Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 03 led, 2021 9:40 am

belgarat píše:@Pater: prislo mi, ze na Tvem reseni (a puvodnim Zdenkove + doplnene trate) je uzavreny kruh Skrytak "A" - Kopa - Telgart - Skrytak "A", ze bych bylo vhodnejsi to riznout tak aby trate nikde kruh (bez preruseni smyckomodulem) netvorily. Proto premisteni smycky do spolecneho useku vc. vyhybky. Ale mozna to je zbytecne / prekombinovane.

Ne to by sis akorát komplikoval život - takhle by to podle mne měl být (souhlas Paterem) [přepínání co nejdál od vexlí]:
sen-schema II.jpg


belgarat píše:Edit: jeste mi vrta hlavou jestli tu spojku A > B neobratit. Jak to mam nakresleno, nemuzu z te skryte trate Telgart - "A" prechazet ve skrytu na "lokalku" (skrytak "B"). Otazka je zda to je potreba, protoze pred odbockou Kopa je cca jen 20-30cm viditelne trate (pak tunel). Kdyby vedle (na schematu) sikmo zleva shora doprava dolu, tak muzu prejizdet ... stavba by byla slabsi, ta posledni vyhybka uz je ve stoupani. Nekdo s 'provozni predstavivosti' by napad / nazor nemel ?

Nevím jak to myslíš zkus to zase namalovat.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Pater » ned 03 led, 2021 9:43 am

Když už jsme u plánování provozu, tak mě tak napadlo, jaký bude systém řízení. Pokud bude přes počítač, nezkomplikuje smyčka v tvém návrhu provoz v programu?
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 9:51 am

[quote="Zdenek Valter"]
přepínání co nejdál od vexlí
[/attachment]
Ze zvedavosti: proc co nejdal ?

Prehozena spojka A-B, naznaceny vyjezd ze skryte trate; vyjet je mozne take 'slusne' po dvojkolejce. Ignorujte ty cerveny, neadaptoval jsem jeste schema podle predchozich rad:
sen-schema2.jpg


Jde mi o to zda je to provozne VYZNAMNE vhodnejsi (uzitecna variabilita provozu); pri tomhle smeru/umisteni vyhybek mam uz ponekud problemy s vystoupanim ze skrytaku B
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2372
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 9:56 am

@Pater: ad rizeni: tak daleko jsem nepremyslel :-D asi bych se mohl radeji zeptat v TC tematech ... kdyz bude nejaka potiz v JMRI tak to s obrovskym skripenim zubu (ten kod je sracka) doprogramuju podle potreby: kdyz se nebudu snazit napravit nesmysly, jen dosahnout ucelu, neni to tak zly.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2372
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 03 led, 2021 10:05 am

belgarat píše:přepínání co nejdál od vexlí
[/attachment]
Ze zvedavosti: proc co nejdal ?

Představ si soupravu se sbíráním na začátku a na konci, která vjíždí do přepínaného úseku a jako na potvoru někdo jí podhodí vexli .....

belgarat píše:Prehozena spojka A-B, naznaceny vyjezd ze skryte trate; vyjet je mozne take 'slusne' po dvojkolejce. Ignorujte ty cerveny, neadaptoval jsem jeste schema podle predchozich rad:
sen-schema2.jpg


Jde mi o to zda je to provozne VYZNAMNE vhodnejsi (uzitecna variabilita provozu); pri tomhle smeru/umisteni vyhybek mam uz ponekud problemy s vystoupanim ze skrytaku B

Z hlediska přepínání je to šumák, za předpokladu, že dáš ten úsek tam co jsme Ti namaloval. ;-)
Naposledy upravil Zdenek Valter dne ned 03 led, 2021 10:25 am, celkově upraveno 2
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod belgarat » ned 03 led, 2021 10:13 am

Zdenek Valter píše:Představ si soupravu se sbíráním na začátku a na konci, která vjíždí do přepínaného úseku a jako na potvoru někdo jí podhodí vexli .....

(editovano)
Jsem natvrdly -- prejizdi-li vexli (ta by v mem pripade byla soucasti toho prepinaneho useku), tak by se nic nemelo stat -- uz pred vjetim na vexli by mel mit usek (vc. vyhybky) shodnou polaritu s obema vyjezdy (bezzkrat). U zkratoveho ovladani bude srandovni riznuti vyhybky. Prepnuti vyhybky by max zmenilo polaritu v jeji srdcovce; potencialni zkrat na spojenych napravach (jedna venku, druha na srdcovce), ale to nastane i bez smyckouseku. POKUD se souprava cela vejde do prepinaneho useku.

Zdenek Valter píše:Z hlediska přepínání je to šumák

Tady mi slo spis o hledisko 'modeloveho provozu', kdy tunel reprezentuje "zbytek" :) zeleznicni site ktera hypoteticky nekde muze obsahovat spojky mezi tratemi
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2372
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna pro vedlejsi trat: Booster ?

Příspěvekod Myšpulín » ned 03 led, 2021 10:59 am

Pokud chceš jet z A do C, pak nechápu rozdíl v tom, jestli "na správnou stranu" přejedeš až v odbočce Kopa nebo už před ní při výjezdu ze skryťáku. Ale záleží na tom, co je prioritními směry a provozním pohledem. Kopa je zřejmě viditelná, a tudíž provozně říkám, jedu jinak, než je obvyklé, přejetím až (už) u skryťáku, tedy neviditelně, jen přehazuji soupravy mezi tratěmi, které jakoby nenastává.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Leoš Vobořil a 16 návštevníků