zdeno píše:
edit:
preco to nezkusi u Fremo, aby zmenili Frediho na primou volbu adresy ??
Pretože Fremo sú potomkovia pánkov z 3 ríše kedy príkaz sa musí splniť. Je jedno, že to môže byť hlúposť, príkaz znel jasne
Ale k veci. Stále sa smejeme z američanov aký sú hlúpy. A potom my vyspelí Európania si povieme, že aby sme náhodou neurobili chybu, tak sa obmedzíme a urobíme to komplikovanejšie. To mi smrdí ako EU.
Nebudem sa hádať, je to takto zavedené a jedinec s tým nič neurobí.
Ale páčilo by sa mi jedného dňa, keby som prišiel na stretnutie len s jedným ovládačom ktorý by mal možnosť zmeniť adresu, dajme tomu s poistkou proti nechcenej či nesprávnej voľby adresy. Prišiel by som do stanice, dostal do rúk papiere od lokomotívy, navolil si správnu adresu čím by som prevzal lokomotívu ktorá by prišla napríklad s iným strojvodcom a odchádzal by som zo stanice rovnako ako predtým. A pri správnom nastavení GVD by to bolo zaujímavejšie, dynamickejšie a atraktívnejšie. Stačilo by aj menej rušňovodičov na stretnutí o počte Fredov ani nehovorím.
Možno by to šlo spraviť spôsobom, kedy by bol zoznam adries a lokomotív pred stretnutím. Tie by sa dodali do každej stanice. Rušňovodič by prišiel, staničná obsluha by mu vydala kartu s lokomotívou, skontrolovala správne zadanie adresy cez potvrdenie adresy a následne by to bolo verifikované.
Ale neverím tomu, že by sa to tu ujalo. Veľké kluby a stretnutia fungujú na systéme Fremo s Fredmi. To je ako zmeniť smer toku Dunaja alebo myšlienka reformácie EU. Nemožné.
Avšak bolo by fajn mať ovládač s meniteľnou adresou aj teraz, dajme tomu bez potenciometra ktorý by slúžil len na zapínanie funkcií teda osvetlenia vagónov.