Miloš_P píše:Zkus vložit schéma, takhle je to trochu nejasné. Pokud v odpojeném úseku bude 5V, tak se rozjede lokomotiva. Než jsem přešel na DCC, tak jsem uvažoval o tom, že by se akumulátor ve vagónu dobíjel z při jízdě přes obvod se stabilizátorem a byl by tam časový spínač, který by osvětlení vypnul po několika minutách po odpojení trakčního napájení.
Na DCC jsem přešel po 18ti letech provozu kolejiště v analogu. A to hlavně z důvodu postupného pořízení nových lokomotiv, které byly už připraveny na DCC. Staré mašiny z dob NDR nemělo smysl digitalizovat, považoval jsem to za vyhozené peníze.
Pokud začínáš na zelené louce, tak v případě trakce je analog krok zpět. U ovládání výhybek, návěstidel a dalšího příslušenství záleží na tom, co požaduješ. U staničky se dvěma výhybkami je digitál drahý luxus, ale pokud chceš kolejiště ovládat z PC, tak to má smysl.
Pokud jde o trakci, tak jako hlavní výhodu mimo stále svícení, ozvučení a možnosti současného provozu více lokomotiv bez nutnosti řešení napájení úseků, vidím kvalitu jízdy. Lokomotivní dekodéry umožňují velmi kvalitní řízení otáček motorků, nastavení rozjezdové a brzdící křivky, nastavení reálných rychlostí a spoustu dalších vychytávek. Možnost velmi pomalé plynulé jízdy při posunu apod. Podobného výsledku lze samozřejmě dosáhnout i v analogu s procesorem řízeným pulzním regulátorem, ale cenově se pak už blížíš digitálu, ale s daleko nižším komfortem.
Pánové, promiňte, při vší úctě ke všem ostatním diskutujícím, tohle je jediný smysluplný příspěvek na šesti stranách.....
Já bych k němu jen doplnil, že tak před deseti lety jsem byl v podobné pozici jako
tondakladno. DCC do baráku jen přes mou mrtvolu!
Argumentačně naprosto shodně. Pak mi rodina koupila pod stromeček (bez konzultace se mnou) set s digitalizovanou loko. Chvíli jsem s ní jezdil analogově (na PWM), ale pořád mi sedělo v hlavě? " Hele, má ten dekoder...". Objevily se DCC ROCO sety z "kanibalizovaných" startsetů.. Tak jsem si ho pořídil. Dál to nebudu rozvádět, ale začínám v tom být až po uši.