Detekce obsazení úseku vagonkem

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Příspěvekod Igor Kmet » sob 10 bře, 2007 10:01 am

Zdenek Valter píše:
Igor Kmet píše:Asi by bolo lepsie pouzit snimac obsadenia nasledovneho useku ,resp nan naviazany virtualny kontakt a definovanu dlzku suprav.


Igore můžeš to nějak rozvést ? Já tomu nerozumím.


Zdenku, nakoniec je to troska zlozitejsie ako som predpokladal , presne ako vravi p. Murphy ( bolo treba doriesit smerovost) ale v demo mi to funguje pre smerove zavisle spustanie a zdvihanie ramp. Rozsah je vsak asi vhodnejsi na clanok aj s print screenmi nastaveni prvkov - skusim sa dohovorit s p. Daleckym na uverejneni.
Ak si robil v railco mozno ti pomoze strucny popis a klucove momenty.
4 bloky s indikatormi obsadenia ( 2x LB 101) 2 zlava od ramp 2 sprava.
Tie spustaju 4 smerove podmienene makra (spustanie ramp zlava, zdvihanie ramp zlava....)

Makro ma v Operation prislusne zadefinovany On-Off switch ( ktorym sa sa daju rampy ovkladat pripadne aj manualne) a tento ovlada HW switchboard ( napr. LS 150) u ktoreho v pripade ramp s kotvickou na elektromagnet vyuzijeme len jeden vystup . On.-OF switch ma zaskrtnute policko Assign operations.

AK nazveme bloky zlava 1,2 , 3 a 4 funguje to takto. Loko vbehne zlava
do 1 a spust smerove podmienene makro ( spustanie ramp zlava) ktore caka na signal obsadenia 2. Ked ho dostane spusti automaticky rampy . Pri vybehnuti loko z 2 rampy zostavaju dole vlak cez ne prejde a dostava sa do 3. Tu indikator spusti makro ( zdvihani ramp zlava), ktore caka na indikaciu obsadenia 4 . ked sa tak stane rampy idu hore. Z opacnej strany je to obdobne s dalsimi dvomi makrami.

Zrejme by sa to dalo vyriesit aj s s 2 HW indikatormi obsadenia ( 1 x LB101) a dva virtualne kontakty naviazane na prislusne HW. Toto riesenie by vsak fungovalo len vo Visual Dispatcheri pokial 2x LB 101 ide aj pri rucnom riadeni suprav. Vsade treba samozrejme zvazovat max dlzku suprav aby sa nestalo ze zodvihnes rampy ked je tam este vagon.

Pri praci na tomto deme som sa len utvrdil aky krasny program je Railco a ake netusene moznosti SW automatizacie ( bez drotovania alebo minimalneho) poskytuje.

Samozrejme ze sa moze zdat 2x LB101 na jedny rampy luxus ale treba si uvedomit ze na tie iste detektory obsadenia usekov mozeme zavesit napr. aj autoblok v plnej krase, zabezpecit jazdu suprav na volnej trati ked robime posun v stanici a ine parady a to vsetko softverove!!!!

Zalozky Operations a Conditions ( s logickymi operandami aj, aj resp bud alebo, resp ich negovane tvary) poskytuju nekonecne moznosti automatizacie .Drotovo releove vazby by boli hroza , nevraviac o ich opravach.

Tu si spustite Dr.Railrord a vyhadze Vam koniny co ste naprogamovali.Rychly prehlad mate aj cez Inspectora (zda sa mi ze napr. ze tieto utilitky v Rocomotion chybaju- takze aj moja rada je ak sa chcete seriozne venovat digitalu nesetrite, radsej budujte postupne)

Odpory na vagoniky by som daval len v pripade nepouzitia PC .

Uz sa tesim ked to budem mat realne na kolajisku a ak Pan Boh da spravim aj web kde budu popisane vsetky ciastkove riesenia.
Igor Kmet
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 05 led, 2007 11:25 am

Problém s detekcí obsazení

Příspěvekod jares » pon 02 dub, 2007 6:13 am

Mám problém, který souvisí s tímto tématem. Používám LB101 a stává se mi, že se vlak "ztratí", čili sice stojí ve sledovaném úseku, ale Traincontroller jej vidí jako volný, případně rezervovaný. Přitom v úseku stojí lokomotiva a tři rychlíkové vagony, které svítí. Kde může být problém? Někde jsem četl, že problém může působit délka vedení mezi LB101 a kolejí. Přiznám se, že jsem připojil jen K1, J jsem z modulu LB101 na kolej nepřipojil. Nemůže to být problém?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Re: Problém s detekcí obsazení

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 02 dub, 2007 6:47 am

jares píše:Mám problém, který souvisí s tímto tématem. Používám LB101 a stává se mi, že se vlak "ztratí", čili sice stojí ve sledovaném úseku, ale Traincontroller jej vidí jako volný, případně rezervovaný. Přitom v úseku stojí lokomotiva a tři rychlíkové vagony, které svítí. Kde může být problém? Někde jsem četl, že problém může působit délka vedení mezi LB101 a kolejí. Přiznám se, že jsem připojil jen K1, J jsem z modulu LB101 na kolej nepřipojil. Nemůže to být problém?


Tím připojením J nic nezkazíš.

Stává sem ti to vždy nebo nahodile ?
Máš těch úseků víc a je to všude stejné ?
Jaký odběr má lokomotiva se svítícími vagony ?
Stojí opravdu celý vlak v detekovaném úseku, nebo jen jeho část ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » pon 02 dub, 2007 10:07 am

Hodně otázek ... Musím říct, že se to stává v jednom konkrétním bloku, vlak skutečně celý stojí v detekovaném úseku, tři vozy svítí, lokomotiva má také kontakt s kolejemi (rozjede se). Navíc působí problémy AutoTrain, vlak vypravený z tohoto bloku nezastaví v bloku cílovém a krouží pořád dokola. Jaký odběr lokomotiva s vagony má, to nevím, ale tři osvětlené rychlíkové vozy samy o sobě musí mít více jak 1mA.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Re: Problém s detekcí obsazení

Příspěvekod Igor Kmet » pon 02 dub, 2007 7:33 pm

jares píše:Mám problém, který souvisí s tímto tématem. Používám LB101 a stává se mi, že se vlak "ztratí", čili sice stojí ve sledovaném úseku, ale Traincontroller jej vidí jako volný, případně rezervovaný. Přitom v úseku stojí lokomotiva a tři rychlíkové vagony, které svítí. Kde může být problém? Někde jsem četl, že problém může působit délka vedení mezi LB101 a kolejí. Přiznám se, že jsem připojil jen K1, J jsem z modulu LB101 na kolej nepřipojil. Nemůže to být problém?


Skusil by som najskor vylucit HW chybu a to tak ze by som na danom bloku pouzil ine K a vylucil tak vadu LB 101. Potom podobne iny vstup LR 101. Ak by sa chyba prejavoval nadalej tak je to pravdepodobne SW chyba a tam je uz rada tazsia hlbsej bez analyzy. Dr. Railroad nehlasi ziadnu anomaliu?
Igor Kmet
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 05 led, 2007 11:25 am

Příspěvekod jares » úte 03 dub, 2007 6:01 am

Dobrý nápad, díky. Zkusím zcela vyměnit modul LB101 za jiný a dám vědět, jestli se něco změnilo. Také zkusím připojit J z LB101 ke koleji co nejblíže detekovanému úseku. Zvláštní je, že pokud je vlak v pohybu, tak to obsazení hlásí, ale jakmile se v úseku zastaví, tak obsazení zmizí.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 03 dub, 2007 6:39 am

jares píše:Dobrý nápad, díky. Zkusím zcela vyměnit modul LB101 za jiný a dám vědět, jestli se něco změnilo. Také zkusím připojit J z LB101 ke koleji co nejblíže detekovanému úseku. Zvláštní je, že pokud je vlak v pohybu, tak to obsazení hlásí, ale jakmile se v úseku zastaví, tak obsazení zmizí.


Nejdřív zkus třeba jen prohodit na svorkách detekované úseky - jestli na LB101 máš 2 úseky pak mezi sebou, včetně vástupů ;-)
Jestli jen jeden tak to přepni na ten druhý, opět včetně výstupu.

Možná bych ještě vzal odpor tak 10 kOhm a zkusil ho k tomu úseku připojit
Podle toho co píšeš to zřejmě spíná vyšší proud než inzerovaný tedy 1 mA.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » úte 03 dub, 2007 12:44 pm

Spíš si myslím, že jsem udělal chybu, že jsem J z LB101 nepřipojil ke koleji v místě detekovaného úseku, tím se zvětšila délka obvodu, který je přes LB101 uzavírán. Dnes večer vyzkouším. Používá tu ještě někdo LB101? Slyšel jsem, že uživatelé většinou upřednostňují spínací kontakty, nevím, zda z důvodu pořizovací ceny, nebo spolehlivosti....
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 03 dub, 2007 2:11 pm

Tak jsem prave vyzkousel odporovy lak Uhlenbrock na svoji Ds-ku. Lak jsem aplikoval na dvojkoli pres izolovany stred u osy. Je celkem ridky a tak se okamzite roztekl. Po chvili jsem pridal dalsi vrstvu, vuz polozil na koleje a nic. Cekal jsem tedy dal a najednou blik a usek se obsadil. Po cca 3 minutach. Lak uz je suchy a vse pracuje jak ma. Velmi jednoduche a hlavne rychle a levne reseni. Zrejme takto upravim vice vozu. Otazkou je, co to udela kdyz upravim napr. vsechny vozy v souprave. Nebude to delat problemy?
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1821
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 03 dub, 2007 3:56 pm

Michal Dalecky píše:Tak jsem prave vyzkousel odporovy lak Uhlenbrock na svoji Ds-ku. Lak jsem aplikoval na dvojkoli pres izolovany stred u osy. Je celkem ridky a tak se okamzite roztekl. Po chvili jsem pridal dalsi vrstvu, vuz polozil na koleje a nic. Cekal jsem tedy dal a najednou blik a usek se obsadil. Po cca 3 minutach. Lak uz je suchy a vse pracuje jak ma. Velmi jednoduche a hlavne rychle a levne reseni. Zrejme takto upravim vice vozu. Otazkou je, co to udela kdyz upravim napr. vsechny vozy v souprave. Nebude to delat problemy?


Po zkušenostech našich kolegů z TT a N je vhodný odpor cca 9 kOhm.
Nejlépe měřit Ohmetrem po pěti minutách pak případně přidat další vrstvu.
V případě neúspěchu - malý odpor - ho Lenzův Boostrer spolehlivě vypaří ;-)
Ovšem polkud je odpor menší než cca 1KOhm je pak nutné lak seškrábnout a začít znovu natírat. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » úte 03 dub, 2007 6:34 pm

Tak jsem to vyzkoušel, prohození nemá vliv, zlobí to ve všech blocích. Rozjedu AutoTrain, ten dojede do cílového bloku, ale tam nezastaví. Jméno vlaku ale zůstává v tomto bloku, vlak dále krouží kolem oválu. Připojil jsem J, také nic ...
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 03 dub, 2007 6:46 pm

jares píše:Tak jsem to vyzkoušel, prohození nemá vliv, zlobí to ve všech blocích. Rozjedu AutoTrain, ten dojede do cílového bloku, ale tam nezastaví. Jméno vlaku ale zůstává v tomto bloku, vlak dále krouží kolem oválu. Připojil jsem J, také nic ...


Prosím o přesnost - prohodil jsi detekci z LB101 do jiných úseků a v nich se to chová stejně ?
Nebo jsi připojil ten úsek na jiný LB101 ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jares » stř 04 dub, 2007 6:04 am

Nejprve jsem navzájem prohodil dva dráty v rámci jedné LB101. Také jsem LB101 přesunul co nejblíže k detekovanému místu, připojil J ke kolejím v detekovaném úseku. Dále jsem jeden z úseků připojil k úplně jinému LB101. Zdá se mi, že teď už to hlásí obsazení správně, ale AutoTrain nezastavuje vlak v cílovém bloku, prostě jej projede, symbol vlaku však v cílovém bloku zůstane. Představ si ovál rozdělený na čtyři bloky. Když pustím AutoTrain z jednoho bloku do sousedního, funguje to, vlak zastaví. Když ale pustím vlak z bloku 1 přes blok 2 do bloku 3, nezastaví, totéž když to udělám opačně nebo pojedu druhou stranou. Mám podezření na nějakou záludnost v SW, buď špatně nastavený rychlostní profil (ale dělají to všechny lokomotivy), nebo něco špatného ve schématu.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Igor Kmet » stř 04 dub, 2007 6:06 pm

Pre Jaresa: Skuste mi poslat na mail prislusny subor z Railca .yrr ( prip zazipovany) s popisom pri ktoromm bloku to funguje a kde nie. Skusim na to mrknut.
Tiez sa mi zda ze to je SW zalezitost...( ak ste pri HW zamenach prestavovali aj cisla vstupu v Properties, Conection, Input.....).
Igor Kmet
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 05 led, 2007 11:25 am

Příspěvekod jares » čtv 05 dub, 2007 5:52 am

Díky za nabídku, zaslal jsem včera večer, jsem uživatelem TC teprve asi měsíc, takže možná tam mám nějaké školácké chyby ... Ne všechny bloky jsou zatím vybaveny detekcí.
Mimochodem, jak se snáší detekce obsazenosti s moduly BM1?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků