Zdravím,
chci se zeptat jestli můžu ve skrytých nádražích zastavovat lokomotivy DCC pomocí odpojovatelných úseků stejně jako v analogu. Zajímá mě jestli to na lokomotivu popř. dekoder nemá nějaké neblahé učinky.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Petr Zatrepalek píše:Další problém co vidím, je praktického rázu - budeš si muset po odstavení mašiny ve skryťáku jednak pamatovat co má za DCC adresu ale hlavně jakým směrem a jak rychle ti jela! Když totiž budeš mít mašinu na DCC centrále/ovladači stále nastavenu jako "jízda", a odpojený od proudu jen úsek s mašinou, a budeš mezitím jezdit s dalšíma, tak po delší době se ti naprosto spolehlivě stane, že zapomeneš že dekodér mašiny máš v povelu "jízda", zapneš ten úsek a mašina se pro tebe "nečekaně" rozjede, ale směrem který taky nečekáš... Takže na to pozor - tohle se mi často stává na mém "ROCO" kobercáku když si občas jezdím... Bez PC to vše uhlídat je docela honička! Doma, než bude PC propojení, to na kolejišti budu řešil "kartama" - tj. mašina v provozu, mašina odstavená, v pohotovosti atd - myslím že tohle bude i víc odpovídat realitě.
Rudolf píše:Nejelegantnější je využití vlastnosti ABC některých dekodérů ...
radeksindy píše:Zastavovat vypnutím napětí je zbytečné. Výrazně elegantnější je využít stejnosmerného napětí. Pokud je v dekodéru vypnut analogový režim, pak po najetí na úsek se ss napětím lokomotiva zastaví. Má to tyto výhody:
- nebudou vznikat proudové rázy při opětovném připojení DCC signálu. Tento problém vzniká hlavně u zvukových dekodérů, kde bývají větší kapacity. Sice jsou nové zesilovače na toto připraveny, ale není nutné to pokoušet.
- dekodér je pod napětím, takže funguje (světla svítí)
- brzdí se po brzdové křivce, nikoli skokem, stejný systém lze využít po celém kolejišti
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků