O víkendu jsem náhodou zkoušel DR5013 na kolejišti a jen bych doplnil k výše uvedenému:
- 1. obrázek - zde je uvedeno zapojení, kdy přepínání polarity ve smyčce je řízeno sledováním obsazení úseků S0 až S3 (bezzkratová detekce).
- 2. a 3. obrázek - zde je uvedeno zapojení, kdy přepínání polarity ze strany výhybky je řízeno postavením výhybky a z vnitřku smyčky sledováním obsazenosti úseků S1 a S2 (bezzkratová detekce).
DR5013 umí detekovat obsazení úseků S1, S2 a TRACK přímo přes LocoNet a funguje zde i přenos informací RailCom, což jsem vyzkoušel v RocRail.
Co mě překvapilo, že DR5013 detekuje i samostatné vagónky, kdy dvojkolí mám natřeno odporovým lakem a tedy, kdy je protékající proud v řádech mikroampér. U DR5088 byl toto problém, neb zde byl minimální detekovaný proud 10 mA.
Také jsem byl zvědav, jak si modul poradí se zapojením dle obrázku 2 a 3, pokud lokomotiva zastaví v úseku S0, přehodím výhybku rovno a s lokomotivou couvnu do smyčky, která má již přehozenu polaritu. DR5013 zaregistruje zkrat a polaritu přehodí, takže ani v tomto případě nedojde k žádnému problému. DR5013 totiž může reagovat buď jen na obsazení, nebo jen na zkrat, ale umí reagovat i na obě události, což se mi jeví nejlepší.
A ještě jedna věc, to jsem netestoval, ale myslím si, že to někomu může přijít vhod. DR5013 umí informace předávat přes pomocné výstupy a tedy se k ní dá napojit i detekce pro jinou sběrnici než Lokonet, tedy například pro S88 (viz obrázek 2) atd.
A ještě k detekci zkratu. Tu jsem samozřejmě vyzkoušel také. Zkoušel jsem dříve moduly jiného výrobce a na rozdíl od nich DR5013 fungovala naprosto spolehlivě. No, až na cenu, bych řekl, že DR5013 je skvělá.