Stránka 1 z 2

Zvukový dekodér

PříspěvekNapsal: pát 02 kvě, 2008 6:05 pm
od efi
Vlasním dekodér od fy.CT electronic. Typ SL51D/DI.
Po zapnutí sa mi ozýva zvuk určitej frekvencie.Dekoder na nič nereaguje.
Doteraz fungoval v poriadku.Používam systém ROCO Multimaus.Po vložení inného dekodéru nie zvukového mašinka funguje OK.
Ak viete poradte. :cry:

PříspěvekNapsal: pát 09 kvě, 2008 4:36 am
od Houmr
Zkusil jsi ho resetovat na tovární nastavení?

zvukový decodér od fy AURO TRAINS

PříspěvekNapsal: ned 11 kvě, 2008 6:36 pm
od vorelj
Minulý týdem mi přišel set od ROCO s ICE 2 a Nákladní m vlakem s lokomotivou BR 204 . Lokomotiva ICE 2 motorová část je osazena decodérem od firmy Electronic Solutions Ulm GmbH & Co KG, nemotorová lokomotiva zvukovým decodérem od firmy Auro Trains. Při experimentování jsem ze zvukového decodéru dostal pouze houkání během jízdy (při stání 5x pípne (je na F1)). zvuk zavírání dveří při zastavení jsem dosud z decodéru nedostal. Má někdo zkušenosti s tímto decodérem a dovedl mi poradit s případným nastavením CV. (či F1 až F20)
Druhý dotaz je na motorovou jednotku ICE2 kde se mi stalo, že došlo ke značnému snížení intenzity světel jak dopředu tak červených dozadu.
Na nemotorové lokomotivě svěla byla v pořádku. Zjištoval jsem zda nedošlo omylem k přepsání nastavení příslušného CV, ale nevím jaké číslo CV je určeno k nastavování intenzity osvětlení lokomotivy.
Po provedení Resetu na tovární nastavení pomocí CV 8 ( po vložení hodnoty 8 se intenzita osvětlení vrátila na původní hodnoty). Zajímalo by mne o jaká CV se jedná. Používám Train Controler v plné licenci , Train Programer z CD k ROCOMOTION a HARTWARE ROCOMOTION s RS 232 . Případně jaké CV jsou určena pro jednotlivé nastavení.

PříspěvekNapsal: ned 11 kvě, 2008 6:57 pm
od orkan
Ahoj,
k druhému dotazu:
záleží na verzi ESU dekodéru:
LokPilot verze 1.0, CV 54 - Dimmer 1 - 16
LokPilot verze 2.0 a verze 3.0, CV113 je pro čelní světla s hodnotami 0 - 15
CV114 je pro zadní světla s hodnotami 0 - 15

PříspěvekNapsal: pon 12 kvě, 2008 12:24 pm
od vorelj
orkan píše:Ahoj,
k druhému dotazu:
záleží na verzi ESU dekodéru:
LokPilot verze 1.0, CV 54 - Dimmer 1 - 16
LokPilot verze 2.0 a verze 3.0, CV113 je pro čelní světla s hodnotami 0 - 15
CV114 je pro zadní světla s hodnotami 0 - 15


Děkuji za radu . Jedná se o verzi 1.0 a při plné intenzitě osvětlení je na CV 54 nastaveno číslo 32. (Domívám se, že je to součet 16 pro bílé světlo a 16 pro červené světlo. ???). Mám pravdu ?

PříspěvekNapsal: úte 13 kvě, 2008 3:32 pm
od orkan
Mevím, ale podle manuálu, by tam měla být maximální hodnota pouze 16.
Můžeš se pokusit hodnotu měnit a sledovat jak se změna projeví.

PříspěvekNapsal: úte 13 kvě, 2008 5:50 pm
od vorelj
orkan píše:Mevím, ale podle manuálu, by tam měla být maximální hodnota pouze 16.
Můžeš se pokusit hodnotu měnit a sledovat jak se změna projeví.


Zdravím.
Tak jsem provedl test a zjistil, že to není ani verze 1 a ani verze 2, neboť sice na CV 54 je nastaveno 32, ale po snížení na 16, resp. na 8 , nebo na 0 je pořád intenzita osvětlení v předu stejná t.j. nyní maximální . Při zkoušce nastavit , resp. přečíst hodnotu CV 113 (CV 114) se načte nula a nelze ani uložit jinou číslici. (At´ nastavím 16 nebo jiné číslo tak se mi do decodéru neuloží ˇ) Ztoho vyplývá, že s touto CV (113 ,nebo 114) decodér asi nepracuje.

PříspěvekNapsal: úte 13 kvě, 2008 8:30 pm
od orkan
S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.

PříspěvekNapsal: čtv 15 kvě, 2008 5:39 am
od vorelj
orkan píše:S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.


Zcela náhodou jsem včera zkusil spustit ICE 2 v Rail Co a nemohl jsem dosáhnout obvyklé rychlosti a ani F3 (poloviční rychlost) nereagovalo . Pak jsem si vzpoměl, že jsem prováděl různé změny na CV 54 , kde by mělo být továrně nastaveno 32 , ale zjistil jsem, že je tam 0 . po změně CV 54 na 32 a uložení do decodéru je vše v pořádku a funguje i poloviční rychlost (F3). Při minulých experimentech asi nedošlo k řádnému uložení nastavení CV 54 do decodéru. Z toho vyplývá , že CV 54 je určeno nikoliv na nastavování osvětlení , ale má něco společného s regulací rychlosti a asi i výkonu ?

PříspěvekNapsal: čtv 15 kvě, 2008 2:02 pm
od vorelj
vorelj píše:
orkan píše:S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.


Zcela náhodou jsem včera zkusil spustit ICE 2 v Rail Co a nemohl jsem dosáhnout obvyklé rychlosti a ani F3 (poloviční rychlost) nereagovalo . Pak jsem si vzpoměl, že jsem prováděl různé změny na CV 54 , kde by mělo být továrně nastaveno 32 , ale zjistil jsem, že je tam 0 . po změně CV 54 na 32 a uložení do decodéru je vše v pořádku a funguje i poloviční rychlost (F3). Při minulých experimentech asi nedošlo k řádnému uložení nastavení CV 54 do decodéru. Z toho vyplývá , že CV 54 je určeno nikoliv na nastavování osvětlení , ale má něco společného s regulací rychlosti a asi i výkonu ?


Nyní jsem vše prakticky ověřil a výsledek odpovídá mým předpokladům:

CV 54 je opravdu regulátor rychlosti jízdy lokomotivy a jejího výkonu spolu s CV 55 - obě mají rozsah 1 - 63 a jsou to parametry ( param.2 a param 3) pro CV 49, kterým se regulátor zapíná nebo vypíná ( 0/1) továrně nastaveno na 1. Pro regulaci intenzity osvětlení je použito CV 63 (Dimmer) a má rozsah 1 - 7 ( továrně 7 ). Viz manuál k LokPilot Basic v. 1.0 , který jsem stáhl z http://www.esu.eu

PříspěvekNapsal: pát 16 kvě, 2008 2:27 pm
od orkan
Well done.

PříspěvekNapsal: pát 05 pro, 2008 10:37 am
od Bobcat
Zdravim, chtěl bych zdigitalizovat a zárověn ozvučit Tauruse v H0 od Roca. Co mi doporučíte? Moc se v tomto zatím neorientuju. Předpokládám že bude lepší koupit rovnou zvukový lokodekodér než tam bastlit digitál a k tomu ještě soud. Nebo se pletu?

PříspěvekNapsal: pát 05 pro, 2008 2:07 pm
od richard0404
Bobcat píše:Zdravim, chtěl bych zdigitalizovat a zárověn ozvučit Tauruse v H0 od Roca. Co mi doporučíte? Moc se v tomto zatím neorientuju. Předpokládám že bude lepší koupit rovnou zvukový lokodekodér než tam bastlit digitál a k tomu ještě soud. Nebo se pletu?


Tauruse DCC má Michal Dalecky včera na Digital day o tom mluvil.

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2009 11:39 am
od MirekTT
Lze všeobecně nějaký zvukový dekodér ovládat nikoliv lokodekodérem, ale centrálou? Bylo by mi sympatičtější (od TT dolů), kdyby zvuk loko byl součástí řekněme nějaké zvukové kulisy, nikoliv vozidla samotného. K čemu to mačkat do malinkaté loko, když zvuk z malého repráčku stejně není nic moc a navíc, proč to má chrochtat v tunelu, nebo ve skryťáku, když zvuk může být realističtější z dospělého repro a v neviditelných úsecích může utichnout. U rozsáhlejších projektů by se pak zvuk přeléval do dalších repro na základě snímání polohy vozidla na trati. Navíc by šly přidat s tím souvidející zvuky celého vlaku. Co vy nato? Je to blbost, nebo by to stálo za úvahu?

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2009 1:41 pm
od alexander
Je to vymyslené...
http://sweb.cz/V.Modra/cz/ub/ub1.htm#zvukmod

Hľadaj Sound Director.