Centrála Tokla s dekodéry a ukázkovými videi
Napsal: úte 07 kvě, 2019 9:43 am
Abych mohl posoudit výhody digitálního řízení kolejiště, rozhodl jsem se, že si navrhnu a zhotovím vlastní centrálu a dekodéry. Zadal jsem si tyto technické podmínky.
1) Stálé obdélníkové střídavé napětí na kolejích. Toto je jediná společná funkce s komerční centrálou. 2) Jednoduché generování adres. 3) Ovládání mašinek a dekodérů příslušenství bude na panelu pomocí mechanických komponentů. 4) Ke generování a příjmu adres budou použity MK Picaxe.
5) Aplikovat do praxe snímání polohy pomocí externího zdroje.
Poznámka k polygonu : Aby bylo vše průkazné, jsou dekodéry a rozvody umístěny na desce. Dekodéry jsou funkční, ale testovací, abych mohl, pokud bude potřeba provést korekce, nebo doplnění o nějakou součástku.
Poznámka k mašinkám : Zatím mám dvě lokomotivy. První mašinka má dekodér na hotovo. Druhá mašinka, které říkám " Letadlová lokomotiva " je funkční, ale testovací.
Poznámka k videu č.1 : Zde není potřeba nic vysvětlovat.
Poznámka k videu č.2 : Zde se trochu pozastavím. V říjnu loňského roku jsem se zmínil o mém řešení detekce polohy pomocí externího zdroje. Na videu je ukázka zapínání a vypínání přejezdového výstražného zařízení. ( tři ledky na prkénku ).
Poznámka k videu č.3 : Aby nedošlo k čelní srážce dvou souprav, rozšířil jsem detekci o funkci, že analyzátor polohy dostane informaci z jaké strany vjela souprava do sledovaného úseku. Pokud druhá souprava vjede z opačné strany a hrozila by čelní srážka, tak se daném úseku automaticky odpojí napájení. Myslím si, že toto řešení má uplatnění hlavně u delších úseků. Zapoměl jsem dodat, že detekce pomocí ext. zdroje lze aplikovat jak v digitálu, tak analogu.
Závěr : S centrálou a dekodéry jsem pro svoji jednoduchost a spolehlivost velice spokojen. Videa a fota jsou na Rajčeti.
https://analog21.rajce.idnes.cz
1) Stálé obdélníkové střídavé napětí na kolejích. Toto je jediná společná funkce s komerční centrálou. 2) Jednoduché generování adres. 3) Ovládání mašinek a dekodérů příslušenství bude na panelu pomocí mechanických komponentů. 4) Ke generování a příjmu adres budou použity MK Picaxe.
5) Aplikovat do praxe snímání polohy pomocí externího zdroje.
Poznámka k polygonu : Aby bylo vše průkazné, jsou dekodéry a rozvody umístěny na desce. Dekodéry jsou funkční, ale testovací, abych mohl, pokud bude potřeba provést korekce, nebo doplnění o nějakou součástku.
Poznámka k mašinkám : Zatím mám dvě lokomotivy. První mašinka má dekodér na hotovo. Druhá mašinka, které říkám " Letadlová lokomotiva " je funkční, ale testovací.
Poznámka k videu č.1 : Zde není potřeba nic vysvětlovat.
Poznámka k videu č.2 : Zde se trochu pozastavím. V říjnu loňského roku jsem se zmínil o mém řešení detekce polohy pomocí externího zdroje. Na videu je ukázka zapínání a vypínání přejezdového výstražného zařízení. ( tři ledky na prkénku ).
Poznámka k videu č.3 : Aby nedošlo k čelní srážce dvou souprav, rozšířil jsem detekci o funkci, že analyzátor polohy dostane informaci z jaké strany vjela souprava do sledovaného úseku. Pokud druhá souprava vjede z opačné strany a hrozila by čelní srážka, tak se daném úseku automaticky odpojí napájení. Myslím si, že toto řešení má uplatnění hlavně u delších úseků. Zapoměl jsem dodat, že detekce pomocí ext. zdroje lze aplikovat jak v digitálu, tak analogu.
Závěr : S centrálou a dekodéry jsem pro svoji jednoduchost a spolehlivost velice spokojen. Videa a fota jsou na Rajčeti.
https://analog21.rajce.idnes.cz