Stránka 1 z 1

Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 5:27 pm
od xmatejx
Chtěl bych se zeptat, jak je v reálu řešen styk dvou trakcí? To je v daném úseku mezi oběma trakcemi vynecháno tažení rozvodu trakce dané bezpečnou izolační šířkou vzduchu, tj. cca 7 metrů? Takže lokomotiva stáhne sběrač a pár metrů setrvačností projede na úseku úplně bez trakce? Nebo to je řešeno jinak?

Sloupy pro rozvody trakčního vedení: všiml jsem si, že v severních Čechách dominují ony betonové dvousloupy - existuje nějaká závislost typu: stejnosměrná 3 kV/DC "spíše beton", a 25 kV@50Hz "cokoliv"? Nebo to je spíše závislost historická (lokální betonárny/panelárny) než funkční? Do nových tahů se používají výhradně betonové nebo stále ocelové mají své místo? (6. ep. proto mne to zajímá)

Jsou praktické OPTICKÉ rozdíly postřehnutelné v H0 ve vedení obou soustav - myslím - jiné (kupř. větší) izolátory u DC atp.?

Díky moc za odpovědi :)

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 5:43 pm
od sidlo
Styk dvou soustav - izolovaný úsek - uzemněný úsek - izolovaný úsek.
Typy stožárů a izolátorů. Je to závislé na době stavby nebo modernizace. Určitá období měla nějakou unifikovanou sestavu. Na první pohled se většinou nedá poznat o jakou napájecí soustavu se jedná. Vodítkem může být jedině počet a tloušťka zesilovacích vodičů.

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 5:56 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, na styku trakcí je odizolovaný úsek úplně bez napájení ( chráněný úsek - viz obrázek). Tento úsek je projížděn setrvačností se stažených sběrači.
Ocelové konstrukce sloupu se nahrazují betonem spis kvůli ceně, životnosti a údržbě ( nátěry ocel. sloupů). Dvojité nebo jiné sloupy bývají použité v místech pevných bodů nebo napínáků TV.

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 6:13 pm
od xmatejx
Děkuji oběma za odpovědi. A prakticky?
Byly by nějaké fotky, abych viděl, jak jsou izolátory vmezeřeny do trakce?

Pokud bych to chtěl vyřešit systémem stanice s přepínáním trakce - tam chráněný úsek je z obou stran stanice a jedno trakční vedení? Lokomotiva s vozy má dostatečnou setrvačnost pro projezd chráněným úsekem po rozjezdu ze stanice?

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 6:38 pm
od cipisekmp

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 7:04 pm
od Petr S.
Krásný projekt , bude technicky i finančně náročný - v praxi to znamená do každé vícesystemové lokomotivy zamontovat servo , možná i dvě na stahování smetáku :D .
Pro milovníky moderních trakcí je to takový vyšší level .
držím palce .
Petr

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 7:07 pm
od Michal Šuhajda
Tyto izolační vložky se používají nejen na stycích nap. soustav, ale i v rámci např. stanice, pokud je nutno oddělit část TV.
Časté použití je v případě, ze se nad TV pracuje ( např. stavba nadjezdu). Když se před lety stavěl most přes plzeňské hlavní nádraží býval průjezd pod staveništěm směrem Praha zajímavý. Vlak se musel rozjet, aby setrvačnosti projel. Při vjezdu od Prahy čekala napřed rychlost 20km/h přes křížení a pak izolovaných úsek. U pár vlaků musela pomoci dieselová záloha.
Tedy pro obhlédnutí (fotku) není nutno cestovat až na styk soustav, ale stačí do nejbližší elektrifikované stanice.

Re: Vícetrakční kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2020 11:36 pm
od xmatejx


Přesně to jsem potřeboval vidět. Děkuji moc! Byly by fotografie ve větším rozlišení?