Když čtu poslední příspěvky ve vláknu DR5000, usoudil jsem že nebude na škodu si udělat jasno. V ideálním případě by bylo vhodné aby se k jednotlivým typům vyjádřili vždy jen ti, kdo je prakticky používají, a mají s nimi osobní zkušenost. Já mám praktickou zkušenost s LocoNetem a dvěma typy detekce obsazení. Preferuji LocoNet, protože umožňuje teoreticky 2048 adres, ovšem část se spotřebuje pro ostatní příslušenství a pokud se použije centrála i pro jízdu vlaků, pak ještě se část adresového rozsahu spotřebuje pro hnací vozidla. Lze ale použít centrálu jen pro jízdu vlaků a příslušenství ovládat LocoNetem nezávisle na centrále. Výhodou LocoNetu je jeho obousměrnost, není potřeba mít dva rozvody, jeden pro ovládání a druhý pro zpětné hlášení. Mezi přednosti patří také fakt že není nutné aby moduly fyzicky navazovaly a adresy závisely na pořadí na sběrnici. A také umožňuje zobrazení adresy hnacího vozidla - RailCom.
Pro detekci obsazení preferuji transformátorovou detekci - nezpůsobuje pokles napětí a z toho plynoucí zpomalení po vjezdu z nedetekovaného úseku a lze ji použít i pro detekci ve vratné smyčce, protože je každé transformátorové jádro připojeno samostatně nejen k detekovanému úseku. Tento detektor je ale dražší.