Zdravím pánové,
zvolil jsem pro své lokomotivy tuto logiku ovládání světel:
Jedním funkčním tlačítkem spínám světla na straně 1 lokomotivy a druhým světla na straně 2 lokomotivy. Toť vše.
Výhodu tohoto řešení vidím v tom, že při jízdě samotné lokomotivy zapnu světla na obou stranách a při jízdě v soupravě zapnu jen tu stranu, kde nejsou vozy. Neřeším, zda je mašina na postrku či na přípřeži, dle směru se rozsvítí vždy ta správná světla.
Standardní mapování mě připadá kostrbaté, zapínám zvlášť bílá, potom červená a mám-li vlak, tak potřebuji další 2 tlačítka pro zhasnutí té správné strany.
Zamyslete se prosím nad mým způsobem, uvítám jakékoliv připomínky, možná může nastat situace, kdy bude toto řešení nevhodné. A nebo je standardní řešení jen síla zvyku? Pokud by se moje řešení někomu zalíbilo, rád rozepíšu nastavení CV, je to jednoduché jak facka.
Dík, Jirka
P.S. Pro úplnost přikládám moje standardní nastavení na všech lokomotivách:
F0 - Zvuk
F1 - Světla na straně 1 lokomotivy
F2 - Světla na straně 2 lokomotivy
F3 - Dálkové světlo
F4 - Světlo na stanovišti strojvedoucího vpředu ve směru jízdy
F5 - Dle mašiny Strojovna, prostor pro cestující, zadní stanoviště (na zadním stanovišti jezdí lokomotivní čety režijní jízdy, vaří si kafe a čtou si...)
F6 - Posun - poloviční rychlost, světla do kříže (nezávisle na F1 a F2)
F7 - Deaktivace rozjezdových a brzdících křivek
F8 - Volnoběh nebo plný výkon
F9 - Lokomotivní píšťala krátce (nebo houkačka)
F10 - Lokomotivní píšťala dlouze (nebo houkačka)