Stránka 1 z 1

rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 6:55 am
od zdeno
Existuji vubec modelarske navestidla s pruhy, teda pro plnou rychlostni soustavu ??
---
Zrovna pisem program na Extended pakety pro navestidla a silne uvazujem to tam vubec nedavat.
Podle mne je to vlastne uplne zbytecne, pokud neni autoblok a teda navazujici vlakova cesta.
Napsat a zabudovat to neni problem, ale pouzitelnost je asi nulova.
---
Muj dotaz smeruje k tomu, ktere navesti jsou opravdu potrebne a MUSI byt zabudovane.
Ty Sidlove tabulky jsou prepatnactene a pro normalniho modelare nepotrebne.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 7:17 am
od sidlo
zdeno píše:Podle mne je to vlastne uplne zbytecne, pokud neni autoblok a teda navazujici vlakova cesta.

Autoblok nemá s rychlostní návěstní soustavou nic společného.

zdeno píše:Existuji vubec modelarske navestidla s pruhy, teda pro plnou rychlostni soustavu ??

Je to pouze o poptávce. Pokud bude poptávka bude i výrobce. Viděl jsem případy, že si to modelář sám postavil na svém kolejišti.

zdeno píše:Zrovna pisem program na Extended pakety pro navestidla a silne uvazujem to tam vubec nedavat.
...
Napsat a zabudovat to neni problem, ale pouzitelnost je asi nulova.

Například nabídka Tillig Elite H0 je:
  • přímé výhybky: EW1, EW2, EW3, EW5 a , EW6
  • obloukové výhybky: ABW, IBW 15/30, IBW 17/19, IBW20,7/32,7 a IBW 29,3/41,3
  • křižovatkové výhybky: DKW I a DKW II
Při takovéto nabídce kolejiva si to přímo říká o použití rychlostní návěstní soustavy.

Je to hlavně o přístupu. Je pravda, že asi tak 99 % modelářů to nevyužije. Jde o to, zdali chceš dělat dekodér pro 99 % modelářů nebo i pro to poslední procento.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 8:19 am
od zdeno
sidlo píše:
zdeno píše:Podle mne je to vlastne uplne zbytecne, pokud neni autoblok a teda navazujici vlakova cesta.

Autoblok nemá s rychlostní návěstní soustavou nic společného.
tak to se velice mylis, protoze to na sebe MUSI navazovat

zdeno píše:Existuji vubec modelarske navestidla s pruhy, teda pro plnou rychlostni soustavu ??

Je to pouze o poptávce. Pokud bude poptávka bude i výrobce. Viděl jsem případy, že si to modelář sám postavil na svém kolejišti.
Mam obavy, ze kdo to bude chtit, tak si to dokaze sam postavit, viz tvuj priklad

zdeno píše:Zrovna pisem program na Extended pakety pro navestidla a silne uvazujem to tam vubec nedavat.
Napsat a zabudovat to neni problem, ale pouzitelnost je asi nulova.

Při takovéto nabídce kolejiva si to přímo říká o použití rychlostní návěstní soustavy.
Je to hlavně o přístupu. Je pravda, že asi tak 99 % modelářů to nevyužije. Jde o to, zdali chceš dělat dekodér pro 99 % modelářů nebo i pro to poslední procento.

nevim, ci to neni pouze 0,01 %, protoze to neni vubec snadne a jednoduche, nepoznam nikoho, kdo by to pozadoval. Kolik jich poznas ty ?

dodatek:
podle mne by uplne stacilo pouzit zjednodusenou rychlostni soustavu, teda bez pruhu, aj tak poznaji a pouzivaji plnou rychlostni soustavu jen lidi od fochu

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 5:08 pm
od TomasM
Například KMŽ Brno dělá stavebnice návěstidla s pruhem.
https://www.kmz-brno.cz/navestidla-h0

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 9:42 pm
od JiriKTT
zdeno píše:
sidlo píše:
zdeno píše:Podle mne je to vlastne uplne zbytecne, pokud neni autoblok a teda navazujici vlakova cesta.

Autoblok nemá s rychlostní návěstní soustavou nic společného.
tak to se velice mylis, protoze to na sebe MUSI navazovat

Rychlostní návěstní soustava znamená, že omezení rychlosti ve vlakové cestě je návěstěno světelným návěstidlem. Autoblok je traťové zabezpečovací zařízení. Tyto pojmy spolu nemají nic společného. Dnes asi většina stanic má rychlostní návěstní soustavu, tedy omezení rychlosti (ať už při vjezdové nebo odjezdové cestě) je návěstěno hlavními návěstidly. Klidně může být na odjezdovém návěstidle návěst třeba 60km/h a pak volno a odjezdová cesta směřuje na trať bez autobloku.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 6:49 am
od HonzaM
Na modelových kolejištích (včetně modulů) se najde jen málo tak rozsáhlých stanic, u nichž by se uplatnilo víc znaků než 40 a výstraha, 40 a očekávej 40, 40 a volno. Nemluvě o tom, že se většina modeláŕů nestará o dodržení modelové rychlosti. Využití návěstnich znaků s pruhem, třeba 60 a výstraha nebo 60 a očekávej 40, 80 a volno, 80 a výstraha bude předpokládám minimální, modelové výhybky umožňující modelovou rychlost 80 jsou v říši snů. Samozřejmě je technicky zajímavé takové znaky zobrazit, ale praktickou využitelnost odhaduji spíše v oblasti promile než procent. Čest a sláva sidlovi že takové znaky dokáže zobrazit, jen škoda, že to lze v současné době využít jen ve spojení s JMRI. Bylo by prima natočit video modelu na němž to bude použito.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 7:53 am
od zdeno
Hodne jsne odbocili od tematu, kdy se vazne ptam, kdo to vyuzije ?
Zeptam se jinak, kdo pouziva navestidlo s pruhy ?
A pokud ho ma, cim to ovlada ?
---
Jinak pouziti plne rychlostni soustavy bez navazujicho autobloku je klamani sama seba.
Tim myslim, ze investice do plne rychlostni soustavy by se mela vyuzit aj na autoblok, jinak to vypada divno.
Ale to je akademicka debata pro pocitace nytu, realita byva uplne jina.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 9:58 am
od JOHNZ
Zdeno:
Jinak pouziti plne rychlostni soustavy bez navazujicho autobloku je klamani sama seba.
Nie je. Existuje mnoho prípadov, kde v uzloch predvestí odchodové návestidlo ďalšie vchodové. Dokonca v ČR existuje aj celá trať, kde odchodové návestidlá predvestia ďalšie vchodové návestidlá (a nie sú tam oddielové návestidlá autobloku). Je to trať Studénka - Věřovice.

A navyše, väčšina z tých extended návestí sa užije aj napr. na vchodových návestidlách na dvojkoľajách. Keď staviaš cestu cez spojku z jednej traťovej na druhú traťovú koľaj na bližšom zhlaví, kľudne užiješ aj návesti ako 80 a voľno. A vôbec ťa nezaujíma, či na trati autoblok je, alebo nie je. Prípadne aj u tak elementárne jednoduchej veci ako je odbočka (tá zasa prezmenu - až na výnimky - nemá odchodové návestidlá).

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 10:49 am
od zdeno
Zase akademicka debata pocitacu nytu !!
---
Kdo v realu pouziva nebo nebo uz ma nakoupene navestidla s pruhy ??

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 10:50 am
od JOHNZ
Ja mám nakúpené. Dve. 8)

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 2:46 pm
od zdeno
JOHNZ píše:Ja mám nakúpené. Dve. 8)

Pockame si, kolik vas bude ;-)
---
On neni problem to zabudovat do vykonavaciho programu v navestidle,
ale je dost problem, dalsi dva draty navic a nadstavbove programy v pocitaci, ktere tyto variace vubec nepoznaji.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 2:58 pm
od belgarat
Nehadejte se se Zdenem, nikdy snad jeste nepochopil, ze i jiny nazor nez jeho muze byt platny (i kdyz ne pro nej). Mejte nadhled aspon vy ostatni aby vlakno neskoncilo zamcene.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 3:49 pm
od Brejla
belgarat píše:Nehadejte se se Zdenem, nikdy snad jeste nepochopil, ze i jiny nazor nez jeho muze byt platny (i kdyz ne pro nej). Mejte nadhled aspon vy ostatni aby vlakno neskoncilo zamcene.


Já bych si taky dovolil oznámit, že používáme návěštění kompletní rychlostní soustavy včetně pruhů a přivítali bychom i větší výběr v typech návěstidel, ale to asi nebude ekonomicky schůdné. Pro řízení nepoužíváme žádný modelářský software (používáme prvky průmyslové automatizace a na kolejišti si tímto testujeme firemní software).
PS: Se Zdenem nemá cenu diskutovat, se všeznalým laickým amatérem je to ztráta času.

Re: rychlostni soustava a navestidla

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 6:37 pm
od zdeno
Brejla píše:
belgarat píše:Nehadejte se se Zdenem, nikdy snad jeste nepochopil, ze i jiny nazor nez jeho muze byt platny (i kdyz ne pro nej). Mejte nadhled aspon vy ostatni aby vlakno neskoncilo zamcene.


Já bych si taky dovolil oznámit, že používáme návěštění kompletní rychlostní soustavy včetně pruhů a přivítali bychom i větší výběr v typech návěstidel, ale to asi nebude ekonomicky schůdné. Pro řízení nepoužíváme žádný modelářský software (používáme prvky průmyslové automatizace a na kolejišti si tímto testujeme firemní software).
PS: Se Zdenem nemá cenu diskutovat, se všeznalým laickým amatérem je to ztráta času.


Kopli jste si, odbavili jste se ??
Jste chudaci, kteri nic neumi a jen dristaji, pindaji a zavidi.
Meli by jste dostat aspon na 3 mesice BANan !!