Kres M262 Stettin

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Kres M262 Stettin

Příspěvekod RSC » sob 20 čer, 2020 4:00 pm

Mám problém s motorákem M262 Kres Stettin Zvuková origo verze. Bohužel jsem tento jev podcenil a nechal jej v krabici. Nikdy bych netušil, že z Kres by něco takového mohlo odejít, pokud to není blbost. Muselo se to chovat stejně i ve fabrice.
Jsem nadšený, protože jsem s ním vůbec nejezdil, takže jsem si to ani neužil.

Mororák v analogu jede jak má. V digitálu při rozjezdu cca na 10 až 20ti procentní rychlost se chová, jako by mu odešel motor.
Tohle vše jsem zkusil:
Motorek je v pořádku, dělá to i při záměně.
Zvukovým dekodérem (UhlenBrock)to určitě není, také při záměně to udělá stejné.
Není tam mechanická závada.
Nejsou v motoráku studené spoje.
A chyba určitě není v přípojném voze.
Chyba také není zpusobená kolejištěm a nějakým jeho prvkem, udělá to i napájením mimo koleje.
A také jsem kontroloval adresy až do CV 256 na hodnoty manuálu a i z podobného motoráku.

Poslední, co mi zbývá je otázka na někoho kdo ví nebo má zkušenost, zda nějaké nastavení v dekodéru (Flexdec), nějakých hodnotách by nepomohlo. Možná tohle mohl někdo řešit. Nenašel jsem nikde podrobný manuál k dekodéru. Mám jen to, co je součástí balení. Netuším, které všechny hodnoty se týkají parametru motoru - mimo ty základní.

Zde video jevu (cca 20 a 40 sekunda):

https://www.icloud.com/attachment/?u=ht ... z=92339605
Naposledy upravil RSC dne sob 27 čer, 2020 7:00 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Kres M273 Stettin

Příspěvekod Pater » pon 22 čer, 2020 9:25 pm

RSC píše:Mám problém s motorákem M273 Kres Stettin Zvuková origo verze........
Nenašel jsem nikde podrobný manuál k dekodéru. Mám jen to, co je součástí balení. Netuším, které všechny hodnoty se týkají parametru motoru - mimo ty základní.

Na stránkách Kresu http://www.kres.de/doku.html lze najít pouze model M262, tak nevím jakou máš verzi.
Přímo na těchto stránkách lze stáhnout manuál dekodéru Flexdec http://www.kres.de/uploads/media/Gebrauchsinformation_FlexDec_Version_20_VT137_S-Stettin.pdf. Bohužel jen německy.
N, DCC, NanoX, Rocrail, Paterweb
Uživatelský avatar
Pater
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 20 črc, 2011 4:52 pm
Bydliště: Karviná

Re: Kres M262 Stettin

Příspěvekod RSC » sob 27 čer, 2020 7:13 pm

Pardon. Ano je to M262.
Návod mám, je přibalen k vozu. I tuto elektronickou verzi mám. Nastavením jsem tomu nepomohl.
Mám to na roco cenrálu zatím. Takže chci to zkusit na jinou centrálu.

Největším paradoxem je, že to na prostém oválu nefunguje. Ale, když nápájecí kabel mezi centrálou a kolejí se protáhne tak na 30m, tak to funguje. :shock:
Přišel jsem na to náhodou, proč jsem to tehdy neřešil reklamací, protože jsem to zkoušel na vzdálené části kolejiště a tam to pak jezdilo, přičemž náznaky i tehdy v jiném místě byly (v místě napájení).
Když jsem to přepojil na to místo, kde to jezdí, tak to jezdilo zase na druhé straně kolejiště a zde ne. Nemám na kolejišti žádné elektronické prvky zatím. Je to jen spojeno za sebou.
A vrchol všeho je, že když to padne do toho divného režimu, ani to nejde přeprogramovat, hlásí error 2. Takže dlouhý kabel a zase to vše jde a to i programovat...

Takže budu muset asi zjistit, co se změní tím dlouhým kabelem.

Proto si bohužel KRES přeřazuji do kategorie firem, které u mne již bohužel stoprocentní nejsou.
I hnaný podvozek měl problém, v oblouku mu vadily obě bandážové nápravy, bylo třeba jednu vyřešit, aby se v oblouku motorák při jízdě nechvěl a to museli určitě vidět.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Kres M262 Stettin

Příspěvekod Jirkátor » sob 04 črc, 2020 2:37 pm

RSC píše:... I hnaný podvozek měl problém, v oblouku mu vadily obě bandážové nápravy, bylo třeba jednu vyřešit, aby se v oblouku motorák při jízdě nechvěl a to museli určitě vidět.

Šlo by o tom napsat trochu víc. Díky.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kres M262 Stettin

Příspěvekod RSC » ned 05 črc, 2020 3:33 pm

Jirkátor píše:Šlo by o tom napsat trochu víc. Díky.

Tomuto vozu vadily obě bandážové nápravy v podvozku. K dokonalosti nepomohlo ani přidání olova do prostoru s motorem, ale bylo to lepší. Kres do tohoto motoráku prý nevyrábí nebandážovanou hnanou nápravu - škoda. Takže jsem v zoufalosti vzal barvičku a bandáže jedné nápravy zatřel barvou. To jim naprosto stačí k tomu, aby si v oblouku "klouzly" a motoráček se nechvěl. Mému kusu oboje prospělo...

Přidám vývoj v Kauze problémů elektronické části KRES DCC Zvuk.
Jen pro úplnost dodám: Jsou 3 verze vnitřku motoráku. Verze Analog (lze vložit dekodér), s dekodérem FlexDec na desce, S dekodérem FlexDec na desce a zvukovým UhlenBrock dekodérem připájeným na desce. Z konstrukčního hlediska se jedná o 3 různé desky, takže to může být jen o problému verze se zvukem.
P_20200704_122422.jpg

Takže v tomto vedru si donesete k testování hračky ven, k tomu něco na pití a je třeba si jen pod motorák dát něco, když by náhodou nějaká drobnost vypadla, ať se najde (u mne třeba hadice). Vím, mělo by se to řešit na jiném místě. 8) A ta namotaná prodlužka sloužila jako prodloužení napájení od centrály do motoru a potvrzení si stavu. 8)
Konstatuji, že v roco centrále to není - KRES tuto konstrukci motoráku se zvukem prostě nezvládl nebo součástky naodpovídají navrhovaným parametrům, což je případně také jejich chyba. Má zkušenost, Němci nikdy chybu nepřiznají a u těchto menších firem je to pravidlo.
Detailně to hledat a řešit nemíním. Stejně by problém řešili pravděpodobně způsobem, nám to ve fabrice jede, je to váš problém. Netuším na čem to KRES zkouší, když každý model je ručně podepsán kontrolou a lísteček je přiložen. A také tento model chci mít, vím že by jej někdo chtěla nebyl by jej dnes problém poslat dál...
Můj verdikt: Bohužel motorák DCCzvuk sám sebe "ruší". Takže řešením nesystémovým je ten jeho "bordel" částečně odfiltrovat, což lze někdy snadno udělat malými kapacitami. A již jen vyzkoušet kterou. Protože mne nebavilo mít 30 metrů drátu navíc, šel jsem to vyřešit nejsnadněji. Vložil jsem ji hned k napájení kolejí. Otestoval jsem, že to jiné modely neovlivňuje a vše se chová jak má. Teď to skutečně jezdí jak má.
Jak budu mít chvíli, zkusím to ještě nacpat do motoráku a budu doufat, že uvnitř ona součástka nebude něco ovlivňovat, například zvukový dekodér, aby mi vydával nějaké divné zvuky, světla...
Hlavně jsem částečně spokojený, že to jede jak se očekává a já jej budu moci užívat k ježdění. Také lehce zklamaný, že KRES tohle pustí do světa a zas tak dokonalý není. Takže příště s novou věci se na něj důkladněji zaměřím...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Kres M262 Stettin

Příspěvekod RSC » sob 01 srp, 2020 7:30 pm

Další pokusy:
Určitému zlepšení na roco centrále (zkusil jsem i jiné roco) dojde při nastavení CV29=18nebo22. Pořád dokonalost řeší jen svitkový kondenzátor.
Na Lenz centrále tento problém v jízdě není a chová se to dle očekávání. Asi to soudruzi v Německu testují na Lenz a roco neřeší (budu mít také Lenz, ale ne kvůli tomuto motoráku, ale PC). Ale hlava mi to nebere, čekal bych standardy, které se dodržují.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků