Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Control

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Control

Příspěvekod JuTi » ned 03 říj, 2021 10:01 am

Dobrý deň,
potrebujem pomôcť s objasnením vo veci zapojenia autobloku (oddielového návestidla). Hľadal som k tejto veci informácie, okrem iného aj na tomto diskusnom fóre, ale dopracoval som sa k tomu, že sa musím opýtať niekoho z Vás, skúsenejších. Nemám úplne predstavu, ako to má byť presne zapojené a ako by to vlastne malo technicky pracovať. Zatiaľ mám vyhliadnuté návestidlo 360 – Oddielové návestidlo – trojznakový autoblok https://www.navestidla.cz/news/navestid ... -autoblok/ v prevedení S-Com a k tomu ND4 Dekodér DCC https://www.mtb-model.com/elektro/s-com-nd4a.htm

Takže tu sú moje otázky:
1. Aké zariadenie (okrem napr. kabeláže) je potrebné ešte pre pripojenie a správne fungovanie tohto návestidla k DCC centrále PIKO Smart Control?
2. Ako prichádza k detekcii obsadenia trate?
3. Ako prichádza k vzniku povelov na zmenu návestí?
4. Je potrebné vytvoriť fyzicky izolovaný úsek na trati (oddiel trate)?
5. Je potrebné nejaké prepojenie koľajníc a káblov súvisiacich s návestidlom?

Vopred Vám ďakujem za informácie k tejto téme a prípadným odpovediam na moje otázky, prípadne nejakú ilustračnú schému. S pozdravom Juraj
JuTi
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 08 led, 2021 11:12 pm

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » ned 03 říj, 2021 10:42 am

PIKO SmartControl pokud se jedná o toto zařízení https://www.piko-shop.de/en/medien/smartcontrol-manual-14259/vw_name-download.html tak to má zamčený konektor LocoNet. Tím pádem centrále chybí možnost připojit ohlas z kolejiště. Bez detekce obsazenosti kolejí nelze autoblok (nebo obecně závislost návěstidel na obsazenosti koleje) řešit.
Výrobky PIKO SmartControl neznám a nevím jaké jsou možnosti připojení zpětného ohlasu.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod Zlámalík » pon 04 říj, 2021 6:41 pm

Tuto centrálu vlastním, ale LocoNet to určitě funkční nemá. Dále určitě tato centrála neumí nastavování závislostí. Je to přelepená verze ESU CabControl II, který se prodává v USA. Nejsem ani zběhlý ve zpětném hlášení a podobných funkcích, ale naznačím a ostatní kolegové jistě doplní:

JuTi píše:1. Aké zariadenie (okrem napr. kabeláže) je potrebné ešte pre pripojenie a správne fungovanie tohto návestidla k DCC centrále PIKO Smart Control?
2. Ako prichádza k detekcii obsadenia trate?
3. Ako prichádza k vzniku povelov na zmenu návestí?
4. Je potrebné vytvoriť fyzicky izolovaný úsek na trati (oddiel trate)?
5. Je potrebné nejaké prepojenie koľajníc a káblov súvisiacich s návestidlom?


1. Dekodér pro návěstidlo, asi libovolný co zvládne potřebné návěsti
2. Detektorem obsazení kolejového úseku, úsek musí být izolovaný od ostatní tratě
3. Na základě řídícího softwaru (JMRI, TrainController a mnohé další)
4. Ano
5. Ne, snímač obsazení dá info centrále a ta pošle povel do návěstidla

Začni třeba zde: http://lokopin.wz.cz/body.htm - sekce Digitál a Rail&Co a uvidíš.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1812
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod Pater » pon 04 říj, 2021 10:19 pm

Jak už napsal Petr, pro řízení návěstidel jsou potřebné detektory obsazení.
Pokud potřebuješ do řídícího software připojit detektory obsazení, může to být provedeno i mimo centrálu.
U nás nejpoužívanější sběrnice pro zpětnou vazbu jsou S88, RS (Lenz) a R-bus (RoCo).
Informace o rozhraních pro RS a S88 můžeš najít na stránkách F. Cañady.
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod Zlámalík » úte 05 říj, 2021 8:07 pm

Možná by mohlo pomoct tohle: https://www.esu.eu/produkte/digitale-st ... converter/
Převodník Loconetu na ECoS Link. Ten na té pikácké centrále je. Ale to už chce aby se v tom člověk vyznal, to nechám na ostatní :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1812
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » stř 06 říj, 2021 7:46 am

Toto není jediné možné řešení.

1. PIKO SmartControl přes L.Net converter https://www.esu.eu/en/products/digital-control/lnet-converter/ rozšířit na LocoNet
2. Na LocoNet připojit detekci obsazení, např. DR4088LN https://www.digikeijs.com/en/dr4088ln-cs-2r-16-channels-s88n-feedback-module-with-loconet.html nebo jiný podobný snímač
3. Podle manuálu https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view udělat jednostranné izolované úseky a připojit až 16 oddílů
4. K návěstidlům S-com https://www.navestidla.cz/nase-produkty/navestidla/ použít dekodér návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v pro 16 návěstidel (je možné použít i návěstidla bez S-com, potom je potřeba použít jiný dekodér)
5. Naistalovat program JMRI https://www.jmri.org/ na počítač
6. Přes LAN připojit centrálu k počítači a nakonfigurovat připojení podle návodu https://www.jmri.org/help/en/html/hardware/ecos/index.shtml vyplnit IP adresu centrály a port 15471
7. Po oživení spojení centrála – JMRI vyplnit tabulku snímačů obsazení https://sites.google.com/site/sidloweb/panel-editor/sn%C3%ADma%C4%8De
8. Nakonfigurovat dekodér návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v/ard-scom-tc-12v-nastaven%C3%AD-pomoc%C3%AD-jmri-decoderpro
9. Po konfiguraci dekodéru vyplnit tabulku návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/n%C3%A1v%C4%9Bstidla v tomto příkladu se jedná o návěstidlo řízené výhybkami, pro autoblok bude potřeba ke každému návěstidlu přiřadit dvě adresy výhybek
10. Po vyplnění tabulek Snímačů a Návěstidel vyplnit tabulky Logika návěstidel podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel nebude to tak složité jako v návodu, pro autoblok vyplníme pouze záložky snímače obsazení a následující návěstidlo, ostatní záložky Bloky, Řadiče, Ostatní návěstidla navyplňujeme, to bychom dělali pouze v případě, že bychom chtěli mít i nějakou stanici
11. S tímto postupem můžeme udělat ovál s 16 oddíly a 16 návěstidly, které se budou sami řídit podle obsazení jednotlivých oddílů vlakem.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod JuTi » stř 06 říj, 2021 3:26 pm

sidlo píše:Toto není jediné možné řešení.

1. PIKO SmartControl přes L.Net converter https://www.esu.eu/en/products/digital-control/lnet-converter/ rozšířit na LocoNet
2. Na LocoNet připojit detekci obsazení, např. DR4088LN https://www.digikeijs.com/en/dr4088ln-cs-2r-16-channels-s88n-feedback-module-with-loconet.html nebo jiný podobný snímač
3. Podle manuálu https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view udělat jednostranné izolované úseky a připojit až 16 oddílů
4. K návěstidlům S-com https://www.navestidla.cz/nase-produkty/navestidla/ použít dekodér návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v pro 16 návěstidel (je možné použít i návěstidla bez S-com, potom je potřeba použít jiný dekodér)
5. Naistalovat program JMRI https://www.jmri.org/ na počítač
6. Přes LAN připojit centrálu k počítači a nakonfigurovat připojení podle návodu https://www.jmri.org/help/en/html/hardware/ecos/index.shtml vyplnit IP adresu centrály a port 15471
7. Po oživení spojení centrála – JMRI vyplnit tabulku snímačů obsazení https://sites.google.com/site/sidloweb/panel-editor/sn%C3%ADma%C4%8De
8. Nakonfigurovat dekodér návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb1/ard-scom-tc-12v/ard-scom-tc-12v-nastaven%C3%AD-pomoc%C3%AD-jmri-decoderpro
9. Po konfiguraci dekodéru vyplnit tabulku návěstidel v JMRI podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/n%C3%A1v%C4%9Bstidla v tomto příkladu se jedná o návěstidlo řízené výhybkami, pro autoblok bude potřeba ke každému návěstidlu přiřadit dvě adresy výhybek
10. Po vyplnění tabulek Snímačů a Návěstidel vyplnit tabulky Logika návěstidel podle návodu https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel nebude to tak složité jako v návodu, pro autoblok vyplníme pouze záložky snímače obsazení a následující návěstidlo, ostatní záložky Bloky, Řadiče, Ostatní návěstidla navyplňujeme, to bychom dělali pouze v případě, že bychom chtěli mít i nějakou stanici
11. S tímto postupem můžeme udělat ovál s 16 oddíly a 16 návěstidly, které se budou sami řídit podle obsazení jednotlivých oddílů vlakem.


Výborne, toto je celkom zrozumiteľný návod, mám však k tomu nejaké otázky.

1. Prečo je, podľa Vás, potrebný konvertor, keď centrála PIKO Smart Control (PIKO SmartBOX) disponuje zásuvkou LocoNet-T (pre rozšírenia - káblom pripojené ovládače alebo moduly spätného hlásenia)?
3. Začiatok izolovaného úseku (prerušenie jednej koľajnice) je spravidla vytvorený na úrovni oddielového návestidla - autobloku? Prípadne pred ním alebo za ním? Ak áno, akú približne vzdialenosť od návestidla?
4. Môže byť pre tento postup vhodný aj DCC dekodér ND4 od MTB alebo má nejaké konkrétne výhody práve DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V? Zatiaľ je mi sympatické, že DCC dekodér ND4 od MTB riadi povely pre návesti podľa predpisov ČSD.
5. Verziu DecoderPro?

V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?

S pozdravom

Juraj
JuTi
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 08 led, 2021 11:12 pm

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » stř 06 říj, 2021 5:50 pm

JuTi píše:1. Prečo je, podľa Vás, potrebný konvertor, keď centrála PIKO Smart Control (PIKO SmartBOX) disponuje zásuvkou LocoNet-T (pre rozšírenia - káblom pripojené ovládače alebo moduly spätného hlásenia)?

Viz manuál https://www.piko-shop.de/en/medien/smartcontrol-manual-14259/vw_name-download.html strana 9 a strana 14 *Please note: This function will follow per Update - prosím vemte na vědomí, že tato funkce bude dostupná až po aktualizaci. A jak potvrzuje
Zlámalík píše:Tuto centrálu vlastním, ale LocoNet to určitě funkční nemá. Dále určitě tato centrála neumí nastavování závislostí. Je to přelepená verze ESU CabControl II, který se prodává v USA.

ESU není motivováno k aktualizaci, když L.Net může prodávat za drahé peníze.

JuTi píše:3. Začiatok izolovaného úseku (prerušenie jednej koľajnice) je spravidla vytvorený na úrovni oddielového návestidla - autobloku? Prípadne pred ním alebo za ním? Ak áno, akú približne vzdialenosť od návestidla?

Já bych udělal přerušení kolejnice v místě oddílového návěstidla, stejně jako je to u velkého vzoru.

JuTi píše:4. Môže byť pre tento postup vhodný aj DCC dekodér ND4 od MTB alebo má nejaké konkrétne výhody práve DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V? Zatiaľ je mi sympatické, že DCC dekodér ND4 od MTB riadi povely pre návesti podľa predpisov ČSD.

Postup je obecný pro téměř jakýkoliv dekodér. Já dekodér ND4 neznám, proto ho nepopisuji. Pouze vím, že ND4 se nedá nastavovat z DecoderPro. Je k tomu potřebný jiný program a jiné připojení - sériová linka nebo USB, nevím přesně. ND4 disponuje nějakou logikou tak, aby nebyl potřeba počítač. Tady musí poradit někdo, kdo ND4 zná a používá. V tomto ohledu jsem proti ND4 zaujatý. Ve své době to byl pokrokový výrobek. Dnes svými možnostmi zaostává za řešením pomocí programu v počítači. Viz JMRI a Logika návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel, kde řízení podle předpisů ČSD jde mnohem dál než ND4.

JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?

Poslední produkční verzi JMRI, což je v tuto chvíli JMRI 4.24 https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod JuTi » stř 06 říj, 2021 6:26 pm

sidlo píše:
JuTi píše:1. Prečo je, podľa Vás, potrebný konvertor, keď centrála PIKO Smart Control (PIKO SmartBOX) disponuje zásuvkou LocoNet-T (pre rozšírenia - káblom pripojené ovládače alebo moduly spätného hlásenia)?

Viz manuál https://www.piko-shop.de/en/medien/smartcontrol-manual-14259/vw_name-download.html strana 9 a strana 14 *Please note: This function will follow per Update - prosím vemte na vědomí, že tato funkce bude dostupná až po aktualizaci. A jak potvrzuje
Zlámalík píše:Tuto centrálu vlastním, ale LocoNet to určitě funkční nemá. Dále určitě tato centrála neumí nastavování závislostí. Je to přelepená verze ESU CabControl II, který se prodává v USA.

ESU není motivováno k aktualizaci, když L.Net může prodávat za drahé peníze.

JuTi píše:3. Začiatok izolovaného úseku (prerušenie jednej koľajnice) je spravidla vytvorený na úrovni oddielového návestidla - autobloku? Prípadne pred ním alebo za ním? Ak áno, akú približne vzdialenosť od návestidla?

Já bych udělal přerušení kolejnice v místě oddílového návěstidla, stejně jako je to u velkého vzoru.

JuTi píše:4. Môže byť pre tento postup vhodný aj DCC dekodér ND4 od MTB alebo má nejaké konkrétne výhody práve DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V? Zatiaľ je mi sympatické, že DCC dekodér ND4 od MTB riadi povely pre návesti podľa predpisov ČSD.

Postup je obecný pro téměř jakýkoliv dekodér. Já dekodér ND4 neznám, proto ho nepopisuji. Pouze vím, že ND4 se nedá nastavovat z DecoderPro. Je k tomu potřebný jiný program a jiné připojení - sériová linka nebo USB, nevím přesně. ND4 disponuje nějakou logikou tak, aby nebyl potřeba počítač. Tady musí poradit někdo, kdo ND4 zná a používá. V tomto ohledu jsem proti ND4 zaujatý. Ve své době to byl pokrokový výrobek. Dnes svými možnostmi zaostává za řešením pomocí programu v počítači. Viz JMRI a Logika návěstidel https://sites.google.com/site/sidloweb/logika-n%C3%A1v%C4%9Bstidel, kde řízení podle předpisů ČSD jde mnohem dál než ND4.

JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?

Poslední produkční verzi JMRI, což je v tuto chvíli JMRI 4.24 https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel


V poriadku, beriem tieto informácie na vedomie a pravdepodobne skúsim teda ten ESU 50097 Loconet Converter a DCC dekodér 30 ARD-SCOM-TC-12V. Tie simulácie povelov pre návesti (aj ČSD) v rámci počítačového programu JMRI sú zaujímavé. Ak môžete, prosím Vás, vyjadrite sa ešte k tej poslednej časti môjho predchádzajúceho príspevku v tomto vlákne.

S pozdravom

Juraj
JuTi
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 08 led, 2021 11:12 pm

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » stř 06 říj, 2021 7:08 pm

JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?

Omlouvám se, moje chyba. Některé SW projekty prodávají jednotlivé moduly samostatně. JMRI® má jiný model. Je to Open Source projekt. Stažením jednoho instalačního balíčku https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel získáte všechny moduly DecoderPro®, PanelPro™, DispatcherPro™, OperationsPro™...
Vysvětlující text je např. tady https://sites.google.com/site/sidloweb/panelpro

Jedno doporučení. Než se začne utrácet za další hardware, tak doporučuji vyzkoušet JMRI s centrálou. Když to bude fungovat podle očekávání, tak krok po kroku kupovat další hardware.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod JuTi » stř 06 říj, 2021 7:20 pm

sidlo píše:
JuTi píše:5. Verziu DecoderPro?

Omlouvám se, moje chyba. Některé SW projekty prodávají jednotlivé moduly samostatně. JMRI® má jiný model. Je to Open Source projekt. Stažením jednoho instalačního balíčku https://www.jmri.org/download/index.shtml#prod-rel získáte všechny moduly DecoderPro®, PanelPro™, DispatcherPro™, OperationsPro™...
Vysvětlující text je např. tady https://sites.google.com/site/sidloweb/panelpro

Jedno doporučení. Než se začne utrácet za další hardware, tak doporučuji vyzkoušet JMRI s centrálou. Když to bude fungovat podle očekávání, tak krok po kroku kupovat další hardware.


Ja som myslel na toto: "V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?"

S pozdravom

Juraj
JuTi
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 08 led, 2021 11:12 pm

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » stř 06 říj, 2021 8:04 pm

JuTi píše:"V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?"

To záleží na konkrétním hardware. Např. výše zmíněný DR4088LN https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view píše, že je jedno která kolej to bude, ale na celém kolejišti to musí být ta jedna stejná kolej.

Obecně hlavní návěstidlo (čímž oddílové návěstidlo je) kryje úsek za návěstidlem až k dalšímu hlavnímu návěstidlu. V nejjednodušším případě tedy mezi dvěma hlavními návěstidly bude právě jeden izolovaný úsek a bude dlouhý právě tak jako je dlouhý oddíl, tedy od návěstidla k návěstidlu.
Ale někdy jeden úsek není možný nebo vhodný, např. z důvodu existence chráněných přejezdů. Na oddílovém návěstidle je možno postavit volnoznak pouze v případě, že všechny izolované/snímané úseky budou volné/neobsazené. JMRI Logika návěstidel na to pamatuje. Ke každému návěstidlu je možné přiřadit libovolný počet snímačů obsazení, které mají být kontrolovány.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod chphoto » čtv 07 říj, 2021 6:05 am

sidlo píše:
JuTi píše:"V prípade návestidiel je potrebné vytvoriť izolovaný úsek prerušením jednej koľajnice, je jedno ktorej? Izolovaný úsek, v prípade oddielového návestidla - autobloku, sa spravidla končí pri ďalšom návestidle, prípadne aj skôr na šírej trati (napríklad úsek dlhý na jednu bežne dlhú súpravu)? Alebo iba kúsok za návestidlom?"

To záleží na konkrétním hardware. Např. výše zmíněný DR4088LN https://drive.google.com/file/d/1hTeP5zYqY56WV0oMGMbuom0_zlotcjBC/view píše, že je jedno která kolej to bude, ale na celém kolejišti to musí být ta jedna stejná kolej.


Tak tuhle informaci jsem nepostřehl, že na celém kolejišti, já jem si myslel (a třeba asi špatně), že pro jeden modul by bylo dobré, aby to byla jedna stejná kolej, ale že další modul by to mohl mít v druhé koleji. Takže jsem si myslel, že použiju ABC moduly na nádraží, 2 kusy, celé nádraží děleno na 2 izolované úseky (kompletně izolované) a na pravé koleji ve směru jízdy bude ABC a v levé koleji bude detekce. Takže pokud by to takto nešlo, tak bych musel vymyslet jiné řešení.
Nádraží.jpg
Nádraží.jpg (23.51 KiB) Zobrazeno 2500 krát
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod sidlo » čtv 07 říj, 2021 6:24 am

To se společná vlastnost pro většinu modulů detekce obsazení.

Z centrály jdou dva vodiče. V manuálu jsou označeny jako červený a žlutý. Červený jde do jedné společné kolejnice. Žlutý jde do DR4088LN/88/RB/RC do společné svorky C. Z detektoru obsazení to potom přes svorky 1 - 16 pokračuje do druhé dělené kolejnice.

Z důvodu konstrukce DR4088xx nelze tu jednu dělenou kolejnici libovolně měnit.

Např. modul zpětného ohlasu S88 od dccdoma http://dccdoma.eshop-zdarma.cz/g240.Modul+zp%ECtn%E9ho+hl%E1%9Aen%ED+S88.html má jeden výstup uzpůsoben pro připojení k druhé kolejnici (např. pro vratnou smyčku). Z tohoto důvodu má tento jeden výstup svoji vlastní svorku C (u tohoto výrobku se svorka jmenuje jinak a je tam ještě navíc propojka pro provoz bez smyčky).

DR4088LN-2.png
DR4088LN-2.png (100.48 KiB) Zobrazeno 2492 krát
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zapojenie autobloku v rámci DCC systému PIKO Smart Contr

Příspěvekod chphoto » čtv 07 říj, 2021 6:45 am

No já jsem našel toto a tam je to nakreslené trochu jinak a toto by mi spíše vyhovovalo, ale musím to tedy vyzkoušet, jestli to půjde nebo ne, když to bude do jedny a druhý koleje.
detektor.jpg

Ale aby to nebylo taky tak, jako to má Digikeijs, to bych to pak nemohl použít tak jak plánuju.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků