Stránka 1 z 1

Přepínání polarity ve smyčce

PříspěvekNapsal: pon 05 čer, 2023 6:55 am
od HonzaM
Podstatnou vlastností smyčky je nutnost přepínání polarity. V nejjednodušším uspořádání je smyčka tvořená jednou výhybkou po níž vlak vjíždí i smyčku opoští. V tom případě se polarita přepíná zpravidla u jedoucího vlaku. Jsou ale i řešení, kdy se v části smyčky vytvoří třeba i skrytá stanice s více výhybkami, kde zpravidla budou odstavené stojící vlaky. Zajímalo by mne, zda a jaký vliv má přepínání polarity na tyto vlaky, zda jaký vliv to má na dekodéry v nich. Je jim to úplně jedno, nebo to může mít negativní vliv?

Re: Přepínání polarity ve smyčce

PříspěvekNapsal: pon 05 čer, 2023 7:04 am
od Zlámalík
???
Jaký je v DCC rozdíl mezi vlakem jedoucím a vlakem stojícím? Oba dostávají proud, jen ten jeden ho nepouští do motoru.
DCC je v principu střídavý signál, každý dekodér má na vstupu usměrňovač, takže se ti při nejhorším v jenom okamžiku "pokazí" signál, ale to nastává za provozu pořád třeba vlivem nečistot, takže o co jde?

Honzo, vaše firma je prodejcem či zástupcem nějakých značek, vyrábějících DCC komponenty, a tohle nevíte?

Re: Přepínání polarity ve smyčce

PříspěvekNapsal: pon 05 čer, 2023 7:17 am
od rawen
Na základě praktických zkušeností z (každotýdenního) modulového ježdění jsem vypozoroval, že v závislosti na provedení přepínače polarity - a to je u nás zásadně mechanický nebo releový přepínač vylučující tzv. přepínání detekcí zkratu - dochází u mašin ve SN pouze ke krátkému probliknutí světel anebo sotva postřehnutelnému "cuknutí" ve zvuku motoru. Určitě nedochází k viditelnému zhasnutí a znovurozsvícení světel anebo resetu zvukových projevů jako např. po odpojení a znovuzapojení JK. A rozhodně nedochází ani ke změně směru jízdy :lol:

Radek