zdeno píše:v jakem stadiu to mas rozdelane ?? Ja bych to totiz udelal uplne jinak. Muzes poslat fotku realu ??
---
Napriklad to deleni pro vratnou smycku bych dal na vrchni konec te kolejove spojky.
Ono resit proudovou smycku na dve stanicni koleje je zbytecne slozite a nicemu to nepomaha.
Mám postavené SN to jest těch 6 kolejí a díl s dvojitým křížením .Foto momentálně nemám více přes SZ.
MiG píše:To je "placatej" ovál.
Tak to "rozsekněte" místo ve skryťáku na kolejové spojce. Tam už bude pevná závislost zcela jasná.
A přes spojku křížem proti sobě nic jet nemůže.
Prostě smyčka je všech 6 kolejí a polarita do ní se přepíná podle postavení kolejové spojky s tím, že ji nepůjde nastavit do "kříže".
A nestává se to jen když na vedlejší koleji něco stojí? Pak by bylo jedno řešení se stávajícím umístěním smyčkového modulu, dát je na každou kolej samostatně.
Každá ta kolej má vlastní modul vratně smyčky . Rozseknout na kolejové spojce by to asi šlo , ale otázkou je proč to teď s centrálou DR5000 zlobí , kdýž s Nanox to šlo a jediná změna byla výměna centrál ?Proto jsem hned na začátku hledal někoho kdo má centrálu DR5000 a kolejiště s moduly vratné smyčky. Tuhle kombinaci asi jak se zdá nemá nikdo.
fulda píše:jirkah píše:Ahoj , je tady někdo kdo má centrálu DR5000 a na kolejišti vratnou smyčku od DIGICZ nebo DCCDOMA nebo Sezemic ? Mám problém , že když nastavím na zdroji k centrále 17V , tak při vjezdu mašiny do smyčky mašina zastaví a na smyčce se rozsvítí ledka jako když to che přepnout polaritu a mašina nejede. Když dám na trafu 16V tak se to stane občas při změně směru na ovladači a na 15V mašina jezdí.Tak netuším co je příčinou protože se tak chovají všechny smyčky stejně, netestoval jsem smyčku od Digikeijs protože není zrovna levná a nemám jak vyzkoušet zdarma.
Díky za každou radu
Pokud mám odpovědět na přímou otázku, tak ano, je to logické. vratná smyčka založená na detekci zkratu má jeden zásadní nešvar - provádí měření na rezistorech, které se chovají lineárně v násobku k napětí a kvadraticky k násobku proudu. Rozdíl se porovnává s konstantní hodnotou 0,3V.
Někdy jsem se snažil udělat modul, který by byl odolnější, první úprava se dostala do prodeje, druhá nikdy nebyla dokončena. To sem ale nepatří.
Spíš zjednodušená odpověď: pokud opravdu potřebuješ tak velké provozní napětí a víš co děláš, tak si kup dva odpory 0R33 / 2W a dej je paralelně k existujícím.
Edit: tvůj případ je popsaný
TADY, vratnou smyčku nepotřebuješ vůbec. A jak jsem pochopil, nejsi zdatný v elektronice, tak zhodnoť, jestli opravdu víš, proč pouštíš do kolejiště 17V
Jindro nikde jsem nepsal , že chci provozovat velké provozní napětí , ale chtěl bych ho nastavit stejně jako jsem měl a mám s Nanox centrálou a to je 16V. Pouze jsem popisoval co se stane když dám napětí na 16 a 17V.Znovu se budu opakovat. Každá ta kolej má vlastní modul vratně smyčky , ale otázkou je proč to teď s centrálou DR5000 zlobí , kdýž s Nanox to šlo a jediná změna byla výměna centrál ?Proto jsem hned na začátku hledal někoho kdo má centrálu DR5000 a kolejiště s moduly vratné smyčky. Tuhle kombinaci asi jak se zdá nemá nikdo. Otestoval jsem tam tři druhy smyček DIGICZ , DCCDOMA a SEZEMICE .Nejhorší smyčka byla DIGICZ ta mě správně nefungovala ani s Nanox , protože když do smyčky vjela lokomotiva tak spomalila rychlost cca na polovinu.Ale to teď neřeším otázka je co se sakrá změnilo , že pouhé prohození centrály způsobilo , že mám problém se smyčkou.Dak bych to viděl v nějakém nastavení centrály DR5000 tato centrála má jednu výhodu a možná pro mě možná teď nevýhodu , že se tam spoustu věcí nastavuje a proti Nanox. Obě centrály mají své výhody , ale to tady nechci řešit.Jinak opravdu nejsem žádný elektro technik , ale zatím jsem se vždy nějak prokousal a když bylo nejhůř dak i zajel několik stovek kilometrů a problém řešil.Bohužel lidí co opravdu chtějí pomoci je pořád méně , ale přece nemůže být podmínkou stavby kolejiště být elektro guru ano má to své výhody a Ty jsi určitě velký expert o tom tady nikdo nepochybuje.
sidlo píše:Napřed jsem se bál navrhnout
řeš to počítačem, protože řada lidí nemá rádo počítače a používá radši tlačítka a přepínače, tak jsem mlčel. A nakonec z toho vyleze, že to už počítačem řízené je.
Není nic jednoduššího, než to navrhované řešení s dekodérem a relé použít
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=10556&start=720#p258659, a jenom místo adresy výhybky dát dekodéru samostatnou adresu a udělat si logiku (v JMRI se tomu říká Logix) možných kombinací postavení výhybek ve dvojité kolejové spojce a podle toho přepínat to relé. A protože tam vidím víc kolejí, tak bych to relé dimenzoval na větší proud, třeba 5 A
https://www.ges.cz/cz/rele-g2r-2co-12volt-GES05701427.htmlDávat tam nějakou zkratovou nebo nezkratovou detekci, tak tím se to pouze zkomplikuje, a to podstatným způsobem.
Asi by to bylo také řešení , ale kolejiště nebude provozováno stále spočítačem.A bude to znít hloupě , ale já sám bych tu tvou myšlenku asi nezrealizoval a musel bych zase oslovit nějakou dobrou duši co by mě pomohla. Primárně bych , ale chtěl zjisti kde je chyba a znovu se budu opakovat .Došlo pouze k výměně centrál DR5000 místo Nanox.Prostě jsem měl chuť si něco pořídit a vyzkoušet , ale netušil jsem , že tobude takový problém.Každopádně věřím , že to bude možné řešit nastavením centrály a proto jsem chtěl někoho kdo tu centrálu má a má také modul vrtane smyčky.Mám informaci , že centrála DR5000 a modul DR5013 pracuje naprasto bez problémů. Nicméně utrácet znovu 1800 kč za modul když už mám doma tři jiné se mě moc nechce.Takže moje hlavní prosba je sprovoznit to co tam bylo doposud. Děkuji všem a omlouvám se za tek dlouhou odpověď , ale nemohl jsem si pomoci.
Jirka