Zatím právě žádnou detekci ani program nemám, teprv plánuju a zkoumám možnosti

Škoda, že vývoj nešel trošku jiným směrem, víc by se mi líbilo, kdyby dcc umožňovalo také snímání lokálních značek na trati, víc by to myslím odpovídalo realitě. V reálném provozu III. a IV. epochy nejsou vlaky řízeny centrálně. Použití digitálních komponent ("černých krabiček") v kolejišti bych rád omezil na minumum (centrálu a ruční ovladače), jelikož toto vybavení velmi rychle zastarává resp. může náhle vzniknout potřeba náhrady, která může být za pá let problém. Chtěl bych se asi v maximální míře vydat cestou řízení jízdy lokomotiv v kolejišti pomocí funkce abc, jestli jsem to pochopil správně, tak některé dekodéry umí vyhodnotit i míru nesymetrie napětí podle počtu zařazených diod a lze tak pomocí abc lokomotivu v úseku trati pouze zpomalit, mělo by tedy být možné pomocí abc modelovat i rychlostní soustavu. Pokud se mi to podaří důkladně otestovat, tak je to pro mne jasná volba. Základní logika pak může být postavená na podobných principech, jako se to dělalo v analogu, relátka můžou připojovat/odpojovat jednotlivé diody resp. celé abc bloky. Výhodu spatřuji v tom, že si naprostou většinu zapojení zhotovím sám ze základních prvků, do celé konstrukce 100% vidím a nebude problém s opravami v budoucnu, což mi stojí za mnohem vyšší pracnost

Ručním ovladačem je potom možné posunovat, přistavit vlak na odjezdovou kolej, sklopením návěstidla povolujícího posun se aktivuje abc na odjezdové koleji a zbývá jenom dát lokomotivě ovladačem povel k jízdě - tím manuální obsluha lokomotivy končí. Lokomotiva se však nerozjede, pokud není odjezdové návěstidlo na volno a tím zároveň vyřazen abc modul (resp. může být snížena rychlost při odjezdu odbočkou). Vlak pak projede klasicky postavenou vlakovou cestu řízen abc moduly, které na své cestě potká. Pro jednodušší kolejiště, např. s námětem velkého depa, kde je dominantní posun a provoz na trati pouze doplněk, je takové řešení myslím i podstatně jednodušší. To už je ale jiné téma

Jen to zahoukání na trati je pak problém.
Asi by bylo možné lokomotivy zespodu vybavit nějakým "čárovým" nebo Grayovým kódem a jeho přečtením za jízdy navolit přehrávání správného zvuku houkačky z reproduktoru v kolejišti
