Vícetrakční kolejiště

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod xmatejx » pon 09 lis, 2020 5:27 pm

Chtěl bych se zeptat, jak je v reálu řešen styk dvou trakcí? To je v daném úseku mezi oběma trakcemi vynecháno tažení rozvodu trakce dané bezpečnou izolační šířkou vzduchu, tj. cca 7 metrů? Takže lokomotiva stáhne sběrač a pár metrů setrvačností projede na úseku úplně bez trakce? Nebo to je řešeno jinak?

Sloupy pro rozvody trakčního vedení: všiml jsem si, že v severních Čechách dominují ony betonové dvousloupy - existuje nějaká závislost typu: stejnosměrná 3 kV/DC "spíše beton", a 25 kV@50Hz "cokoliv"? Nebo to je spíše závislost historická (lokální betonárny/panelárny) než funkční? Do nových tahů se používají výhradně betonové nebo stále ocelové mají své místo? (6. ep. proto mne to zajímá)

Jsou praktické OPTICKÉ rozdíly postřehnutelné v H0 ve vedení obou soustav - myslím - jiné (kupř. větší) izolátory u DC atp.?

Díky moc za odpovědi :)
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod sidlo » pon 09 lis, 2020 5:43 pm

Styk dvou soustav - izolovaný úsek - uzemněný úsek - izolovaný úsek.
Typy stožárů a izolátorů. Je to závislé na době stavby nebo modernizace. Určitá období měla nějakou unifikovanou sestavu. Na první pohled se většinou nedá poznat o jakou napájecí soustavu se jedná. Vodítkem může být jedině počet a tloušťka zesilovacích vodičů.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 09 lis, 2020 5:56 pm

Ahoj, na styku trakcí je odizolovaný úsek úplně bez napájení ( chráněný úsek - viz obrázek). Tento úsek je projížděn setrvačností se stažených sběrači.
Ocelové konstrukce sloupu se nahrazují betonem spis kvůli ceně, životnosti a údržbě ( nátěry ocel. sloupů). Dvojité nebo jiné sloupy bývají použité v místech pevných bodů nebo napínáků TV.
Přílohy
10B3096C-7BED-48AB-ABEE-7E07520ECE48.jpeg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod xmatejx » pon 09 lis, 2020 6:13 pm

Děkuji oběma za odpovědi. A prakticky?
Byly by nějaké fotky, abych viděl, jak jsou izolátory vmezeřeny do trakce?

Pokud bych to chtěl vyřešit systémem stanice s přepínáním trakce - tam chráněný úsek je z obou stran stanice a jedno trakční vedení? Lokomotiva s vozy má dostatečnou setrvačnost pro projezd chráněným úsekem po rozjezdu ze stanice?
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod cipisekmp » pon 09 lis, 2020 6:38 pm

H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod Petr S. » pon 09 lis, 2020 7:04 pm

Krásný projekt , bude technicky i finančně náročný - v praxi to znamená do každé vícesystemové lokomotivy zamontovat servo , možná i dvě na stahování smetáku :D .
Pro milovníky moderních trakcí je to takový vyšší level .
držím palce .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 09 lis, 2020 7:07 pm

Tyto izolační vložky se používají nejen na stycích nap. soustav, ale i v rámci např. stanice, pokud je nutno oddělit část TV.
Časté použití je v případě, ze se nad TV pracuje ( např. stavba nadjezdu). Když se před lety stavěl most přes plzeňské hlavní nádraží býval průjezd pod staveništěm směrem Praha zajímavý. Vlak se musel rozjet, aby setrvačnosti projel. Při vjezdu od Prahy čekala napřed rychlost 20km/h přes křížení a pak izolovaných úsek. U pár vlaků musela pomoci dieselová záloha.
Tedy pro obhlédnutí (fotku) není nutno cestovat až na styk soustav, ale stačí do nejbližší elektrifikované stanice.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 10 lis, 2020 7:08 am, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vícetrakční kolejiště

Příspěvekod xmatejx » pon 09 lis, 2020 11:36 pm



Přesně to jsem potřeboval vidět. Děkuji moc! Byly by fotografie ve větším rozlišení?
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků