Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
jirkah píše:Přepínat polaritu pevně bude asi problém.
jirkah píše:Ahoj , je tady někdo kdo má centrálu DR5000 a na kolejišti vratnou smyčku od DIGICZ nebo DCCDOMA nebo Sezemic ? Mám problém , že když nastavím na zdroji k centrále 17V , tak při vjezdu mašiny do smyčky mašina zastaví a na smyčce se rozsvítí ledka jako když to che přepnout polaritu a mašina nejede. Když dám na trafu 16V tak se to stane občas při změně směru na ovladači a na 15V mašina jezdí.Tak netuším co je příčinou protože se tak chovají všechny smyčky stejně, netestoval jsem smyčku od Digikeijs protože není zrovna levná a nemám jak vyzkoušet zdarma.
Díky za každou radu
zdeno píše:v jakem stadiu to mas rozdelane ?? Ja bych to totiz udelal uplne jinak. Muzes poslat fotku realu ??
---
Napriklad to deleni pro vratnou smycku bych dal na vrchni konec te kolejove spojky.
Ono resit proudovou smycku na dve stanicni koleje je zbytecne slozite a nicemu to nepomaha.
MiG píše:To je "placatej" ovál.
Tak to "rozsekněte" místo ve skryťáku na kolejové spojce. Tam už bude pevná závislost zcela jasná.
A přes spojku křížem proti sobě nic jet nemůže.
Prostě smyčka je všech 6 kolejí a polarita do ní se přepíná podle postavení kolejové spojky s tím, že ji nepůjde nastavit do "kříže".
A nestává se to jen když na vedlejší koleji něco stojí? Pak by bylo jedno řešení se stávajícím umístěním smyčkového modulu, dát je na každou kolej samostatně.
fulda píše:jirkah píše:Ahoj , je tady někdo kdo má centrálu DR5000 a na kolejišti vratnou smyčku od DIGICZ nebo DCCDOMA nebo Sezemic ? Mám problém , že když nastavím na zdroji k centrále 17V , tak při vjezdu mašiny do smyčky mašina zastaví a na smyčce se rozsvítí ledka jako když to che přepnout polaritu a mašina nejede. Když dám na trafu 16V tak se to stane občas při změně směru na ovladači a na 15V mašina jezdí.Tak netuším co je příčinou protože se tak chovají všechny smyčky stejně, netestoval jsem smyčku od Digikeijs protože není zrovna levná a nemám jak vyzkoušet zdarma.
Díky za každou radu
Pokud mám odpovědět na přímou otázku, tak ano, je to logické. vratná smyčka založená na detekci zkratu má jeden zásadní nešvar - provádí měření na rezistorech, které se chovají lineárně v násobku k napětí a kvadraticky k násobku proudu. Rozdíl se porovnává s konstantní hodnotou 0,3V.
Někdy jsem se snažil udělat modul, který by byl odolnější, první úprava se dostala do prodeje, druhá nikdy nebyla dokončena. To sem ale nepatří.
Spíš zjednodušená odpověď: pokud opravdu potřebuješ tak velké provozní napětí a víš co děláš, tak si kup dva odpory 0R33 / 2W a dej je paralelně k existujícím.
Edit: tvůj případ je popsaný TADY, vratnou smyčku nepotřebuješ vůbec. A jak jsem pochopil, nejsi zdatný v elektronice, tak zhodnoť, jestli opravdu víš, proč pouštíš do kolejiště 17V
sidlo píše:Napřed jsem se bál navrhnout řeš to počítačem, protože řada lidí nemá rádo počítače a používá radši tlačítka a přepínače, tak jsem mlčel. A nakonec z toho vyleze, že to už počítačem řízené je.
Není nic jednoduššího, než to navrhované řešení s dekodérem a relé použít http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=10556&start=720#p258659, a jenom místo adresy výhybky dát dekodéru samostatnou adresu a udělat si logiku (v JMRI se tomu říká Logix) možných kombinací postavení výhybek ve dvojité kolejové spojce a podle toho přepínat to relé. A protože tam vidím víc kolejí, tak bych to relé dimenzoval na větší proud, třeba 5 A https://www.ges.cz/cz/rele-g2r-2co-12volt-GES05701427.html
Dávat tam nějakou zkratovou nebo nezkratovou detekci, tak tím se to pouze zkomplikuje, a to podstatným způsobem.
MiG píše:DR5000 Manual Ver 1.5.0, 1.5.1, 1.5.2, 1.5.4
strana P8
Tuhle otázku jsem napoprvé nepostřehl.jirkah píše:ale otázkou je proč to teď s centrálou DR5000 zlobí , kdýž s Nanox to šlo a jediná změna byla výměna centrál ?
MiG píše:o je "placatej" ovál. Tak to "rozsekněte" místo ve skryťáku na kolejové spojce.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků