Stránka 3 z 4

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 1:45 pm
od MiG
BohousP píše:Pokud odběr ze srdcovky trvá méně než 1s, klidně bych tam vyzkoušel polyswitch na 0,1A, nebo možná i 50 mA. Ale chce to ověřit experimentálně.

Pokud chceš modelovat rozřez výměn, tak je to dobré řešení. Jen nesmíš zapomenout, že i mechanika pohonu a zámku výměny tomu musí odpovídat.

Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 3:04 pm
od zdeno
MiG píše:Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.

Mohl by si vysvetlit svoji uvahu, proc si to myslis ? Proc jen dvounapravova ?

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 4:03 pm
od BohousP
zdeno píše:
MiG píše:Jinak, dvounápravová hnací vozidla budou přes takto "ošetřenou" výhybku jezdit hůř.

Mohl by si vysvetlit svoji uvahu, proc si to myslis ? Proc jen dvounapravova ?

Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě (polyswitch má určitý sériový odpor, jednotky ohmů).

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 4:21 pm
od zdeno
BohousP píše:(polyswitch má určitý sériový odpor, jednotky ohmů).

zmeril jsem asi 10 polyswitch a odpor se pohybuje od 0,6 do 0,2 ohmu, podle typu, od 200mA do 1,8A.
To nemuze mit vliv na jizdni vlastnosti.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 9:04 pm
od MiG
Co si myslí o tvém měření výrobce je v odkazu, co sem dal BohousP.

Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě

To se právě dvounápravovým stává velmi lehce, pokud mají pevný rám.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 6:42 am
od zdeno
MiG píše:Co si myslí o tvém měření výrobce je v odkazu, co sem dal BohousP.
Tipoval bych spíš vozidla se sběrači na jedné nápravě

To se právě dvounápravovým stává velmi lehce, pokud mají pevný rám.


vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)
---
A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 9:07 am
od MiG
zdeno píše:vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)

Z deseti měření různých hodnot vytvořit tak jasnou teorii může jen genius.
Nejspíš jsi se do té tabulky ani nepodíval, abys věděl jak se výrobce alibismuje...

zdeno píše:A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)

Jó, zase. Ahá. Jen si nedokážeš vzpomenout kdy a kde před tím. Což?

Mám celkem dost Hurvínků na to, abych věděl, jak je pro ně důležitá čistota a geometrie koleje.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 10:42 am
od zdeno
MiG píše:
zdeno píše:vyrobce udava maximalni hodnoty, ty realne muzou byt a jsou lepsi. Takovy maly alibismus jako ochrana pred reklamacemi. ;-)

Z deseti měření různých hodnot vytvořit tak jasnou teorii může jen genius.
Nejspíš jsi se do té tabulky ani nepodíval, abys věděl jak se výrobce alibismuje...
zdeno píše:A co se stava dvounapravovym loko, co souvisi s ochranou pred riznutim vyhybky ? Nemichas zase jablka a krmnu repu ?? ;-)

Jó, zase. Ahá. Jen si nedokážeš vzpomenout kdy a kde před tím. Což?
Mám celkem dost Hurvínků na to, abych věděl, jak je pro ně důležitá čistota a geometrie koleje.


Dalsi teoretik, koncim tuto debatu, nema cenu debatovat o nicem.
Doporucuji ti Jirku_US, to bude pro tebe vhodny partner na mlaceni prazdne slamy ;-)

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 10:53 am
od MiG
No, hlavně že jsi uhnul od toho "ZASE".

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 11:28 am
od belgarat
MiG píše:No, hlavně že jsi uhnul od toho "ZASE".

Prosim pro nas ostatni (o mne je napr. znamo ze jsem elektro-nedochudce, tak prosim po lopate): co si zpusobim za problem se seriovym odporem na Hurvinkovi (nebo treba M152, ktere mam ja) ? Ja unesu i nejakou teorii ;) a zkusim ji aplikovat na zapojeni/parametry u sebe, cestne pionyrske.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 12:03 pm
od MiG
Při pevném rámu máte na sběr na nerovných kolejích nebo na mírně zašpiněných kolejích mnohdy jen jeden bod na jedné straně (na druhé mohou být i dva).
Pokud za takové situace najedete na místo, kde je v cestě proudu odpor, který se bude postupně zvětšovat (protože jste nad proudem působení), bude se takové mašince nedostávat šťávy a zpomalí.

Ale je to jen taková teorie, protože po modulišti proháním běžně jen 4 Hurvínky. M152 jsem zatím nedigitalizoval. U M152 může být problém ještě větší, protože má větší rozvor (výsledek pozorování M152 kolegy).
Pravda, výkyvné dvojkolí (alespoň jedno) tento problém silně potlačí.

Bude to takto zjednodušeně stačit?

Edit: ten efekt bude ještě záviset na tom, jak dávno před půjezden "hurvínku" projelo nějaké jiné vozidlo (a nahřálo polyswitch).

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 12:05 pm
od belgarat
MiG píše:Bude to takto zjednodušeně stačit?


Mne ano - diky.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 3:03 pm
od zdeno
MiG píše:Bude to takto zjednodušeně stačit?

mne ne, je to zase jen teorie a ne prakticke otestovani.
Nejak mne omrzely teoreticke kecy a pokud mas zajem to otestovat, urcite ti nebudem nadavat. ;-)
---
Aj pro mne to je nove a urcite aj ostatni by ocenili pokus v realu a ne jen prazdne kecy o tom, "co by bylo, kdyby bylo"
---
Ja jsem to otestoval s 400mA Polyswitch a Sergejem (nemam Hurvinka) s odberem okolo 400mA za jizdy a vratna pojistka se trosicku ohrala, ale nepalilo to.
Pri najezdu do zkratu vypinaji ochrany na boostru a teda se nic nedeje a nejak se mi nechce simulovat vypnute ochrany na boostru, kvuli moznemu zniceni Sergeje.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 3:44 pm
od MiG
To já si raději s pomocí teorie navrhnu napájení tak, abych byl ve všech bodech zkratově bezpečný, dále si pomocí teorie navrhnu, jak takové zapojení v praxi přezkoušet a občas ho přezkouším.
A pak nevím, proč bych tam měl cpát nějaký další součástky a předpokládat, že se mimo výhybek nikde jinde nemůže nic stát.

A když vidím teoreticky ještě jiné problémy... když tě teorie nezajímá, nebudu tě dále teorií obtěžovat.

Nevím, proč bych měl zkoušet měřit problémy tvého výmyslu, když ho nehodlám používat.

Zajímavé, že jsi měřil odpor i polyswitche na 200mA, ale nějak jsi ho se Sergejem nevyzkoušel.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2018 5:00 pm
od zdeno
MiG píše:To já si raději s pomocí teorie navrhnu napájení tak, abych byl ve všech bodech zkratově bezpečný, dále si pomocí teorie navrhnu, jak takové zapojení v praxi přezkoušet a občas ho přezkouším.
A pak nevím, proč bych tam měl cpát nějaký další součástky a předpokládat, že se mimo výhybek nikde jinde nemůže nic stát.
A když vidím teoreticky ještě jiné problémy... když tě teorie nezajímá, nebudu tě dále teorií obtěžovat.
Nevím, proč bych měl zkoušet měřit problémy tvého výmyslu, když ho nehodlám používat.
Zajímavé, že jsi měřil odpor i polyswitche na 200mA, ale nějak jsi ho se Sergejem nevyzkoušel.


Jsem zvedavy, kdy te ta teorie nakope do zadku, to se totiz v realite hodne casto stava ;-)
Konec debaty, proste preslechtene teoretiky nema nikdo rad !!