Stránka 1 z 2

Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 7:42 pm
od Adam_B
Zdravím,
Pořídil jsem si od ESU starší model V200. Ovšem mám problém s jeho zprovozněním. Vlastním roco starou černou kostku ze startsetu a multimaus s 1.04. A doufám, že v tom je i ten problém. Prostřední ližinu jsem sundal. Lokomotivu dal na koleje. Nastavil v multimaus novou lokomotivu s originální adresou. A nic... pak mi bylo řečeno, že musím naprogramovat CV29 na hodnotu 14, což jsem provedl ale stále nic. Model byl před odesláním testován a vše fungovalo ( zda je to pravda je věc druhá...) poradil by někdo, kde by mohl být problém nebo co dělám špatně?
Děkuji.
S pozdravem
Adam B.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 9:26 pm
od MiG
Tak tu originální adresu (menší jak 100) ještě napište do CV1.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2019 9:50 pm
od Adam_B
Ano CV 29 jsem nastavil na 14 a CV1 na 3... zkoušel jsem i CV8 na 8...a opakoval

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 6:54 am
od sidlo
Adam_B píše:Prostřední ližinu jsem sundal. Lokomotivu dal na koleje. Nastavil v multimaus novou lokomotivu s originální adresou. A nic...

Rozumím tomu dobře, tou prostřední lyžinou je myšlen tříkolejnicový systém?

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 6:58 am
od Adam_B
sidlo píše:
Adam_B píše:Prostřední ližinu jsem sundal. Lokomotivu dal na koleje. Nastavil v multimaus novou lokomotivu s originální adresou. A nic...

Rozumím tomu dobře, tou prostřední lyžinou je myšlen tříkolejnicový systém?


Ano ESU dělá modely pro AC i DC v jednom.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 7:13 am
od fulda
A je ten model přepojený uvnitř, aby sbíral levé/pravé kolečko?

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 7:14 am
od sidlo
Nemám na mysli AC/DC. Po odstranění ližiny bych zkontroloval, zdali se dostane napájecí napětí až k dekodéru. Já tento systém neznám.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 7:24 am
od Adam_B
fulda píše:A je ten model přepojený uvnitř, aby sbíral levé/pravé kolečko?


To by měl sám dělat dekoder, nic by se přepojovat nemělo.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 9:43 am
od fulda
Adam_B píše:
fulda píše:A je ten model přepojený uvnitř, aby sbíral levé/pravé kolečko?
To by měl sám dělat dekoder, nic by se přepojovat nemělo.
Mno já bych byl opatrnější ke slovu "měl" a spíš se zabýval tím, jestli to dělá a nebo ne.

A ještě je tu jedna podotázka, jestli je dekodér krom AC⚡DC také DCC?

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 9:59 am
od Adam_B
ESU, prodává oproti výrobcům jako roco jen jednu verzi, která je plně digitální a dokáže jezdit na AC, tak DC. Například u aktuální verze V60 a ze spodu lokomotivy přepínač. To u V200 není a není zmíněn v manuálu, ale dokáže jezdit jak AC/DC tak Analog i digital.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 10:23 am
od Pavel-HP
A tohle všechno s lyžinou, či bez??

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 11:20 am
od radeksindy
Lokomotiva má automatickou detekci systému Analog/DC/AC, je potřeba se zbavit jen sběrače pro tříkolejnicový systém. Nebylo potřeba nic nastavovat. Jedna V200 od ESU mi prošla rukama, protože nejezdila. Nakonec se ukázal jenom špatný kontakt konektoru na plošném spoji. Doporučoval bych proměřit jestli se na dekodér dostává co má. Pokud ano, nezbude než kontaktovat ESU nebo prodejce. Nebude první ani poslední, která se ESU nepovedla. Kompatibilita na všech systémech je po všech stránkách pouze lživá reklama. Maximální rozkolí pro systém Märklin je rovných 14 mm, minimální pro dvojkolejnicové systémy je 14,3 mm, takže buď se ojebe jeden nebo druhý systém.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 6:43 pm
od jirkan
Já tedy nevím, jak je to u této loko, ale ta automatická detekce se spíš týká dekodéru, protože ACC a DCC nejsou kompatibilní. Dekodéry ESU zvládají všechny možné systémy a automaticky je detekují, ale to nemá nic společného se systémem napájení. Někde v lokomotivě musí být přepínač, který zajistí, že buď je J a K sbíráno levou a pravou stranou lokomotivy (DCC), nebo jsou obě strany lokomotivy elektricky propojené (např J), K je pak sbíráno lyžinou (ACC). Ten přepínač je buď někde obvykle přístupně umístěn a musí se nastavit do správné polohy, nebo může být aktivován pouhým nasazením té lyžiny. Takže bych kontroloval, zda je ve správné poloze nebo jestli si tam už někdo nezabastlil při montáži lyžiny.

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 7:54 pm
od Adam_B
@jirkan to o čem mluvíš si myslím, že právě u V200 zajištuje čudlík, který se zmáčkne v moment kdy se nasadí ližina

Re: Problém s modelem ESU - V200

PříspěvekNapsal: pát 03 kvě, 2019 9:30 pm
od jirkan
Ano, asi to tak bude.
Při pokusech o programování je cítit viditelné záškuby motoru, nebo je loko mrtvá?