Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
HonzaM píše:V novém návodu jsou ještě dva další způsoby zapojení, jedním je provoz s detekcí zkratu a s přenosem informace o obsazení včetně Railcom za předpokladu, že je k dispozici Loconet (kapitola 5.2.), zajímavější je bezzkratová varianta v kapitole 5.4, u níž si detekci obsazení zajišťuje přímo modul DR5013, samozřejmě s přenosem RailCom, ale bez potřeby samostatného modulu detekce obsazení, a stačí jen jeden detekční úsek na každé straně smyčky, S1 a S2, tedy méně řezání kolejí, jak je zřejmé z obrázku (S0 a S3 nejsou v této variantě zapojeny). Přepínání polarity ve smyčce je čistě elektronické, bez relé.
HonzaR68 píše:Nevím, jestli ti to pomůže, ale já jsem použil bezzkratový režim na "smyčce" (viz manuál DR5013 - zapojení dle kap. 5.3), která ale také není úplnou smyčkou do stejné výhybky. Je to úsek trati, kdy smyčka (nebo kolejová spojka), ve které se mění polarita, začíná v jedné výhybce a končí v jiné výhybce. Do DSR5013 jsem adresy ovládaných výhybek nezadával, nebylo to potřeba. Přestavení výhybek do správných poloh pak řeší software na ovládání kolejiště (v mém případě RocRail) v závislosti na nastavení trati pro projíždějící vlak. Kolejiště provozuji na Loconet…
belgarat píše:Dotaz: DR5013 prepina i polaritu v tech cervene namalovanych detekcnich usecich ?
chphoto píše:Podle schématu v návodu ne, přepíná jen v modrém a v ostatních detekuje a pak je to různě s přerušením na koleji jen na jedné straně.
HonzaR68 píše:Mám na jedné "smyčce" pět detekčních úseků - S0, S1, Track, S2 a S3 - dle zmiňované kapitoly 5.3. Dej si ale pozor, nebo spíše si pořádně prohlédni, jak jsou koleje přerušeny. Obě koleje jsou přerušeny pouze mezi senzory S0-S1 a S2-S3.
S0 (resp. S3 - záleží na s a Směru vstupu) informuje DR5013 o směru vstupu vlaku do smyčky a připraví správnou polaritu smyčky od S1... dál je scénář průjezdu popsán v manuálu.
Adresy senzorů S0 a S3 přidělíš z nějakého detektoru (tady třeba DR 4088) v síti Loconetu. Adresy S1, S2 a TRACK přiděluje přímo DR5013 - je třeba s tím počítat a někde si vést evidenci, které adresy jsou jakému senzoru (úseku) přiděleny a které zařízení je přidělilo - ono se těch věcí časem na kolejišti nahromadí...
Co se týče délky úseků, tak S0, S1 S2 a S3 mám např. 8 cm (TT) - je to jen detekce vstupu. Úsek TRACK pak mám v délce nejdelšího zamýšleného provozovaného vlaku na kolejišti + rezerva pro jistotu.
Jinak zatím to funguje to skvěle. Měl jsem obavy, co se stane pokud třeba lokomotiva zastaví kdekoliv mezi senzory ve smyčce a změní směr (pendlující motorák třeba...) ale vše bylo OK. Ve smyčce mám odstavný blok pro jednu soupravu - jako součást skrytého nádraží (každá odstavná kolej je dobrá )) - a ani při simulaci automatickém provozu, kdy motorák jednou stranou vjede a stejnou zase po chvíli vyjede ven bylo vše bez problémů.
chphoto píše:Akorát ještě musím zjistit, jestli S88 přes propojení 4088 bude brát samostatně čísla S88 a samostatně LocoNet, nebo jestli to tenhle modul "smatlá" dohromady.
chphoto píše:dneska jsem zapojoval S88 a čísla už si do plánku píšu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků