wifi ovladače místo Fredů

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » ned 14 kvě, 2023 8:08 am

Na setkání minulý víkend v Roudnici jsme prakticky vyzkoušeli ovládání FREDy v kombinaci s ovladači ESU Mobile Control II s využitím interface LocoNet/WiThrottle Digitrax LNWI. Použitá byla centrála DR5000. Fungovalo to perfektně, pokrytí místnosti bylo velmi dobré. Systém zajištuje vyloučeni možnosti volby adresy v obou systémech, adresu zvolenou na fredu není možné zvolit na ESU i naopak, adresu zvolenou na ESU nelze využít na fredu se stejnou adresou.
Naposledy upravil HonzaM dne pon 22 kvě, 2023 6:10 am, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » pon 22 kvě, 2023 6:08 am

Na velkém setkání v Hanau (50 aktivních účastníků) jsem měl další možnost vyzkoušet wifi ovládání jízdy vlaků ovladačem ESU Mobile Control II. Největším překvapením pro mne bylo zjištění, že interface WiThrottle/LocoNet perfektně a spolehlivě pokryl celou halu (28 x18 m) a naprosto bez problému současně fungovaly i běžné FREDy. Němečtí kolegové také měli na setkání několik ovladačů wiFRED, měli ale problém se spojením s LocoNetem. wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet. Pro provoz kolejiště byla použita centrále Uhlenbrock. Výhodou ESU je spolehlivá součinnost s klasickými FREDy - při pokusu uživatele ESU použit adresu již obsazenou FREDem je uživatel ESU upozorněn, že je adresa již obsazena, naopak po obsazení adresy ovladačem ESU již se uživateli FREDu s toutéž adresou stane totéž, jako při pokusu o použití druhého fredu se stejnou adresou - ten druhý adresu automaticky ztratí. Nevýhodou ESU je jeho cena (200 € proti 60 € za wiFRED), je u něj ale podstatně jednodušší nastavení adresy a odpadá tedy nutnost mít na setkání pro každou lokomotivu vlastní FRED.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 22 kvě, 2023 9:37 am

HonzaM píše:
Zdenek Valter píše:Tak už je mám.

Jak jsi s WiFREDem postoupil? Máš někde podrobnější informace o způsobu ovládání? Jak je to s nabíjením? Pokud jsem pochopil z předchozí diskuze, používá se protokol WiThrottle, což předpokládá centrálu TCS-2, ESU command Control (PIKO Smart Control), YC7001, YC7000 nebo kteroukoli centrálu s LocoNetem a interface Digitrax LNWI.
Příští týden jsem na setkání FREMO, tak se třeba něco dovím.

Leží tu v komoře nožký má nahoře, - Honzo zatím nijak - dostanu se k tomu asi až na podzim.
Teď jsem měli o víkendu klubové ježdění, tento víkend mám odstávku v práci a za čtrnáct dní je FREMO Milevsko kam jedeme s Ledčí a s vybranýma klukama z kroužku.
Mám díky 3D tisku plný program a o prázdninách budu mimo domov, a pokud bude potřeba budu pomáhat na Kolejišti KŽM Pha 4.
Takže pokud získáš nějaké poznatky rád se s Tebou potkám.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod radeksindy » pon 22 kvě, 2023 10:20 am

wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet.


wiFred nepotřebuje počítač s JMRI, ale protože většina malých přístupových bodů typu LNWI má nedostatečnou kapacitu a dosah, používá se na setkáních obvykle notebook s dostatečně výkoným Wi-Fi routerem. Navíc je správa celého systému z toho notebooku jednodušší, včetně případného nastavení a pomoci majitelů wiFredů.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » pon 22 kvě, 2023 2:25 pm

radeksindy píše:
wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet.


wiFred nepotřebuje počítač s JMRI, ale protože většina malých přístupových bodů typu LNWI má nedostatečnou kapacitu a dosah, používá se na setkáních obvykle notebook s dostatečně výkoným Wi-Fi routerem. Navíc je správa celého systému z toho notebooku jednodušší, včetně případného nastavení a pomoci majitelů wiFredů.

Máš pravdu, wiFRED může komunikovat také přímo s centrálou, disponující protokolem wiThrottle, je ale nutné na něm nejprve nastavit adresy lokomotiv a wifi síť. Digitrax LNWI má výborný dosah, s kapacitou to bude zřejmě horší. Vyzkoušeno to mám zatím se dvěma ESU ovladači. Sál 28 x18 m byl pokryt výborně, celý sál jsem si s ovladačem ESU projel. Problém v případě wiFRED může být v komunikaci notebooku s centrálou, zejména v případě, že je požadována možnost současného provozu s klasickými FREDy.
Máš-li zkušenosti nebo alespoň bližší informace, dej je sem, určitě to řada lidí ocení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků