Stránka 2 z 4

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 7:39 pm
od zdeno
cipisekmp píše:Obcas booster pada,

ono je to tak vyrobene a ja to na svoje Vedzesy delam, ze ta ochrana je velmi rychla a teda aj zapnuti je dost rychle po odstraneni zkratu.
Dokonce tam davam vrestidlo, takze je hned slyset, ze je tam zkrat.
---
Problem je, kdyz tyto ochrany nefunguji z duvodu prechodovych odporu v kolejisti.
Potom Polyswitch pojistka muze byt dobre nahradni reseni na ochranu loko a toho mikroprepinace,
protoze to je fakt korunova polozka a zapojeni je otazkou par minut aj do hotove vyhybky.
Kdezto zarovka je dost narocna na zabudovani.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:33 am
od fulda
zdeno píše:
fulda píše:To se stává někomu na LocoNetu?
Však se staví celé cesty, tak jak k tomu může dojít?

Zase rypes a zbytecne ?? K cemu je ti to dobre a potom se divis, ze dostanes poza usi !!

Nemyslím, že by bylo nutné, aby jsi se hned vytahoval. Zejména pokud nevíš o čem mluvíš. TADY je to vyřešené i s vratnou smyčkou.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:38 am
od fulda
belgarat píše:Na domacim kolejisti mi deti rizly vymenu mockrat, VZDYCKY vypnul DYI NanoX -- a pokud jsou dostatecne dimenzovane vodice, tak si myslim, ze "centralni" elektronicka ochrana zareaguje vzdy.
Nezapomeň, že LocoNet neovažuje za důležité vypínání boosterů

zdeno píše:teda ekonomika nepusti,
soubeh dvou chyb, teda riznuti vymeny + nefukcni ochrany na boostru je hodne nepravdepodobne a teda je to hovadina.
Jo, takže je to jak jsem se ptal. Na XpressNetu ten problém neznáme. Pokud to někdo udělá, tak zastaví kolejiště, dostane za ucho a jede se dál. Soustava "nepotřebuješ" a "nepoužívá se" pochopitelně vede k systémům vyšší generace.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:48 am
od zdeno
fulda píše:
zdeno píše:
fulda píše:To se stává někomu na LocoNetu?
Však se staví celé cesty, tak jak k tomu může dojít?

Zase rypes a zbytecne ?? K cemu je ti to dobre a potom se divis, ze dostanes poza usi !!

Nemyslím, že by bylo nutné, aby jsi se hned vytahoval. Zejména pokud nevíš o čem mluvíš. TADY je to vyřešené i s vratnou smyčkou.


je usmevne kdyz se zacnes dovolavat slusnosti po tom vsem, co si nakydal na Loconet ;-)
---
Ten priklad je vseobecne znamy a je to jen varianta na dane tema. Ale da se tezko pouzit jinde nez na vratne smycke !!
A vubec neslouzi jako ochrana, kdyz selzou nadproudove ochrany na boostru.
Takze zase podprahove nabizeni tvych vyrobku ;-)

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:56 am
od zdeno
fulda píše:Soustava "nepotřebuješ" a "nepoužívá se" pochopitelně vede k systémům vyšší generace.


zase zbytecne rypani do veci, ktere jdou mimo tebe a marne se je snazis pochopit ;-)
---
Opravdu je tak velky problem pochopit, ze selhani nadproudovych ochran muze byt znicujici ??
A nejak neverim tomu, ze se to nemuze stat aj na kolejisti rizenem no-Loconet.
Ono tech systemu je opravdu dost, nejsou jen Loconet a Roco.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 7:28 am
od fulda
zdeno píše:je usmevne kdyz se zacnes dovolavat slusnosti po tom vsem, co si nakydal na Loconet ;-)
Na LocoNet jako takový ne, a navíc, jen jsem poukázal na nedostatky. Ten kdo má neustále potřebu vykřikovat že tomu nikdo nerozumí a přitom vlastně na nic neodpovědět je jinde. Ale nechci se hádat ve veřejném vlákně, takže už na tyto výzvy nebudu reagovat bez ohledu na to, jaká bude odpověď.

zdeno píše:Ten priklad je vseobecne znamy a je to jen varianta na dane tema. Ale da se tezko pouzit jinde nez na vratne smycke !!
To samozřejmě není pravda. proč by to bylo omezené jen na vratnou smyčku? Je to otevřené pro jakýkoli případ. Ale je pravda, že existuje milion jiných otevřených řešení a že je to (použiji citát jednoho velikána) "rozkopávání otevřených dveří".
zdeno píše:A vubec neslouzi jako ochrana, kdyz selzou nadproudove ochrany na boostru.
To je pravda, protože normální modeláři na svých kolejištích nedělají takové hlouposti, jako že by úmyslně omezovali funkce ochrany.
zdeno píše:Takze zase podprahove nabizeni tvych vyrobku ;-)
Tak toho jsem opravdu dalek. Vzhledem k tomu že tento modul nikdo nevyrábí a komerčně neprodává, tak je to podle mého názoru velmi otevřená reklama tak maximálně na to, že na mém webu je vyřešena spousta problémů aniž by se prezentovala jako problém.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 7:52 am
od belgarat
fulda píše:
belgarat píše:Na domacim kolejisti mi deti rizly vymenu mockrat, VZDYCKY vypnul DYI NanoX -- a pokud jsou dostatecne dimenzovane vodice, tak si myslim, ze "centralni" elektronicka ochrana zareaguje vzdy.
Nezapomeň, že LocoNet neovažuje za důležité vypínání boosterů


No rikam si, ze to opravdu chce pro "modularske" nebo "domaci" scenare vyhradit zvlastni temata, protoze nektere veci maji (potvory!) modulari hodne zjednodusene. Pak se uplne zbytecne dohadujeme (domaci kontra modularne-setkavaci) protoze vychozi pozadavky jsou zkratka odlisne.

Nevim jestli LocoNet nevypina boostery (a je mi to jedno, nepouzivam jej) ...

radeksindy píše: Říznutí výhybky je docela běžná věc, kromě vypnutí zesilovače nic jiného není potřeba. Jenom si občas někteří stavitelé stanic .... O zbytek se musí postarat strojvedoucí.

... ale treba pristup "O zbytek se musí postarat strojvedoucí" muze fungovat u proskolene obsluhy, ne vsak u deti v krouzku (pres vsechnu snahu) nebo nedej Boze u deti vlastnich ci od znamych (o rozumu moc nelze hovorit). Bohuzel musim volit pristupy co jsou vic "pro blbce" ac jsou take vic "pres ruku".

P.S.: pro jistotu - "potvory" je mineno v nadsazce, protoze rozumny uzivatel spoustu veci strasne zjednodusi, a ja vam ty uzivatele zavidim.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 8:16 am
od MiG
fulda píše:
belgarat píše:Na domacim kolejisti mi deti rizly vymenu mockrat, VZDYCKY vypnul DYI NanoX -- a pokud jsou dostatecne dimenzovane vodice, tak si myslim, ze "centralni" elektronicka ochrana zareaguje vzdy.
Nezapomeň, že LocoNet neovažuje za důležité vypínání boosterů

Já ti nevím, jestli LocoNet nepovažuje za důležité, jen vím, že existují zesilovače, které jsou schopny po LocoNetu "vykopnout" generování DCC v centrále. (DR5033 nebo jak se to menuje)...
V každém případě nepovažují za důležité vypnutí všech zesilovačů kvůli vypnutí jednoho zesilovače nadproudem mnohé komunity modulářů, protože se jim zdá až příliš nekomfortní vypínat provoz v celé hale kvůli zkratu v její malé oblasti.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 8:30 am
od zdeno
zdeno píše:A vubec neslouzi jako ochrana, kdyz selzou nadproudove ochrany na boostru.

fulda píše:To je pravda, protože normální modeláři na svých kolejištích nedělají takové hlouposti, jako že by úmyslně omezovali funkce ochrany.


toto uplne staci na ukazku normalniho mysleni ;-) Opravdu si myslis, ze si nekdo chce dobrovolne roztavit masinu ??
---
na ostatni nebudem reagovat, je to podobne uchylne jako uvedeny priklad.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2018 5:12 pm
od Mcx
Opět úsměvná diskuze, kde někdo o voze druhý o koze a mnozí zcela vševědoucí .....

belgarat píše:No rikam si, ze to opravdu chce pro "modularske" nebo "domaci" scenare vyhradit zvlastni temata, protoze nektere veci maji (potvory!) modulari hodne zjednodusene.

To není potřeba, stačí si odpustit v diskuzi aroganci a pokud chci přidat trochu svého tak se i trochu snažím pochopit, že opravdu některé problémy domácích kolejišť a modulů nejsou totožné.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 7:29 am
od zdeno
fulda píše:Nezapomeň, že LocoNet neovažuje za důležité vypínání boosterů


zase si mylis obsluhu s Loconetem, teda uplne nepochopeni problematiky
ve smyslu toho, ze "co se muze pokazit, se urcite pokazi".
Pokud nepoznas Murphyho zakony, tak to neni muj problem.
---
Teda aj na domacim kolejisti, zvlast pokud jsou hojne pouzity kolejove spojky, casem dojde k narustu prechodovych odporu a tento problem bude manifestovat a boostery nevypnou pri zkratu.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 8:41 am
od BohousP
zdeno píše:
zdeno píše:A vubec neslouzi jako ochrana, kdyz selzou nadproudove ochrany na boostru.

fulda píše:To je pravda, protože normální modeláři na svých kolejištích nedělají takové hlouposti, jako že by úmyslně omezovali funkce ochrany.


toto uplne staci na ukazku normalniho mysleni ;-) Opravdu si myslis, ze si nekdo chce dobrovolne roztavit masinu ??...

Zdeno, máš pravdu, ale lidská blbost je NEKONEČNÁ. Tragedie v Černobylu vznikla jen proto, že jeden chytrák v rámci experimentu vypnul ochrany. Takže bych to nepodceňoval.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 9:23 am
od zdeno
BohousP píše:Zdeno, máš pravdu, ale lidská blbost je NEKONEČNÁ. Tragedie v Černobylu vznikla jen proto, že jeden chytrák v rámci experimentu vypnul ochrany. Takže bych to nepodceňoval.

Problem je, ze ochrany na boostru nejsou volitelne, teda aspon jsem nikdy nevidel, ze se by se dal zkrat programovo ignorovat ??
Teda v tomto je blbuvzdornost boostru dokonala a neni mozne zkratove ochrany vypnout.
---
Neco jine je nedokonalost kolejiste (layoutu), teda postupne v case zhorseni provoznich parametru. Nekdy to muzou byt mesice, nekdy dny a vlastne taky zalezi na velikosti layoutu.
Teda cim vetsi kolejiste, tim vice spoju a teda vetsi moznost problemovych prechodovych odporu.
---
Muj osobni nazor je, ze Polyswitch pojistky jsou tak lacine, ze se je oplati davat na kazdou prepinanou srdcovku. Puvodni moje otazka znela na elektronicke reseni a to byla blbost, kdyz ho muze nahradit neco tak lacine a dostupne.
Ale to je jen muj osobni nazor a nemusi byt pochopeny od lidi, kteri si jsou svou praci naprosto jisti a teda neocekavaji platnost Murphyho zakonu ;-)

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 9:56 am
od BohousP
zdeno píše:Muj osobni nazor je, ze Polyswitch pojistky jsou tak lacine, ze se je oplati davat na kazdou prepinanou srdcovku. Puvodni moje otazka znela na elektronicke reseni a to byla blbost, kdyz ho muze nahradit neco tak lacine a dostupne.
Ale to je jen muj osobni nazor a nemusi byt pochopeny od lidi, kteri si jsou svou praci naprosto jisti a teda neocekavaji platnost Murphyho zakonu ;-)


S polyswitchi pracuji už nějaký ten pátek. Jsou výborné, ale vhodné na pomalou ochranu (jsou značně pomalejší, než pojistky "T"), na ochranu zdrojů a vedení. Pro ochranu elektroniky vhodné nejsou. Ale srdcovka je naštěstí krátká a odběr z ní trvá jen chviličku. Můžeme si zde dovolit použít polyswitch na značně menší proud, než tam ve skutečnosti teče. Abych to vysvětlil, polyswitch na 1,1A vypne při 2,2A po 6 sekundách. (https://www.gme.cz/data/attachments/dsh.633-229.1.pdf) Pokud odběr ze srdcovky trvá méně než 1s, klidně bych tam vyzkoušel polyswitch na 0,1A, nebo možná i 50 mA. Ale chce to ověřit experimentálně.

Re: ochrana pred riznutim vyhybky

PříspěvekNapsal: ned 24 čer, 2018 12:36 pm
od zdeno
BohousP píše:Abych to vysvětlil, polyswitch na 1,1A vypne při 2,2A po 6 sekundách. Pokud odběr ze srdcovky trvá méně než 1s, klidně bych tam vyzkoušel polyswitch na 0,1A, nebo možná i 50 mA. Ale chce to ověřit experimentálně.

Konecne nekdo pochopil, o co se mi jedna, je to proste osetreni stavu, kdy nevypnou ochrany a pres srdcovku tece proud blizky zkratovemu a presto ochrany nevypnou.
Realne tam muze tect proud 2.9A na 15V, to je skoro 45W a to uz muze zpusobit pozar.
---
Realne pouziti Polyswitch se bude muset otestovat, aj pro mne to je nove a podle diskuze, tak pro vic lidi.
Jinak poznam dva pripady, kdy to hodne poskodilo lokomotivu, takze to neni jen muj teoreticky vymysl.