Stránka 24 z 26

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2023 8:51 am
od ondřej001
Právě tu funkci přestavění po zapnutí jsem očekával v té aplikaci. V SW na řízení kolejiště je ta možnost automatizace přestavění pro kontrolu před spuštěním.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2023 9:09 am
od sidlo
A pak je tu ještě jedna možnost, která zmíněna nebyla. V JMRI https://www.jmri.org/help/en/html/doc/Technical/TurnoutFeedback.shtml je možné mít ohlas výhybek typu ONESENSOR nebo TWOSENSOR. Což řeší situaci, kdy jsou výhybky přestavené manuálně mezi dvěma relacemi běhu programu. Velmi se to hodí při veřejném ježdění. Před začátkem veřejného provozu totiž probíhá čištění a údržba. Nedá se vyloučit, že k nějakému přestavení dojde. A kvůli tomu přestavovat všechny výhybky do základní polohy je hodně nepraktické.
Toto je nejspolehlivější metoda, kdy po zapnutí systému se v počítači nastaví stav výhybek na shodný se stavem v kolejišti.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2023 6:29 am
od ondřej001
Přišla mě zpráva od Roca.
Žádná možnost nastavení uložení není. Pokud tedy zapnete aplikaci jsou vždy vyhýbky na robně a návěstidla č,z na volno. Nastavení před vypnutím si nepamatuje. Pro složitější kolejiště je tedy tato aplikace na h... Po každém zapnutí musí proběhnout vizuální kontrola, nebo pomocí nastavení cest s ohledem na pozice vyhýbek - rovně. :roll:

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 7:08 am
od Pawlik
Přátelé, zkouším Z21 a WLANmaus. Všechny lokomotivy mi i při nastavení CV5 = 255 jezdí poměrně pomalu. Otáčení regulátoru má vliv na rychlost lokomotivy asi tak do půlky jeho rozsahu, při větším otočení už lokomotivy rychlost nemění, nereagují. Setkal se s tím někdo? Díky

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 11:11 am
od jipol57
Max rychlost se nastavuje taky na CV57. Ale myslím, že tím to nebude, když pomalu jezdí všechny. Máš správně nastavený počet jízdních stupňu? A máš možnost porovnat rychlost s drátovou MM?

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 2:34 pm
od Pawlik
Tak můžu potvrdit, že se to chová stejně i s drátovým Multimausem.
Jízdní stupně budou OK. Lokomotivy mají 128. U WLANmausu je to pevně 128, nebo se mýlím?

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 6:42 pm
od jipol57
Jízdní stupně by se měly nastavovat u každé lokomotivy individuálně. V dekodéru na CV29, ale pro 28 a 128, je to stejné. Ve WM a MM se to zadává při vkládání nové loko. Tuším že: Název -> adresa -> stupně. Já používám 28 stupňů. Nezatěžuje to tolik centrálu, dlouhými pakety.
A opravdu ti to jezdí pomalu? Není to autodráha :D

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 6:57 pm
od Pawlik
Tak to je v pořádku, mám u všech lokomotiv 128 jízdních stupňů.
Pomalu to jezdí i na můj vkus - já jezdím modelovou rychlostí zhruba 80 km/h, víc ne. :D
Ale na tohle jsem asi přišel. Centrála měla nastaveno 11 V do kolejí, při nastavení vyššího napětí už to jezdí, jak má.
Jen nevím, jestli naprat do kolejí napětí 21 V je rozumný nápad. Ale stará kostka ROCO tam asi také dávala více než jmenovitých 12 V.

Problém s necitlivostí lokomotiv na větší otočení ovladače však přetrvává - a chová se tak WLANmaus, Multimaus i aplikace na telefonu.

Ještě jsem si všimnul věci, která mě dost zarazila. Se starým Multimaus jsem byl schopen jet velmi, velmi pomalu stejně jako při ovládání přes aplikaci - jízdní stupeň 1.
WLANmaus toto nedokáže - na jednu stranu dává min. stupeň 7, na druhou 5! Nechápu, kde je problém.

Už jsem napsal i do ROCO, tak uvidíme, zdali mi poradí něco užitečného.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 7:16 pm
od jipol57
Aha, zprvu jsem přehlédl že se jedná o Z21. S nastavováním napětí. Já mám jen z21. Mám to na pevno. Pokud vím tak by mělo být 18V. Když měřím v MTB lokomotivách usměrněné napětí, (mají graetzův můstek), naměřím něco přes 17V. To by tak asi odpovídalo s úbytkem na můstku.
Pohrej si s nastavením rychlosti na:
CV2 - rozjezdové napětí
CV5 - maximální rychlost
CV6 - střední rychlost
CV57 - napětí do motoru. Taky max rychlost. Tady Jacek doporučuje nastavování maxima, vzhledem ke zvukům.
Podívej se k Jackovi. Určitě tam o tom něco píše na svém webu.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 7:22 pm
od D
Pawlik:
Jedenáct voltů je málo, my v TT jezdíme kolem 14-15 V. Při vyšším napětí kolem 18 V některé dekodéry zase zbytečně hřály.

Před používáním WLANmaus doporučuji zkalibrovat kolečko v nastavení ovladače.

David

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: čtv 04 led, 2024 8:16 pm
od look23
Přesně tak, H0 potřebuje napětí 17-18 V. Mě ukazuje aplikace pro z21. Další věcí jsou třeba diodové detekce obsazení pro zpětnou vazbu, ty to napětí také sníží.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2024 7:13 am
od Pawlik
Děkuju vám. Na ústředně jsem nastavil 17 V a v CV57 = 120, abych měl jistotu, že na motor nepřijde víc než 12 V. CV5 = 100 pak odpovídá modelové rychlosti cca. 80 km/h. To je v pohodě a s dostatečnou rezervou pro případné vyšší rychlosti.
D: Kalibraci jsem také objevil a provedl a nic se nedělo, po tvém příspěvku jsem ji udělal znovu (asi pořádně) a je to v pořádku. Díky.
Tak, teď už jen ten regulační rozsah.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2024 11:10 am
od jipol57
Pak se dá ještě nastavovat křivka rychlostí. To je nastavením 4.bitu na CV29 (+16), a na CV67 - CV94, jsou nastavené jednotlivé stupně - rychlostní tabulka. V základu už jsou přednastvené, ale můžou se měnit.
Je jich 27, tak nevím jestli to funguje i se 128 stupni, které používáš. Já jsem s tím nikdy nelaboroval.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2024 12:40 pm
od Pawlik
Já se opírám o to, že s černou kostkou všechno fungovalo a se Z21 nikoliv a to i u dekodérů po resetu. Takže podle mě v křivkách rozjezdu pes zakopaný nebude.

Re: z21start, z21 a Z21

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2024 2:01 pm
od Zlámalík
Pawlik píše:Děkuju vám. Na ústředně jsem nastavil 17 V a v CV57 = 120, abych měl jistotu, že na motor nepřijde víc než 12 V.

Dovolím si upozornit, že regulace je pulsní, nikoli analogová, tedy ty pulsy budou mít pořád 17 V, jen budou "řidší". Ale ano, po stránce oteplení motoru to bude vypadat stejně, jako by tam bylo max. 12 V. Po stránce napěťové odolnosti třeba kondenzátorů je ale potřeba uvažovat s těmi 17 volty.