Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » sob 26 pro, 2020 4:13 pm

@Zdenek Valter: ja dekuji - a omlouvam se. Tenhle ukrok stranou mne vubec nenapadl, stale jsem jen pritesaval Milanuv puvodni napad. Sice to bude komplikovanejsi diky jedne spojce mezi Telgartem a dvojkolejkou, ale jen "realizacne" nikoliv ideove.

Jestli to dobre chapu, tak prohlasit cast trate u "A" za smycku by resilo i kolejovou spojku a vzajemne propojeni skrytaku "A", "B" - je to tak ? Musim to promyslet s ohledem na "realny" postup realizace. Mozna totiz bude jedno (pokud se bude resit BEZzkratove) ktera koncepce se zvoli: ve vsech pripadech budou dve "skutecne" smycky a 2 budto prepinane useky (c)Valter nebo 2 prepinana krizeni (resp. jejich okolni useky) (c) Belgarat. Prozatim vidim rozdil "jen" v tom, zda se bude prepinat vzdy jednoduchy usek nebo vicero useku naraz. (spojka + prilehle trate).

Pro jistotu - zkuste vypichnout mista kde se na obrazku @Martin Valter system zjednodusi; abych zas neco duleziteho "nezapomnel".
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 26 pro, 2020 5:16 pm

belgarat píše:@Zdenek Valter: ja dekuji - a omlouvam se. Tenhle ukrok stranou mne vubec nenapadl, stale jsem jen pritesaval Milanuv puvodni napad. Sice to bude komplikovanejsi diky jedne spojce mezi Telgartem a dvojkolejkou, ale jen "realizacne" nikoliv ideove.

Nerozumím - co tím chceš říct?
belgarat píše:Jestli to dobre chapu, tak prohlasit cast trate u "A" za smycku by resilo i kolejovou spojku a vzajemne propojeni skrytaku "A", "B" - je to tak ? Musim to promyslet s ohledem na "realny" postup realizace. Mozna totiz bude jedno (pokud se bude resit BEZzkratove) ktera koncepce se zvoli: ve vsech pripadech budou dve "skutecne" smycky a 2 budto prepinane useky (c)Valter nebo 2 prepinana krizeni (resp. jejich okolni useky) (c) Belgarat. Prozatim vidim rozdil "jen" v tom, zda se bude prepinat vzdy jednoduchy usek nebo vicero useku naraz. (spojka + prilehle trate).

Nevím nad čím spekuluješ:
černá trať - usek (část tratě) bez přepínání - můžeš začít jen s jedním boosterem pokud budeš provozovat jen pár souprav - jinak těch boosterů může být více ideálně v každé stanici jeden, ale musí být ve fázi
červená trať - přepínaný úsek jen pro jednu soupravu
belgarat píše:Pro jistotu - zkuste vypichnout mista kde se na obrazku @Martin Valter system zjednodusi; abych zas neco duleziteho "nezapomnel".

No nevím jaký obrázek máš na mysli.
Na mém to jednodušeji nejde - jeden booster pro začátek a čtyři moduly zpětné smyčky ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2689
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Pater » sob 26 pro, 2020 5:17 pm

belgarat píše:Cemu nerozumim je, proc byl navrzeny pro vyhybnu rovnou _booster_ namisto "pouheho" bezzkratoveho (nebo zkratoveho) prepinani casti okruhu;

Díky za schémata. To v podstatě vysvětluje, že použití boosteru je použitelné, ale není nutné. Pokud nejsou tvé požadavky na počet provozovaných souprav takové, aby byl booster vyžadován, tak bych radši použil jednoduché přepínání bez použití boosteru. Stejně píšeš, že jsi o použití více boosterů zatím neuvažoval.
belgarat píše: ktera koncepce se zvoli: ve vsech pripadech budou dve "skutecne" smycky a 2 budto prepinane useky (c)Valter nebo 2 prepinana krizeni (resp. jejich okolni useky) (c) Belgarat. Prozatim vidim rozdil "jen" v tom, zda se bude prepinat vzdy jednoduchy usek nebo vicero useku naraz. (spojka + prilehle trate).

To podstatné již tu bylo řečeno:
Zdenek Valter píše:Na druhou stranu, si myslím, že je vhodnější přepínat s modulem smyčky jen tu část kde se nachází nebo projíždí jedna souprava, protože pak se Ti může stát, že zkratům bude docházet, protože do téhož složitého úseku bude vjíždět více souprav.

Jsem stejného názoru.
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 474
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 26 pro, 2020 5:43 pm

To belgarat: uvědom si, že modul vratné smyčky vyhodnocuje proud do napájeného úseku a podle něj se přepíná (zpravidla dle nastavené hodnoty).
Proto je lepší aby rozdíl mezi mezi detekovaným a přepínaným proudem byl co největší.
Více souprav v něm víc modul zatíží - vyhodnocuje menší rozdíl proudů.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2689
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » sob 26 pro, 2020 8:47 pm

Zdenek Valter píše:Nerozumím - co tím chceš říct?

Drobnosti - viz neprehledne plany, zausteni spojky z Telgartu do patra toboganu. Prepinany usek by mel byt mezi Odbockou a zaustenim spojky. Prinicp je beze zmeny.

Zdenek Valter píše:Více souprav v něm víc modul zatíží - vyhodnocuje menší rozdíl proudů.

Volna trat bude delena cca po 1,5-2m; i z duvodu detekce (a PC rizeni) se predpoklada nejvyse jedna souprava v kazdem. Soupravy musi byt kratsi nez cca 1300mm jinak se nevejdou do odbocneho nadrazi. Tzn. max 1 souprava na 1 prepinany usek -> splneno.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 26 pro, 2020 9:03 pm

belgarat píše:
Zdenek Valter píše:Nerozumím - co tím chceš říct?

Drobnosti - viz neprehledne plany, zausteni spojky z Telgartu do patra toboganu. Prepinany usek by mel byt mezi Odbockou a zaustenim spojky. Prinicp je beze zmeny.

Zdenek Valter píše:Více souprav v něm víc modul zatíží - vyhodnocuje menší rozdíl proudů.

Volna trat bude delena cca po 1,5-2m; i z duvodu detekce (a PC rizeni) se predpoklada nejvyse jedna souprava v kazdem. Soupravy musi byt kratsi nez cca 1300mm jinak se nevejdou do odbocneho nadrazi. Tzn. max 1 souprava na 1 prepinany usek -> splneno.

Takže máš vyřešeno?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2689
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » pon 28 pro, 2020 7:42 pm

Mnjo ... asi jo. Az na to ze musim predratovat skrytak "B" nebot cerfvena-cerna jsou oznacene z pohledu noveho zapojeni naopak. Jenom dokumnetaci to delat nechci, potrebuju dodrzet to, ze ve svorkovnici jsou jenom vodice stejne barvy (resp. v detektoru obsazeni ruznobarevne vodice).
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 29 pro, 2020 5:01 pm

belgarat píše:Mnjo ... asi jo. Az na to ze musim predratovat skrytak "B" nebot cerfvena-cerna jsou oznacene z pohledu noveho zapojeni naopak. Jenom dokumnetaci to delat nechci, potrebuju dodrzet to, ze ve svorkovnici jsou jenom vodice stejne barvy (resp. v detektoru obsazeni ruznobarevne vodice).

To je smol pachol.
Tím schematem jsi měl asi začít ne? ;-)
Proto platí 3x měř a jednou řež ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2689
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » úte 29 pro, 2020 10:04 pm

njn, jak rikam - pouze jsem vrsil dalsi vrstvy na uz udelane, ukrok stranou mne nenapadl. Ano, smolicek ... nastesti je to jenom opruz, vetsina vodicu ma aspon minimalni rezervu... Kdo nema v hlave musi mit v tomhle pripade v pajecce.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 30 pro, 2020 10:06 am

belgarat píše:njn, jak rikam - pouze jsem vrsil dalsi vrstvy na uz udelane, ukrok stranou mne nenapadl. Ano, smolicek ... nastesti je to jenom opruz, vetsina vodicu ma aspon minimalni rezervu... Kdo nema v hlave musi mit v tomhle pripade v pajecce.

Přeju hodně zdaru!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2689
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 8:07 am

Pred rozbitim a predratovanim radeji overim. Jak jsem psal, oproti Milanovu schematu chceme provest dve skryte trate umoznujici 'krouzeni'. Na nasledujicim schematu jsou zakreslene. Sedive krizeni trati vlevo je mimourovnove. Cervene jsem vytahl useky prepinane smyckovymi moduly. Je to tak OK, nebo jsou vhodnejsi mista (minimalizace poctu modulu) ?

sen-schema.jpg
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Pater » ned 03 led, 2021 8:40 am

Má nějaké opodstatnění umístění smyčky skryťáku A do oválu s výhybnou Telgart? Nemohlo by to být takhle?
sen-schema.jpg
sen-schema.jpg (26.87 KiB) Zobrazeno 2722 krát

Asi to nepomůže, počet modulů už snížit nepůjde.
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 474
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 8:57 am

@Pater: prislo mi, ze na Tvem reseni (a puvodnim Zdenkove + doplnene trate) je uzavreny kruh Skrytak "A" - Kopa - Telgart - Skrytak "A", ze bych bylo vhodnejsi to riznout tak aby trate nikde kruh (bez preruseni smyckomodulem) netvorily. Proto premisteni smycky do spolecneho useku vc. vyhybky. Ale mozna to je zbytecne / prekombinovane.

Edit: jeste mi vrta hlavou jestli tu spojku A > B neobratit. Jak to mam nakresleno, nemuzu z te skryte trate Telgart - "A" prechazet ve skrytu na "lokalku" (skrytak "B"). Otazka je zda to je potreba, protoze pred odbockou Kopa je cca jen 20-30cm viditelne trate (pak tunel). Kdyby vedle (na schematu) sikmo zleva shora doprava dolu, tak muzu prejizdet ... stavba by byla slabsi, ta posledni vyhybka uz je ve stoupani. Nekdo s 'provozni predstavivosti' by napad / nazor nemel ?
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Pater » ned 03 led, 2021 9:19 am

Otázkou je, jaký plánuješ provoz na daných okruzích (smyčkách) a jaké smyčkové moduly použiješ. Jak jsi již psal, plánuješ přejít na bezzkratové moduly. V tom případě, je jedno, který návrh použiješ. Pokud však použiješ zkratové moduly, budeš mít v tvém návrhu vícekrát ojiskřená kolečka (více průjezdů přepínaným úsekem).
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 474
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 9:30 am

Ano; i v puvodnim Milanove navrhu byly 2 smycky, takze ojiskreni by hrozilo tak jako tak pri beznem provozu. Kdybych nebyl tak hrozne liny/tupy, tak uz ty bezkratove modulky mam navrzene; v supleti mam nepouzity 8x rele modul pro arduino (dalsi humpolacke reseni ;) ale je to levnejsi nez 4x 2polove rele pro prislusny proud), takze jde skutecne JEN o odezirani S88 + program.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků