Detekce úseků

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Detekce úseků

Příspěvekod Tomas Lebeda » úte 19 pro, 2017 11:59 pm

fulda píše:
D píše:fulda:
Tomáš se z tebou odkázaného vlákna vrátil vyděšený, že si zničí všechny dekodéry, když lokomotivám naráz vypne DCC. Zřejmě po přečtení tvého příspěvku. Chtěl jsem se podělit o svoji zkušenost, která je opačná. Žádné poškození dekodéru při podobném odpojení lokomotivy od DCC jsem v celém našem klubu za několik let nepozoroval. (Nevím, kde bereš jaké zvuky.)

A-ha, OK.
Já to celé nečetl, je to staré vlákno.
Pokud mašinka nepoužívá funkce větší než F12, tak to asi neva.
Ještě pak může být problém, že když má nějaký power pack, tak nemusí zastavit.
Ale jinak se Tomáši ničeho neděs, je to jen hračka.


Uff, tak ted jste mě zas trochu uklidnili.
Nicméně se neděsím, součástí toho hraní je přeci i neustálé vylepšování, aby to fungovalo ještě lépe.
Ale hraní si s ABC ve skrytáku teď odsunu na dobu, kdy už nic jiného k hraní nebude:)
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Detekce úseků

Příspěvekod fulda » čtv 21 pro, 2017 6:28 pm

Ještě bych tedy podotknul, že odpojování napětí není prohřešek, používat ho jako způsob ochrany (například proti říznutí výhybky, jak píše David) je OK, ale používat ho jako prostředek řízení kolejiště je dost prasárna. No však poznáš v čem tě to bude omezovat.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Detekce úseků

Příspěvekod zdeno » čtv 21 pro, 2017 7:21 pm

Jedina opravdu blba nevyhoda je, ze to neni prujezdne z opacne strany.
Teda, pokud je usek odpojeny, tak tam loko natvrdo zastavi bez vyjimky.
Ale pokud je to ve skrytaku, kde loko jezdi jen z jedne strany (prujezd vratnou smyckou), tak toto usporadani je celkem dobre a poslouzi.


dodatek,
ja jsem to resil kedysi tlacitkem, kterym jsem premostil relatko a tak jsem to dokazal projet opacnym smerom.
Na havarijni situaci pouziti priblizovacky jako vysite ;-)
Ono vetsinou byva navest priblizovacka nevyuzivana.
Naposledy upravil zdeno dne ned 24 pro, 2017 10:05 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Detekce úseků

Příspěvekod Tomas Lebeda » pát 22 pro, 2017 2:10 pm

fulda píše:Ještě bych tedy podotknul, že odpojování napětí není prohřešek, používat ho jako způsob ochrany (například proti říznutí výhybky, jak píše David) je OK, ale používat ho jako prostředek řízení kolejiště je dost prasárna. No však poznáš v čem tě to bude omezovat.


No vlastně s Fuldou souhlasím:)
Ale mám to přesně tak jak píše Zdeno.
K tomu pokud přepnu výhybku a rozsvítím zelenou signalizaci tak to dokážu projet i opačně.
Uznávám, při případném posunu, je to komplikace. Ale mám to na čtyřech kolejích v SN a tam stejně moc neposunuju.
Celé to vzniklo trochu jako relikt toho, že původně mělo být celé kolejiště analogové a až během stavby jsem přešel na digitální trakci.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků