Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
JuTi píše:1. Aké zariadenie (okrem napr. kabeláže) je potrebné ešte pre pripojenie a správne fungovanie tohto návestidla k DCC centrále PIKO Smart Control?
2. Ako prichádza k detekcii obsadenia trate?
3. Ako prichádza k vzniku povelov na zmenu návestí?
4. Je potrebné vytvoriť fyzicky izolovaný úsek na trati (oddiel trate)?
5. Je potrebné nejaké prepojenie koľajníc a káblov súvisiacich s návestidlom?
sidlo píše:Toto není jediné možné řešení.
1. PIKO SmartControl přes L.Net converter https://www.esu.eu/en/products/digital-control/lnet-converter/ rozšířit na LocoNet
2. Na LocoNet připojit detekci obsazení, např. DR4088LN https://www.digikeijs.com/en/dr4088ln-cs-2r-16-channels-s88n-feedback-module-with-loconet.html nebo jiný podobný snímač
3. Podle manuálu https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view udělat jednostranné izolované úseky a připojit až 16 oddílů
4. K návěstidlům S-com https://www.navestidla.cz/nase-produkty/navestidla/ použít dekodér návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v pro 16 návěstidel (je možné použít i návěstidla bez S-com, potom je potřeba použít jiný dekodér)
5. Naistalovat program JMRI https://www.jmri.org/ na počítač
6. Přes LAN připojit centrálu k počítači a nakonfigurovat připojení podle návodu https://www.jmri.org/help/en/html/hardware/ecos/index.shtml vyplnit IP adresu centrály a port 15471
7. Po oživení spojení centrála – JMRI vyplnit tabulku snímačů obsazení https://sites.google.com/site/sidloweb/panel-editor/sn%C3%ADma%C4%8De
8. Nakonfigurovat dekodér návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v/ard-scom-tc-12v-nastaven%C3%AD-pomoc%C3%AD-jmri-decoderpro
9. Po konfiguraci dekodéru vyplnit tabulku návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/n%C3%A1v%C4%9Bstidla v tomto příkladu se jedná o návěstidlo řízené výhybkami, pro autoblok bude potřeba ke každému návěstidlu přiřadit dvě adresy výhybek
10. Po vyplnění tabulek Snímačů a Návěstidel vyplnit tabulky Logika návěstidel podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel nebude to tak složité jako v návodu, pro autoblok vyplníme pouze záložky snímače obsazení a následující návěstidlo, ostatní záložky Bloky, Řadiče, Ostatní návěstidla navyplňujeme, to bychom dělali pouze v případě, že bychom chtěli mít i nějakou stanici
11. S tímto postupem můžeme udělat ovál s 16 oddíly a 16 návěstidly, které se budou sami řídit podle obsazení jednotlivých oddílů vlakem.
JuTi píše:1. Prečo je, podľa Vás, potrebný konvertor, keď centrála PIKO Smart Control (PIKO SmartBOX) disponuje zásuvkou LocoNet-T (pre rozšírenia - káblom pripojené ovládače alebo moduly spätného hlásenia)?
Zlámalík píše:Tuto centrálu vlastním, ale LocoNet to určitě funkční nemá. Dále určitě tato centrála neumí nastavování závislostí. Je to přelepená verze ESU CabControl II, který se prodává v USA.
JuTi píše:3. Začiatok izolovaného úseku (prerušenie jednej koľajnice) je spravidla vytvorený na úrovni oddielového návestidla - autobloku? Prípadne pred ním alebo za ním? Ak áno, akú približne vzdialenosť od návestidla?
JuTi píše:4. Môže byť pre tento postup vhodný aj DCC dekodér ND4 od MTB alebo má nejaké konkrétne výhody práve DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V? Zatiaľ je mi sympatické, že DCC dekodér ND4 od MTB riadi povely pre návesti podľa predpisov ČSD.
JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?
sidlo píše:JuTi píše:1. Prečo je, podľa Vás, potrebný konvertor, keď centrála PIKO Smart Control (PIKO SmartBOX) disponuje zásuvkou LocoNet-T (pre rozšírenia - káblom pripojené ovládače alebo moduly spätného hlásenia)?
Viz manuál https://www.piko-shop.de/en/medien/smartcontrol-manual-14259/vw_name-download.html strana 9 a strana 14 *Please note: This function will follow per Update - prosím vemte na vědomí, že tato funkce bude dostupná až po aktualizaci. A jak potvrzujeZlámalík píše:Tuto centrálu vlastním, ale LocoNet to určitě funkční nemá. Dále určitě tato centrála neumí nastavování závislostí. Je to přelepená verze ESU CabControl II, který se prodává v USA.
ESU není motivováno k aktualizaci, když L.Net může prodávat za drahé peníze.JuTi píše:3. Začiatok izolovaného úseku (prerušenie jednej koľajnice) je spravidla vytvorený na úrovni oddielového návestidla - autobloku? Prípadne pred ním alebo za ním? Ak áno, akú približne vzdialenosť od návestidla?
Já bych udělal přerušení kolejnice v místě oddílového návěstidla, stejně jako je to u velkého vzoru.JuTi píše:4. Môže byť pre tento postup vhodný aj DCC dekodér ND4 od MTB alebo má nejaké konkrétne výhody práve DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V? Zatiaľ je mi sympatické, že DCC dekodér ND4 od MTB riadi povely pre návesti podľa predpisov ČSD.
Postup je obecný pro téměř jakýkoliv dekodér. Já dekodér ND4 neznám, proto ho nepopisuji. Pouze vím, že ND4 se nedá nastavovat z DecoderPro. Je k tomu potřebný jiný program a jiné připojení - sériová linka nebo USB, nevím přesně. ND4 disponuje nějakou logikou tak, aby nebyl potřeba počítač. Tady musí poradit někdo, kdo ND4 zná a používá. V tomto ohledu jsem proti ND4 zaujatý. Ve své době to byl pokrokový výrobek. Dnes svými možnostmi zaostává za řešením pomocí programu v počítači. Viz JMRI a Logika návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel, kde řízení podle předpisů ČSD jde mnohem dál než ND4.JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?
Poslední produkční verzi JMRI, což je v tuto chvíli JMRI 4.24 https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel
JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?
sidlo píše:JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?
Omlouvám se, moje chyba. Některé SW projekty prodávají jednotlivé moduly samostatně. JMRI® má jiný model. Je to Open Source projekt. Stažením jednoho instalačního balíčku https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel získáte všechny moduly DecoderPro®, PanelPro™, DispatcherPro™, OperationsPro™...
Vysvětlující text je např. tady https://sites.google.com/site/sidloweb/panelpro
Jedno doporučení. Než se začne utrácet za další hardware, tak doporučuji vyzkoušet JMRI s centrálou. Když to bude fungovat podle očekávání, tak krok po kroku kupovat další hardware.
JuTi píše:"V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?"
sidlo píše:JuTi píše:"V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?"
To záleží na konkrétním hardware. Např. výše zmíněný DR4088LN https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view píše, že je jedno která kolej to bude, ale na celém kolejišti to musí být ta jedna stejná kolej.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků