Stránka 1 z 1

LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2016 4:51 pm
od jamik22
Kdo má praktické zkušenosti se spoluprací centrály LENZ a LENZ boosteru? Jde mi o chování, když zafunguje ochrana proti zkratu. V manuálu boosteru je jen napsáno, že má samostané jištění.
TEDY:
1. Když vypne ochrana výstupu J-K boosteru, funguje centrála - její výstupy dál? Čekal bych že ano.
2. Když vypne ochrana výstupu J-K centrály, je to jen odstavení výstupu centrály nebo umře vše včetně boosteru? Zde očekávám ano pro vše
Děkuji za info, k otázkám mne vede myšlenka používat výstup J-K centrály pro ovládání komponent digitálu a booster pro jízdu vlaků.

Re: LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2016 5:22 pm
od fulda
Než ti odpovím jak je to doopravdy (a nebudeš první kdo se ptá), tak malá představa.
Představ si, že máš jednoduché kolejiště, třeba Brožánky.
Máš skryťák napájený boosterem a viditelnou trať napájenou centrálou.
Představ si, že ti vypadne booster. Pak si v klidu jezdíš po viditelné trati a ani se to nemusíš dozvědět. Pak pošleš soupravu do podzemí a ona se tam zasekne a druhá která jede za ní tak do ní narazí a v tunelu se to celé vysype. To by asi nebylo dobré.

Takže - pokud vypadne jedna, tak druhá jde dolu řízeně.
A pokud máš bosterů ještě víc, tak jdou dolu všechny.

Re: LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2016 8:46 pm
od jamik22
pokud vypadne jedna, tak druhá jde dolu řízeně

Odpověď jasná a didaktikticky podložená. Přesto jako option by to nebylo marné nezávislé. Jak by řekl Martin Pinta pokud to budeš řídit přes Railco, tak se to naštosovat nemůže. Leč počítače chyby nedělají, programátoři ano :D :D

Re: LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 8:24 pm
od mizl
Většinou je vždy chyba za klávesnicí ... :twisted:

Michal

Re: LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: ned 03 dub, 2016 12:06 am
od jamik22
Nakonec jsem řešení, které se mi líbí našel u boosteru DB4 od LDT. Jejich booster je konfigurovatelný a má řadu příjemných věcí, které LENZ postrádá, včetně možnosti při zkratu neshazovat centrálu. Mezi další patří možnost autostartu po odstranění zkratu, funkce WatchDog a inteligentní komunikace s řídícím SW na PC.
popis funkcí je zde: http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=en:db-4

Re: LENZ LZV100+LV102

PříspěvekNapsal: ned 09 črc, 2017 10:46 pm
od jamik22
Po teorii praktická zkušenost k předešlé diskusi.
Kombinace centrály LZV100 a boosteru LDT DB4 se provozně velmi osvědčila. Centrála z J-K řídí veškerou elektroniku a booster napájí koleje. Při jízdě na ruku a špatně nastavené výměně zkrat vypne booster, ale centrála zůstane zapnutá/option boosteru/. Tedy je schopná před loko přehodit výměnu, tím se odstraní zkrat a booster s aktivovanou funkcí auto-on se zapne a jede se dál. Rovněž SW na PC neprotestuje, protože provozní zkrat vypne booster, ale komunikace LZV100-PC je stále aktivní. Musím mít přes segmenty tahané dva rozvody J-K, ale stojí to za to.