderu. Jde mi to to, aby byl provoz spolehlivy. V pripade jakychkoliv problemu to zakaznikovi rozmluvim. Nerad bych za tyden vymenoval dekoder. Priznam se, ze se mi do toho moc nechce.

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 9:28 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Zdenku a neni pak problem pri provozu kdy kazdy motor ma mirne odlisne jizdni vlastnosti (uhliky, spina a tak.) Nepretezuje se vystup dekoderu. Jde mi to to, aby byl provoz spolehlivy. V pripade jakychkoliv problemu to zakaznikovi rozmluvim. Nerad bych za tyden vymenoval dekoder. Priznam se, ze se mi do toho moc nechce.


U Lenze či ZIMO bych se přetížení nebál. Problémy opravdu může dělat ta BEMF regulace. Ovšem souhlasím, že s dvěma motory může být dvakrát tolik problémů. Mimochodem co je to za mašinu E44, nohabka či ragulin ?

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2007 7:12 am
od Michal Dalecký
Nohabka a E44.

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2007 1:49 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Nohabka a E44.


Pokud to lze - změř odběr naprázdno[mašna ve vzduchu či koly nahoru],
pak ji změř pod zátěží.

pokud bude pod cca 0,4 A na prázdno a cca 1.2 A pod zatížením pak to bude asi O.K. Tady asi bude lepší Lenz GOLD, má tuším vyšší zátěžové parametry, ale MX64 bude taky O.K.

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2007 8:12 pm
od Karlos
:) E44 Zrovna tuhle mašinu řeším, naměřil jsem při plný rychlosti, bez vagonů 0.3A.

PříspěvekNapsal: pon 09 dub, 2007 8:07 pm
od Igor Kmet
Z hladiska prudoveho pretazenia dekodera je najnepriaznivejsia situacia ked je rotor motorceka uplne zabrzdeny vtedy tecie tzv Stall Current . Navrhujen motor kratkodobe !! zabrzdit rukou pri zhodenej kapote a merat prudovy odber na klasickom trafe pri plnom napati. a tak ziskat realnu hodnot Stall curent.

Rozhodne prudovy odber merany na trati pri normalnej prevadzke nema ziadnu vypovedatelnu hodnotu.

Niektore dekodery (Lenz Gold , Silver) su ochranene vnutornymi obvodmi proti pretazeniu, skratom a prehriatiu (The decoders are protected against overloading, short circuits and overheating) takze su prakticky neznicitelne zo strany motora, ale urcite to neplati pre vsetky dekodery a tam ma zmysel merat Stall curent ( prud pri zabrzdenej kotve,rotore).

Re: Digitalizace starších lokomotiv

PříspěvekNapsal: stř 11 dub, 2007 11:25 pm
od user_179
Michal Dalecky píše:Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?


Šlo by tam dát třeba dekodéry dva, ale já bych to raději každému rozmluvil - moc práce a laborování se starým modelem, jehož parametry nejsou bůhvíjaké. Roco toto řešilo u lokomotiv co měly dva motory speciálním dekodérem např. v Ae8/8. MICHAL N

Digitalizace hektora v TT

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2007 5:52 am
od jares
Mám hektora TT ještě z dob BTTB a nedavno jsem jej remotorizoval, od té doby mám problém s jízdními vlastnostmi. Lokomotiva jezdí "přískokem", vždy se rozjede, náhle zastaví a to se pořád opakuje. Totéž mi dělá BR81, ve které je stejný motor. V obou je z prostorových důvodů Lenz Gold mini. Je možné, že dekodér výkonově nestačí, existuje nějaký dekodér, který by se s tímto typem motoru snášel lépe, a zároveň se vešel do obou zmíněných lokomotiv, případně může být chyba někde jinde?

PříspěvekNapsal: pát 18 kvě, 2007 5:43 am
od jares
Tak, a už mi došla trpělivost ... Pára 81 DB skáče jako koza, nevím co s tím. Nevíte v Praze o někom, kdo by opravoval modely a měl i zkušenost s digitálem? Buď jsem zvolil nevhodný dekodér k motoru, nebo je chyba někde jinde ... Byla to moje první digitalizovaná lokomotiva a asi jsem to trochu "zprasil".

PříspěvekNapsal: pát 18 kvě, 2007 10:57 am
od Rudolf
Základ jsou perfektně čisté koleje a sběrače lokomotivy. Jinak to dělá přesně to co píšeš. A také chce zkontrolovat stav uhlíků v motoru.

PříspěvekNapsal: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
od orkan
Mozna pomuze vypnout BACK EMF.
S Lenz dokodery nemam zkusenosti, ale napr. u ESU dekoderu je potreba nekdy zmenit nektere CV hodnoty podle vyrobce lokomotivy (pouziteho motoru).
ESU uvadi jak, ale skutecnost muze byt jina.
Mel jsem stejny problem u Fleischmann lokomotivy, kde metodou pokus omyl se podarilo skoky dostat na uroven skoro spojite jizdy.

PříspěvekNapsal: pon 21 kvě, 2007 5:53 am
od jares
Právě že s nastavováním dekodéru nemám moc zkušeností, zatím jsem pouze přeprogramovával adresy. Mám pocit,že to způsobuje proudová ochrana, nicméně abych toto podezřejní potvrdil, musel bych do sledovaného úseku zařadit ampérmetr. Za pokus to stojí. Ale díky za typy.
Co se čistoty kolejí týče, nemá to na to vliv, dělá to v libovolném úseku a přibližně ve stejných intervalech.

PříspěvekNapsal: pon 21 kvě, 2007 6:49 pm
od orkan
Dival jsme se na manual k Lenz Gold dekoderum a tam pisou, ze je mozno nastavit CV 50 pro asi sest ruznych konfiguraci, podle typu motoru.

"Select motor type 0-5, enter as decimal number"

Jake typy motoru vsak maji na mysli v manualu nepisou.
Dalsi zmeny v chovani lze docilit po nastaveni CV113 a CV114.