HonzaM píše:Jindro, mohl bys vysvětlit co NanoL umí? Z Tvého vyjádření co neumí (neumožňuje ovládat například výhybkové dekodéry MGP ani ji nelze ovládat třeba dekodérem Daisy II) Sice píšeš, že jsi postavil ekvivalent centrály DB150 od Digitraxu, ta ale umožňuje programování lokomotiv, lze ji ovládat třeba i Daisy II nebo Piko Smart Control Kight a lze s ní ovládat veškeré komponenty MGP. Píšeš že na NanoL máš konektory LocoNet T a LocoNet B, jenže to je výmysl Uhlenbrocku, na DB150 to nenajdeš. Co tedy s NanoL lze ovládat - co třeba výhybkové dekodéry nebo moduly zpětného hlášení Digitrax? Lze přípojit DT402 a emitovat (dispatch) adresy pro programování FREDi?
Tak tedy, umí to co DB150, jen má 32 slotů (DB150 má jen 22). Má mnohem přesnější fast clock
(minuta trvá 60 vteřin a nikoli 51,356 jako u DB150)
Z toho co píšeš, tak je potřeba si uvědomit, co se myslí komunikací s MGP. Z mojeho pohledu se slovo "komunikace s" používá pro něco, co má charakter dialogu a nepoužívá se to pro případ, kdy jsem s někým ve stejné mástnosti a slyším o čem si jiní dva povídají, to nepovažuji za "komunikaci s", ale podle tvých měřítek to pochopitelně funguje, takže žádnej problém.
Pochopitelně pro skalní příznivce Digitraxu je potřeba si LocoNet T zaslepit a nechat si jen LocoNet B. Kdo si chce připojit větší než malé množství ovladačů a nechce řešit RSLCD, tak si je klidně připojí do LocoNet B. DCC komponenty jako výhybkové dekodéry lze ovládat bez problémů. Dispatch lze používat v plném rozsahu, FREDi lze používat bez omezení. (nutno přiznat, že nemám k dispozici všechny verze, takže pokud existuje nějaká, kterou neznám, nemohu sloužit).
HonzaM píše:LocoNet přirovnáváš k parnímu stroji, ale na rozdíl od parního stroje, který by se nehodil pro dnešní elektrické ani dieselové lokomotivy, můžeš s LocoNetem ovládat i programovat všechny soudobé modelové lokomotivy nebo motorové vozy. Znáš nějaký vlak, který s LocoNetem ovládat nelze?
Naštěstí znám, ba přímo neznám žádný vlak, který by bylo možné ovládat LocoNetem. Například modelové vláčky se u nás velmi často ovládají pomocí DCC, ale to je něco jiného než LocoNet.
HonzaM píše:Na LocoNetu je založen systém MGP, který umí několikanásobně víc než některé systémy určené třeba ke stavění cest z několika výhybek.
Loconet jsi zřejmě nepochopil se všemi jeho možnostmi, ale jen to, co Digitrax zveřejnil, proto Ti připadá jednoduchý. Umí NanoL využít vše co umožňuje ovladač Digitrax DT402 a co DB150 umožňuje?
LocoNet je podle Tebe zastaralý, tak zkus přijít s něčím lepším než na něm dobře fungující MGP i řada centrál.
Ano, MGP použilo stejnou fyzickou vrstvu a vytvořilo si nekolizní logickou vrstvu - viz příklad s několika lidmi, kteří jsou spolu v jedné místnosti a každý si povídá ve dvojici a jsou dokonce dost ohleduplní, takže se (moc) nepřekřikují.
Ano, to co umožňuje všechny funkce, které používá DT402 a celá řada dalších ovladačů uvedených na trh zhruba do roku 2015. Jen má vestavěný pouze 2A booster, nemá pípátko, takže nelze zapnout pípnití, když dojde k uvolnění slotu.
Zůstaneme u toho, že pokud má něco specifikaci starší než 26 let, lze to ve světě elektroniky považovat za dinosaura.
Znám celou řadu lidí, kteří mají rádi svá veteránská auta, znám lidi, kteří nedají dopustit na Trabant 601 pro jeho jednoduchost a možnost úprav, třeba možnost postavit na střechu stan... To ale nic nemění na tom, že Trabant je zastaralé auto a jeho koncepce je dávno překonaná.