Stránka 1 z 2

vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 3:41 pm
od okoun
nevíte prosím jaký je rozdíl mezi:

https://www.itvlaky.cz/rizeni-provozu-- ... enz-12200/

a

https://www.itvlaky.cz/elektronicke-mod ... c-ste-041/

tedy krom ceny? umí ten LENZ něco více?

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 4:25 pm
od JOHNZ
Na tom LENZe sa dá nastavovať citlivosť detekcie.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 4:38 pm
od okoun
a ten LENZ se zapojí datově jen do JK nebo má nějaký jiný konektor?

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 4:45 pm
od MiG
LENZ může být použit i na točnu. Nemusíte moc dumat který drát na kterou kolejnici, stačí jen dodržet vstup před smyčkou a výstup na kolej uvnitř smyčky (nebo most točny).
U STE041 musíme přesně vědět polaritu signálů DCC do relé i z relé vzhledem ke kolejnicím a ovládacímu napětí přepínacího relé (ze zpětných hlášení výhybek).
Na oplátku nebudou problémy s přepínáním, když si LENZ může náhodně vyhodnotit, že přišla proudová špička, protože jsou ve smyčce dvě loko.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 4:47 pm
od MiG
okoun píše:a ten LENZ se zapojí datově jen do JK nebo má nějaký jiný konektor?

Vstupní JK - kolej před smyčkou
Výstupní JK - kolej ve smyčce

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 5:03 pm
od belgarat
Pozor, jedna se o 2 RUZNE zpusoby rizeni.

Vyrobek STE je ASI (jen podle popisu) vhodny jen na JEDNOSMERNY prujezd smyckou - neni to autonomni modul, potrebuje napojeni na ohlas prestavniku. Proste "jen" prepina polaritu podle vstupni vyhybky balonove smycky.
LENZ modul je autonomni, zalozeny na detekci zkratu. Anglicky popis viz zde: http://www.lenzusa.com/1newsite1/Manuals/lk200.pdf da se pouzit i na jine smycky nez "balony".

Rozbory viz http://www.fucik.name/masinky/vratka/, http://lokopin.wz.cz/kolejivo/smycky.htm

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 5:07 pm
od JOHNZ
belgarat: Dobrý postreh, ja poznám od STE tento modul https://www.itvlaky.cz/rizeni-provozu-- ... u-ste-023/ a neskúmal som, že toto môže byť niečo iné.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 6:01 pm
od zdeno
nejak nedoporucuji silove prepinani polarity na principu zkratu.
Hlavne zvukove loko s velkym odberem muzou delat problemy.
Existuje spousta napadu a zarizeni, ktere to umi i bez detekce zkratu, teda na principu detekce jizdy loko.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 7:14 pm
od JOHNZ
zdeno: Čo sme u nás robili experimenty s prúdovou záťažou centrály/boostera, tak sme nikdy nevideli, že by aj zvuková loko brala viac než nejakých 700mA (a to sme toho skúšali dosť, ešte aj hlasitosť sme vytúrovali naplno, ale možno sme toho skúsili stále málo), takže sa domnievam, že ak sa ten odpájací modul robí kvalitne (a teda by som siahol skôr po drahších výrobkoch), musí v prípade smyčky na jeden vlak fungovať bez problémov, okrem nejakých fakt hraničných prípadov, že by sa do smyčky poslal vlak v dajmetomu trojitej alebo štvoritej trakcii, všetky loko so zvukom a ešte s pomerne značnou záťažou (napr. vozne s nie úplne hladkým chodom).

My teda používame smyčkové moduly len v točniach (kde je tá situácia výrazne lepšia), máme moduly Lenz a zatiaľ neevidujeme žiadny problém.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 10:26 pm
od okoun
HonzaM píše:Digikeijs má připraven modul vratné smyčky DR5013. Nyní jsou ve fázi testování první kusy. Modul určený pro sběrnici LocoNet funguje na principu detekce obsazení, disponuje ultrarychlým relé zatížitelným 3A a funkcí RailCom pro zobrazení adresy lokomotivy. Cena modulu bude 1790 Kč a je možná předobjednávka. Bohužel zatím nemám k dispozici návod k obsluze a bližší informace nemohu poskytnout.


to zní zajímavě ale pouze v teoretické rovině když zatím není výrobek určen k prodeji :( a zjevně to vypadá že tento rok 2018 ještě nebude, to už by se vědělo :)
takže nejlepší volba dnes asi bude ten LENZ modul....

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: ned 28 říj, 2018 11:50 pm
od Trixt
okoun: Jenže problém je, že LENZ je založen na principu detekce zkratu, ale DR5013 na principu detekce obsazení úseku, a to je dost zásadní rozdíl. DR5013 v sobě již obashuje i detekci obsazení smyčky (i RailCom), což je u LENZ nutno řešit odděleně. Osobně bych se do modulů založených na principu detekce zkratu moc nepouštěl. Pokud by se mi nechtělo čekat na DR5013, a nechtěl to řešit třeba pomocí optočlenů, raději bych se kouknul na modul KSM-SG-G, který je obdobně založen na bezzkratové detekci.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 8:25 am
od HonzaM
okoun píše:
HonzaM píše:Digikeijs má připraven modul vratné smyčky DR5013. Nyní jsou ve fázi testování první kusy. Modul určený pro sběrnici LocoNet funguje na principu detekce obsazení, disponuje ultrarychlým elektronickým MOSFET relé zatížitelným 3A a funkcí RailCom pro zobrazení adresy lokomotivy. Cena modulu bude 1790 Kč a je možná předobjednávka. Bohužel zatím nemám k dispozici návod k obsluze a bližší informace nemohu poskytnout.


to zní zajímavě ale pouze v teoretické rovině když zatím není výrobek určen k prodeji :( a zjevně to vypadá že tento rok 2018 ještě nebude, to už by se vědělo :)
takže nejlepší volba dnes asi bude ten LENZ modul....

Podle stránky Digikeijsu na Facebooku už byly první kusy předány na testování a věřím že v listopadu jak slibovali budou. Zatím ale konkrétní informaci od šéfa prodeje ani od vývojáře nemám.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 8:34 am
od zdeno
JOHNZ píše:zdeno: Čo sme u nás robili experimenty s prúdovou záťažou centrály/boostera, tak sme nikdy nevideli, že by aj zvuková loko brala viac než nejakých 700mA (a to sme toho skúšali dosť, ešte aj hlasitosť sme vytúrovali naplno, ale možno sme toho skúsili stále málo), takže sa domnievam, že ak sa ten odpájací modul robí kvalitne (a teda by som siahol skôr po drahších výrobkoch), musí v prípade smyčky na jeden vlak fungovať bez problémov, okrem nejakých fakt hraničných prípadov, že by sa do smyčky poslal vlak v dajmetomu trojitej alebo štvoritej trakcii, všetky loko so zvukom a ešte s pomerne značnou záťažou (napr. vozne s nie úplne hladkým chodom).
My teda používame smyčkové moduly len v točniach (kde je tá situácia výrazne lepšia), máme moduly Lenz a zatiaľ neevidujeme žiadny problém.

muj prispevek je napisany hodne podminecnym zpusobem a nikde nepisem o tom, ze je to "extra super" problematicke a nebezpecne !!
To ze pouziavs "horsi a mozna" likvidacni zarizeni je ciste tvoje volba.
Ja mam radsi predchazeni problemum, nez nasledne plakat nad rozlitym mlekem. ;-)
---
Teda pokud je to mozne !!!!, pouzijem jine reseni.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 9:31 am
od JOHNZ
zdeno: Ja som si toho vedomý, ide o to, že keď niekto s tvojimi znalosťami napíše, že tam riziko je, tak to nováčika samo o sebe vystraší. Ja som k tomu len dopísal, že sme pomerne dôsledne overovali, že nám to mašinky nezlikviduje. A ani nelikviduje. Takže áno, nejaké riziko možno je, ale je (aspoň podľa toho, čo sme zatiaľ zistili) hlboko pod tolerovateľnou mierou. Ale bude to proste chcieť použiť kvalitný modul. Nepredpokladám, že by Lenz roky rokúce vyrábal niečo, čo by (hoc i len v minime prípadov) ničilo modely.

Možno by stálo za to ešte uviesť mierku. Jediný prípad, kde som fakt niekedy v živote vôbec videl skratom uškvarený vlak, bolo Nko. Takže tam by som o použití iných modulov, než založených na detekcii skratu pouvažoval. V TT už to bude hroziť minimálne (možno pri nejakej MUVke alebo niečom inom, fakt malom) a v H0 by som sa nebál vôbec. A tiež či to bude do smyčky alebo do točne. V točni totiž iné prístupy nefungujú. Alebo?

Inak modul založený na detekcii obsadenia som ešte neskúmal, ale ak sa taká slučka má prechádzať obojsmerne, tak to bude mať asi celkom zložité zapojenie, či? Potrebujem mať tú koľaj rozdelenú na tri sekcie z toho aspoň v dvoch detekciu a ešte sa dívať na stav výhybky, ktorým smerom ide vlak, aby to pokrylo aj také stavy, ako že ide vlak s postrkom, na ktorom je funkčná loko? Naozaj neviem a pýtam sa.

Re: vratná smyčka a moduly k ní

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 9:35 am
od Tomas Lebeda
zdeno píše:muj prispevek je napisany hodne podminecnym zpusobem a nikde nepisem o tom, ze je to "extra super" problematicke a nebezpecne !!
To ze pouziavs "horsi a mozna" likvidacni zarizeni je ciste tvoje volba.
Ja mam radsi predchazeni problemum, nez nasledne plakat nad rozlitym mlekem. ;-)
---
Teda pokud je to mozne !!!!, pouzijem jine reseni.


Osobně mám taky modul smyčky LENZ založený na principu zkratu.
Přemínám úsek spirály mezi dvěmi vratnými smyčkami a to včetně zhlaví SN.
Lokomotivy ho projíždějí naprosto bezproblémů.
Takže bych ho rozhodně nenazýval likvidačním!
Kolejiště mám v TT.