Stránka 1 z 2

ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2022 1:15 pm
od Zlámalík
Hle! Zdá se, že ESU se rozhodlo uvolnit jejich CabControl do prodeje i v EU: https://www.esu.eu/produkte/digitale-st ... abcontrol/ - píšou dostupnost Q3/22.
Dosud to bylo jen pro mimoevropský trh: https://www.modeltrainstuff.com/ESU-503 ... er-Supply/

To je to, co se tu dřív prodávalo jako PIKO SmartController - krabička je centrála s ECoS a WiFi, proud do kolejí až 7 ampér, k ní s dají přes WiFi připojit i další ovladače. Grafické rozhraní a knoflík jsou prostě návykový!
Třeba do toho docpou i nějaký nový Android, na tom Pikáckém je trojka - i když, on to člověk vlastně nepotřebuje.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2022 1:25 pm
od sidlo
Zablokovaný LocoNet z toho dělá uzavřený systém, bohužel.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2022 1:58 pm
od Zlámalík
Ten jejich L.Net Converter nepomůže? Měl by umožnit použití LocoNet ovladačů - a ESU píše i příslušenství... Nevím, ptám se.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2022 2:06 pm
od sidlo
Jo, pomůže to odsát peníze z peněženky.
CabControl + L.net converter
$380 + $97 = $477
a to je dost peněz. To už musí uživatel CabControl opravdu chtít.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 02 bře, 2022 2:38 pm
od Zlámalík
Ale tak jako je to drahý, jasně. Otázka byla technická - jestli L.Net converter reálně funguje. Dřív ESU uvádělo, že převodník je k tomu, aby se daly do ECoS systému napojit Loconet ovladače. Teď ale píšou, že jde zapojit i příslušenství, tedy je to "obousměrné". Prý.
Pak je druhá věc - k čemu je ten LocoNet port na centrále, když vlastně nefunguje. Koukal jsem do ESU fóra, nic jsem se (zatím) nedozvěděl.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 9:01 pm
od HonzaM
Zlámalík píše:Ale tak jako je to drahý, jasně. Otázka byla technická - jestli L.Net converter reálně funguje. Dřív ESU uvádělo, že převodník je k tomu, aby se daly do ECoS systému napojit Loconet ovladače. Teď ale píšou, že jde zapojit i příslušenství, tedy je to "obousměrné". Prý.
Pak je druhá věc - k čemu je ten LocoNet port na centrále, když vlastně nefunguje. Koukal jsem do ESU fóra, nic jsem se (zatím) nedozvěděl.

Napsal jsem na support ESU, odpověděli že zásuvka Lnet na základní jednotce cabcontrol je nefukční (neodpověděli ale proč) a doporučili použít ten Converter 50097. Fungovat má obousměrně.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2022 8:41 am
od Zlámalík
Díky. Netuším, co je za tím. Ale je dobře, že to chodí tam i zpět, plánuju pro svoje větší kolejiště tuhle malou ESU centrálu a MGP moduly.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: ned 24 dub, 2022 12:10 pm
od HonzaM
Od pátku mám ovladač ESU Mobile Control II a trochu jsem si s ním už pohrál. Připojen ho mám k centrále DR5000 prostřednictvím WiThrottle servru v JMRI DecoderPro a aplikace Engine Driver. Ovladač totiž umožňuje instalaci Android aplikací. Inspiraci jsem našel tady:
https://www.youtube.com/watch?v=P9q7xIF_U2g&t=333s
https://www.youtube.com/watch?v=MNTNpd2TR1M
https://www.youtube.com/watch?v=52-DJEdH_zM
Ovladač se mi líbí, chvíli mi sice trvalo než jsem pochopil způsob ovládání aplikace Engine Driver a asi to bude chtít trochu studia. Zatím jsem žádný návod pro použití Engine Driver v ovladači ESU nenašel, mám sice návod pro kompletní sestavu ESU CabControl II, tedy včetně centrály ESU, jenže ten se zabývá pouze ovládáním aplikací v centrále ESU.
Příjemným zjištěním je, že má ovladač možnost volby češtiny. Moc se mi líbí způsob ovládání jízdy otočným ovladačem, rychlost se zvyšuje logicky, od nuly otáčením pro směru hodinových ručiček, směr jízdy lze změnit otočením "pod nulu". To mi vyhovuje, nemám totiž rád nelogické ovládání jako na MultiMaus / WLANmaus,,u nichž mi vadí že se při jednom směru jízdy rychlost zvyšuje nelogicky otáčením proti směru hodinových ručiček. Je to možná jen věc zvyku, já ale ovládání MultiMaus nepoužívám a to je jeden z důvodů, proč mi nevyhovuje WLANmaus a hledám jiný wifi ovladač.
Rychlost lze u ESU Mobile Control II ovládat otočným ovladačem nebo posuvným ovladačem na displeji, ovladač je ale motorizován a když se změní rychlost posunem na obrazovce, automaticky se otočí do příslušné polohy. Funguje to i v případě, že se rychlost zvolené lokomotivy změní jiným ovladačem (třeba i LocoNet ovladačem Digitrax) připojeným k centrále, ovladač na ESU se otočí do odpovídající polohy. Ovládání je ovšem omezeno jen na to, co umožňuje EngineDriver, pro jednotlivé funkce lze například zvolit názvy, jenže to pojmenování je jednotné pro všechny lokomotivy. U jednotlivých dekodérů to je obvykle u různých mašin různé, motor je někdy F1, jindy na F2 a totéž platí pro ostatní zvuky. U originál aplikace ESU je možné mít pro každou lokomotivu uloženy obrazové symboly. V tomhle ohledu je nejlepší ovladač TCS-RC od Viléma Závodného, ten totiž umožňuje přiřazení funkcí nastavit shodně pro každou lokomotivu bez ohledu na přiřazení v dekodéru. takže bude stejný zvuk pro každou lokomotivu na stejném tlačítku, i když to v dekodéru tak není.
Zatím jsem omezen na prostřednictví JMRI DecoderPro, brzy snad Digikeijs zveřejní novou versi fw 1.6.3, která již má inzerován protokol WiThrottle, pak to bude možné ovladač ESU používat s centrálou DR5000 přímo.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: pon 25 dub, 2022 6:45 am
od sidlo
Engine Driver https://enginedriver.mstevetodd.com/ je aplikace pro Android, ale nejenom pro něj. Běží na několika HW platformách, včetně zde diskutovaného ECU Cab Control II. Pro komunikaci se serverem používá otevřený protokol WiThrottle https://www.jmri.org/help/en/package/jmri/jmrit/withrottle/Protocol.shtml.

K tlačítkům Engine Driver lze přiřadit libovolné popisky https://sites.google.com/site/sidloweb/withrottle.
obr_1.png


Popisky se nastavují v JMRI DecoderPro https://sites.google.com/site/sidloweb/decoderpro.
obr_2.png


Až bude DR5000 umět protokol WiThrottle, tak bude moci být používána aplikace Engine Driver i bez počítače ve spojení přímo s centrálou. Pokud se ovšem používán JMRI, tak to má dvě výhody. Z JMRI Decoder pro se přebírá databáze lokomotiv, nejenom názvy ale i jejich obrázky. Dále se z JMRI přebírají popisky tlačítek, včetně možnosti nastavení tlačítek jako momentová - vhodné pro houkačky. V JMRI WiThrottle Serveru je pak možno monitorovat který ovladač ovládá kterou mašinku.
obr_3.png

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: čtv 28 dub, 2022 6:37 am
od HonzaM
Zlamalik: na stránce https://www.modellbahnshop-lippe.com/Di ... 82300.html
je dost podrobný popis ke konvertoru LocoNet pro ESU, výslovně se uvádí že “umí” vše, tedy jak ovládání lokomotiv i výhybek, tak zpětné hlášení, ovšem ta cena téméř 90 € moc příjemná není. Pokud už ale centrálu ESU máš, tak to za koupi stojí.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: čtv 28 dub, 2022 8:17 am
od Zlámalík
Honzo, díky za odkaz, mrknu. 90 € je míň než zvukový dekodér :D
Mám tu PIKO verzi, což je vlastně ta "emerická" ESU CabControl. Zatím jsem toho víc nepotřeboval, ale pro plánované větší kolejiště se mi líbí věci od MGP, nechci mít "vláčky na počítač", i když JMRI nezatracuju.
Zatím ale nebyl čas se do toho obout, ale určitě to vyzkouším, jak bude možnost. Dík.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: pát 06 kvě, 2022 11:06 am
od Miloš Pavlát
Ahoj všem,
na stránkách ESU u L.Net converteru 50097 jsem našel text:
Alle der ECoS bekannten Loks können Sie am Handregler aufrufen bzw. für einfache Fred® Handregler die gewünschte Lok komfortabel an der ECoS zuweisen („Dispatcher“-Funktion).
pomocí Deepl Translate do češtiny:
Všechny lokomotivy známé ECoS lze vyvolat na ručním ovladači nebo u jednoduchých ručních ovladačů Fred® lze požadovanou lokomotivu pohodlně přiřadit na ECoS (funkce "Dispečer").
Rozumím tomu že lze pomocí kombinace Cab control a L.Net converter zadat adresu do FRED(i)?

ESU Mobile Control II se mi líbí a uvažuji o pořízení. Pro setkání Zababova jsem pořídil FREDi, ale na každé setkání jsem musel vždy někoho požádat o naprogramování přidělené adresy. Po výměně ROCO za ESU bych pak mohl FREDi sám připravit na setkání a využít i doma.

Děkuji předem za reakce
Miloš

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: pát 06 kvě, 2022 11:22 am
od sidlo
Pro přidělení adresy do FRED(i) potřebuješ ovladač, který umí odeslat příkaz Dispatch. Pokud ovladač nemáš, tak může pomoci JMRI. V jeho ovladači to je funkce Dispatch - Odeslat.

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: pát 06 kvě, 2022 6:58 pm
od HonzaM
Možností je víc, lze použít například ovladač Digitrax DT402 nebo vyšší. Také centrála DR5000 tuhle funkci má. Zda to umí i ovladač ESU MobilControl II který je součástí CabControl nevím, v návodu jsem ale funkci “Dispatch” nenašel (což nemusí znamenat že tam ta funkce není).

Re: ESU CabControl

PříspěvekNapsal: úte 20 pro, 2022 3:23 pm
od HonzaM
Pro případné zájemce, podle dnešní informace ESU support:
- komplet CabControl (centrála s ovladačem Mobile Control II) by měl být na trhu v 1. čtvrtletí 2023
- samotná centrála se prodávat nebude
- samotný ovladač Mobile Control koupit lze a je již na trhu
- v dohledné době nebude aktivována zásuvka LNet, pro aktivní LocoNet je potřeba dokoupit LNet Converter, ale nepředpokládá se, že by byl opět na trhu dříve než v roce 2024 (myslím že je možné že ještě nějací prodejci mají na skladě dřívější dodávku).