Rád bych zde popsal moji zkušenost s tímhle řešením.
Věřím, že předně je třeba chápat, pro jaké užití je řešení vhodné. Mám nedokončené TT kolejiště s dvaceti vyhybkami, zpětnou smyčkou v trojkolejném skrytém nádraží, nejvíc to připomíná Odbočnou. Řízení ze startsetu Roco, přestavníky vyhybek se servy (software Geoff Bunza). V budoucnu chci používat DCC++, zatím jsem se neprokousal do JMRI. Kolejiště teď testuju s ovládáním locomouse, ale to přehazování výhybek z myši mě štve. Nejsem počítač nýtků, nemám mašinky jako zdroj obživy ani jako zdroj vedlejších příjmů. Pravidla skutečného provozu na železnici neznám, signalizace mě nezajímá. Vlastně trochu lituju, že jsem to skryté nádraží stavěl- není vidět a působí skryté problémy
. Prostě, beru to jen jako elektronickou zábavu. Podle úvodního příspěvku BorgMcz mi přišlo, že tohle řešení stojí za zkoušku.
Při stavbě a zprovoznění jsem nenarazil na problém. Tišťák mi poslal BorgM, s Arduiny si hraju už přes 3 roky. Nedělal jsem úpravu resetovacího obvodu ethernetového shieldu (přestože vlastním jenom klony), žádný výpadek komunikace jsem zatím nezaznamenal. Místo snižování napětí z XpressNetu napájím Arduino se shieldy z dalšího zdroje (cca 8.5V) - skutečná Z21 by asi taky měla vlastní zdroj. Úspěšně jsem zkusil jsem i současné ovládání dvou lokomotiv ze dvou tabletů.
Za nejslabší místo řešení považuji androidovou aplikaci Z21 (ano, je zadarmo). Vytvořit přijatelný panel kolejiště pro ovládání vyhybek se mi povedlo asi na pátý pokus (použít jako podklad fotografii kolejiště se zdá být dobrý nápad, ale jak vyfotit skryté nádraží, že?). Aplikace občas padá a chce posílat hlášení svým tvůrcům. Druhá uváděná aplikace - DigiTrains - je zadarmo jen do doby, než v ní celkem pracně vytvoříte ovládací panel kolejiště a chcete opravdu přepínat výhybky. Pak chce za licenci něco kolem 700Kč. Vzhledem k tomu, že funkčnost není možné předem ověřit, bych do toho nešel.
Co říci na závěr? Skoro zadarmo se uživatel bez kritických nároků (co tenhle koníček nebere tak smrtelně vážně) pobaví.
Martinovi BorgMcz patří dík za čas který investoval do překladu původního článku, návrhu tišťáku shieldu a vytvoření popisu řešení na webu.