Stránka 2 z 4

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2017 8:43 am
od MiG
zmar píše:Do 'odborné' části debaty se nezapojím. Ale chtěl bych se zeptat, k čemu může být v praxi užitečné měnit hodnoty CV3 a CV4 'za živa' během provozu na kolejišti ? Proč nestačí si je nastavit natrvalo předem a ponechat beze změny po celou dobu provozu modelu ?

Když "lítáš" po modulišti, tak jednou může loko táhnout třeba dvojvozovej lokálkovej osobák a jindy dlouhej náklad. Tak asi třeba proto.

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2017 9:31 am
od zdeno
nemuzu ten problem popisat, protoze to je prlis zive a nove. Navic mam informace pouze od M.Cernohorskeho, ktery to testuje.
U mne doma to funguje, ale to nic neznamena, protoze jeden pokus je o nicem.
---
Problem asi bude ve zpozdenem zapisovani do CV, kde kazdy dekoder se chova jinak a nezapisuje CV okamzite.
No a chovani po dobu zapisu taky neni nijak zadefinovane, proto to muze blbnout.

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2017 2:53 pm
od zdeno
jinak na to co vlastne leze do koleji, pouzivam tento program, zapojeni je v HELPu.
dccshow.rar
(147.37 KiB) 270 krát

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: pát 12 kvě, 2017 6:52 am
od zdeno
podarilo se mi to vyresit !!
a protoze misto rady a snahy pomoci se mi dostalo, jen posmechu a pohrdani, tak si to vykoumejte sami.
Vsak je to pro vas malina a jednoduchost sama ;-)

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: ned 14 kvě, 2017 8:42 pm
od PaMi
Zdeno,
mohu se prosím zeptat, jaké praktické použití by mohlo pro nás, prosté uživatele (kterých je zde většina), mohl mít Tebou vyřešený problém?
Díky
PaMi

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: pon 15 kvě, 2017 7:16 am
od zdeno
PaMi píše:Zdeno,
mohu se prosím zeptat, jaké praktické použití by mohlo pro nás, prosté uživatele (kterých je zde většina), mohl mít Tebou vyřešený problém?
Díky
PaMi

na domaci kolejiste, kde krouzi vlaky do nemoty je to zbytecne, pokud se nemeni delky vlaku.
ale na velke kolejiste (modulovka), kde se meni delky vlaku, je to celkem vyhodne. Tam lidem zalezi na modelovosti a celkem to pozaduji a chteli by neco takove pouzivat. A tam jsem se setkal s pozadavkem to zabudovat.
Je celkem divne, kdyz vlak s 30 vagony odstartuje jako tryskac a zase naopak je nuda se divat na samotnou loko, ktera se rozbiha jako s obrovskou zatezi. ;-)
Zvlast pri posunu je velmi otravne, mit nastavene vysoke CV3,4 a nemit moznost to operativne menit. Ne kazdemu se chce behat pokazde na programovaci kolej.

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: pon 15 kvě, 2017 5:21 pm
od Rudolf
zdeno píše:Je celkem divne, kdyz vlak s 30 vagony odstartuje jako tryskac a zase naopak je nuda se divat na samotnou loko, ktera se rozbiha jako s obrovskou zatezi. ;-)
Zvlast pri posunu je velmi otravne, mit nastavene vysoke CV3,4 a nemit moznost to operativne menit. Ne kazdemu se chce behat pokazde na programovaci kolej.


Pro posun mají některé dekodéry posunovací režim, který vypíná křivky zrychlení a snižuje rychlost na polovinu. Ale to určitě víš sám.

Ruda

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: úte 16 kvě, 2017 6:10 am
od zdeno
sam to pouzivam, ale neni to ono, ta polovicni rychlost jde taky na nervy, zvlast kdyz ma nadrazi 5m na delku a potrebujeme rozhodit vlak (vagony) na nekolik koleji.
Pokud se jedna jen posun, treba na posun-puzle, tak tam je ta polovicni rychlost super, protoze tam su vzdalenosti minimalni.

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: úte 16 kvě, 2017 4:23 pm
od Rudolf
Některé dekodéry mají možnost ovládat zrychlení a poloviční rychlost zvlášť (ZIMO).

Ruda

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: úte 16 kvě, 2017 5:19 pm
od Jacek
Rudolf píše:Některé dekodéry mají možnost ovládat zrychlení a poloviční rychlost zvlášť (ZIMO).

Ruda

Už asi tři roky. Tady je ukázka jak to funguje, v čase 3:33 přepnutí na redukovanou křivku spolu s jinou sadou zvuků:
https://www.youtube.com/watch?v=Q3uHaBAy6oA

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: úte 16 kvě, 2017 5:34 pm
od zdeno
ale to jsou skokove zmeny a nekdy jsou potreba i mezipolohy ;-)
Jinak by mne zajimalo, jak reaguji zvukove loko na zmenu CV3 a CV4 ??

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: stř 17 kvě, 2017 4:17 pm
od Morris Zapp
zdeno píše:na domaci kolejiste, kde krouzi vlaky do nemoty je to zbytecne, pokud se nemeni delky vlaku.
ale na velke kolejiste (modulovka), kde se meni delky vlaku, je to celkem vyhodne. Tam lidem zalezi na modelovosti a celkem to pozaduji a chteli by neco takove pouzivat. A tam jsem se setkal s pozadavkem to zabudovat.
Je celkem divne, kdyz vlak s 30 vagony odstartuje jako tryskac a zase naopak je nuda se divat na samotnou loko, ktera se rozbiha jako s obrovskou zatezi. ;-)
Naprostý souhlas - ale u nás na modulovce to řeší firmware v hlavě operátora fredího kroutíku, tedy strojvedoucího...
zdeno píše:Zvlast pri posunu je velmi otravne, mit nastavene vysoke CV3,4 a nemit moznost to operativne menit. Ne kazdemu se chce behat pokazde na programovaci kolej.
Opět souhlas - ovšem posunovací režim tohle řeší, ne?
Na druhou stranu - já jsem masochista, miluju posun, kdy jezdím na seřadišti bez spádoviště s těžkou soupravou pořád tam a zpátky a mám tam brutální křivky; ostatně skutečný strojvedoucí si ty křivky taky nemůže vypnout :wink:

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: čtv 18 kvě, 2017 5:50 am
od zdeno
ono je to trosku jinak,
ja uz delam jen elektroniku a byl jsem postaveny pred pozadavek toto vymyslet a zabudovat. Teda neresim jine moznosti, ktere ma vlastne kazdy typ dekoderu jine.
---
Vsak jen TC ma takove moznosti automatiky ze je to az neskutecne, ale je to uzavrety system, ktery ma problem se zaradaovanim novych (vlastne cehokoliv).
A potom se musi vsechno nasledne upravovat.
---
Proste jezdeni na ruku neni automatika a da se napisat, ze se to da resit opravdu ruznymi zpusoby.

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: čtv 18 kvě, 2017 5:53 am
od Morris Zapp
Rozumím - jenom se zeptám: on někdo provozuje automatizovanou modulovku?

Re: CV3 a CV4

PříspěvekNapsal: čtv 18 kvě, 2017 6:48 am
od zdeno
Morris Zapp píše:Rozumím - jenom se zeptám: on někdo provozuje automatizovanou modulovku?

to je trosku divna otazka, pravnici by napisali samo-odpovedaci ;-)
Proste modulovka je mimo jakoukoli automatizaci, krome staveni vlakovych cest. Uz z toho duvodu, ze je striktne oddeleme rizeni loko, od rizeni prislusenstvi.
Mozna by se dalo zabudovat ABC a jine vseobecne veci, ale nevim, ze by to nekdo zkousel.