Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Petr Zatrepalek píše:No se zvukovým dekodérem je problém že zvuk jedoucího vlaku je závislý na proudové zátěži (motorku) - nevím jak by jsi chtěl udělat ten zvuk soupravy bez motorku. Pokud ti nepujde o měnící se intenzitu zvuku, pak by řešení se zvukovým dekodérem ve vagonu šlo - pomocí spínání různých funkcí dekodéru- jak ale chceš propojit vagony? Bez vodivých spřáhel se neobejdeš - ty jsou až na Fleischmanna nerozpojitelná (přesněji rozpojit se dají, ale silou - ne modelově!) Navíc nevím o žádném digitalizovaném zvuku soupravy. Musel bys "upravit" nějaké zvuky z train simulátoru, a tohle udělat není žádná sranda - potvrdí ti kdokoliv kdo si zkoušel do zvukového dekodéru nahrát vlastní zvuky!
Pokud by jsi použil ta vodivá spřáhla - do služebního vagonu dáš dekodér a kondenzátor, z dekodéru výstupy do spřáhel a těmi propojíš celou soupravu. Takto to mám vymyšleno pro osvětlení soupravy - ale zatím jsem to nedělal, takže nemám ověřenou proudovou zátěž a taky zajištění vodivosti spřáhel při skutečném provozu!
Petr Zatrepalek píše:Zdeňku, ty myslíš že napojení snímače otáček kol na výstup dekodéru by fakt stačilo aby se generoval zvuk odpovídající rozjezdu, okamžité rychlosti a bržení? Myslel jsem že ten snímač je jen doplňkem a primárně že se to snímá přes proud co jde na motorek (aspoň tak sem to pochopil z ESU manuálu). To s tím snímačem by tohle mohlo řešit, kabely ve spřáhlech do každého vagonu vést v tomto případě 2x drát na repro a 2x na světlo, tj. vodivé spřáhlo ROCO - jediné co má 4x drát. Sběr proudu pak z toho služebáku jak jsem psal výše. Dekodér by als musel být s hodně velkou proudovou zátěží.
Petr Zatrepalek píše: Bez vodivých spřáhel se neobejdeš - ty jsou až na Fleischmanna nerozpojitelná (přesněji rozpojit se dají, ale silou - ne modelově!)
Radek Strnad píše:Kromě těchto nevýhod je třeba ještě brát v úvahu prostorový faktor...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků