Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
HonzaM píše:Zdenek Valter píše:HonzaM píše:Jak už jsem psal, variabtou je centrála Digitrax DCS 100 (5A) nebo DCS 200 (8 A), u té zůstává napájení ovladačů funkční i když centrála v důsledku zkratu vypne kolejové napájení. Možná existují i jiné centrály které při zkratu nevypnou nic než trakci.
...
Obávám se Honzo, že zde je míněno příslušenství řízené přes DCC, na které má vliv vypnutí trakce také.
Výstup 5A či dokonce 8A nepovažuju za vhodný - je to spíš svářečka - a pak se stane, že ten šílený proud může nenávratně poškodit model.
Zatím nejlepším řešením je víc boosterů v kolejišti pro trakci a na proud max. 3A - ideálně takových které detekují zkrat akusticky (třeba SPAX).
Pokud se týká těch 5 A. a 8 A máš samozřejmě pravdu, je to tak pro zahradní železnici.
Nikde nebylo řečeno že by se zde muselo jednat výhradně o příslušenství ovládané prostřednictvím DCC. Téma vlákna je “způsob ovládání kolejiště ”. Za mnohem lepší považuji ovládání příslušenství nezávisle na DCC LocoNetem, který má navíc výhodu že je obousměrný, takže slouží zároveň pro zpětné hlášení, není nutné tahat druhou sběrnici. To přináší výhodu třeba u servodekodéru, servo totiž hlásí dosažení koncové polohy, aniž by nutné k servu montovat mikrospínače.
ohruska píše:Asi hloupá otázka, ale můžete mě prosím vysvětlit, proč zapojovat srdcovku, když mě vlaky plynule jezdí i bez zapojené srdcovky.
Děkuji Ota
Zdenek Valter píše:belgarat píše:Zdenek Valter píše:=Minimálně v tom co popisuješ !!!
Z mého pohledu je nejlepší řešení napájet trakci několika boostery s omezením MAX 3A, příslušenství zvlášť.
belgarat píše:
OK, "lenost" vstavat beru jako padny duvod. Akorat bych se zeptal: kdyz mam booster pro trakci, tak zkrat vyhodnoti on, vypne (svoje) DCC - to je mi jasne. Ale:
- jak tu informaci pak preda centrale (ovladacum, napr. RocoMysi), PC ?
- muzu nejak 'elektronicky' boosteru opet zapnout DCC vystup - jak ?
Dik!
HonzaM píše:Výstup se po odstranění zkratu zapne automaticky, není třeba ho zapínat nějakým externím prvkem. Takto to funguje u centrál i boosterů Digitrax a předpokládám že i u jiných.
belgarat píše:Zdenek Valter píše:=Minimálně v tom co popisuješ !!!
Z mého pohledu je nejlepší řešení napájet trakci několika boostery s omezením MAX 3A, příslušenství zvlášť.
OK, "lenost" vstavat beru jako padny duvod. Akorat bych se zeptal: kdyz mam booster pro trakci, tak zkrat vyhodnoti on, vypne (svoje) DCC - to je mi jasne. Ale:
- jak tu informaci pak preda centrale (ovladacum, napr. RocoMysi), PC ?
belgarat píše:- muzu nejak 'elektronicky' boosteru opet zapnout DCC vystup - jak ?
Dik!
Zdenek Valter píše:Proč by jí měl předávat ovladačům? Centrále možná, ale především obsluze.
belgarat píše:Zdenek Valter píše:Proč by jí měl předávat ovladačům? Centrále možná, ale především obsluze.
Tomu nejak nerozumim. "Obsluha" je prave ta osoba, ktera drzi v ruce ovladac, nebo sedi u PC. Jak se tedy o zkratu dozvi kdyz jine casti kolejiste (jine boostery) pracuji O.K. ? Myslis nejake velke cervene svetlo, ktereho si vsimne i clovek zakoukany do monitoru ?
belgarat píše:Zdenek Valter píše:Proč by jí měl předávat ovladačům? Centrále možná, ale především obsluze.
Tomu nejak nerozumim. "Obsluha" je prave ta osoba, ktera drzi v ruce ovladac, nebo sedi u PC. Jak se tedy o zkratu dozvi kdyz jine casti kolejiste (jine boostery) pracuji O.K. ? Myslis nejake velke cervene svetlo, ktereho si vsimne i clovek zakoukany do monitoru ?
Zdenek Valter píše:tak Vláďa Vacek vymyslel k indikaci zkratu bzučák a pak ho ještě vylepšil tím, že jiným tónem dává najevo že nemá DCC.
zdeno píše:Zdenek Valter píše:tak Vláďa Vacek vymyslel k indikaci zkratu bzučák a pak ho ještě vylepšil tím, že jiným tónem dává najevo že nemá DCC.
myslim si, ze to V. Vacek okopiroval ode mne. Ja to pouzivam vic nez sest roku.
https://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2015080001
Zdenek Valter píše:Zdeno nechci Ti upírat prvenství natolik dobře historii neznám, ale určitě je to velmi užitečná věc.
Uživatelé procházející toto fórum: Jirkátor a 11 návštevníků