Mcx píše:- a není problém v špatném sfázování boosterů? kontroluje se vždy na rozhraní, při nesfázování loko na rozhraní vždy "škytne" a občas nejen to
- důležité je správné umístění rozhraní napájených úseků - mimo místo obvyklého zastavení loko - tedy ne před vjezdovými návěstidly
......
Problém u nás zatím nebyl, není a toto zařízení má zajistit, že ani nebude!
Layout po celou dobu setkání fungoval bezvadně a jedinou drobností, která nám znepříjemnila na chvili život, byl chybně pracující modul vratné smyčky, který se "nekamrádil" s několika současně obsluhovanými zvukovými loko. Tento "problém" ovlivňoval práci v jednom ze skryťáků a byl ještě na místě vyřešen.
Sfázování boosterů provádíme už při oživování layoutu a za provozu se nemění (provozované boostery nemají aktivní funkci smyčky).
Koncepci umístění DCC úseků navrhujeme a počítáme už při tvorbě layoutu v Google Sheets, takže tam zatím problém nebyl. Vypočty vždy celkem přesně odpovídaly změřeným hodnotám, až mě to samotného vždy překvapuje.
Celé zařízení "Úsekového měřiče" je důsledkem naší snahy eliminovat chyby, které se jinde na setkáních staly, způsobily poškození i zničení lokomotiv a zbytečný smutek. Tam směřoval i Davidův komentář:
D píše:Měřáky zobrazují hodnoty napětí v každém z úseků s jiným DCC zesilovačem a v případě velkého rozdílu signalizují chybu. Slouží především klubovým elektronikům, kteří je berou jako další prevenci před opékáním lokomotiv.
Příčinou poškození lokomotivy uvedené v odkazu v citaci byla příliš rozdílná amplituda DCC signálu sousedních úseků daná odlišným napájecím napětím jejich zdrojů/adaptérů. Toto naše zařízení, které je stále ve fázi vývoje (toto je nyní verze 1.3r2), má při oživování DCC signalizovat, zda sousední úseky mají obdobné amplitudy DCC a tím zamezit takové chybě, jaká se stala v Bialsku. Další vývoj směřuje k tomu, aby zařízení bylo schopné autonomně detekovat dva sousední galvanicky oddělené úseky i za provozu a akusticky i opticky signalizovat chybový stav (například poruchu reference spínaného zdroje, poruchu můstku zesilovače etc...) pro nás elektroniky i pro obsluhu lokomotiv a tím zamezit ztrátám a zbytečným slzám... Zatím se to osvědčilo a práce na této koncepci bude pokračovat dál. Až bude hotova finální verze, tak ji samozřejmě zveřejníme na našem webu.
Takto vypadá první verze: