Stránka 2 z 2

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: pon 24 led, 2022 12:06 pm
od Jacek
alik píše:Jacek na svých stránkach uvádí, že u dekodérů MS se maximální rychlost nastavuje přes CV57 a rychlostní stupně se tomu přizpůsobí, při použití CV5 dochází k ořezání zvuků. Tomu rozumím. Ale co se stane při nastavení CV57 u MX verzí, to jsem nikdy nezkoušel, ale tato funkce tam dle manuálu je také. U MX se to ořeže stejně jako při pouźití CV5?
Jde o to, že mám ještě starší zvukovy projekt, kde je maximálka moc vysoká a nechci při snížení rychlosti o zvuk nejvyššiho stupně přijít.

Všechny nové projekty jsou nastavením stejné pro MX i MS dekodér, na stránkách jsou takové u ukázek označeny logem 16bit. U starých, pouze 8-bitových verzí takříkajíc skončila technická podpora. Nejlépe přehrát novou verzí, od té doby už jsou taky mnohem lepší. V tom je výhoda kódových projektů, dají se stále aktualizovat, uživatel si jen nahraje nový soubor.
Ve starých projektech je CV57=0, předpokládám, že zadáním nějaké hodnoty ta rychlost půjde změnit stejným způsobem, jen hodnota bude jiná než u nových projektů

jipol57 píše:Ale koupil jsem nedávno nový MS 450, čistý, bez nahrávky. A Zimo tam mají CV5,200 CV6,1 CV57,160. To znamená že rychlost staví současně na CV5 i CV57.

To už záleží na autorovi projektu. Snížením CV5 (z maxima 255) se sníží rychlost s oříznutím zvuků. U mých projektů se toto použije např. u 810, 840, 842, protože pokud chci jezdit třeba modelovou 60km/h, neměl by model řadit všechny rychlostní stupně.
U toho továrního projektu je celý projekt vyladěný na CV=200, aby bylo možno nastavit vyšší hodnotu do CV57, tedy 160 místo např. 110. Rychlost modelu bude stejná, ale napětí na motor bude vyšší. Dle mě komplikace, snižuje to použitelný rozsah pro některé zvuky a faktický rozdíl toho napětí jsem nepozoroval, jako že by např. model ztratil výkon s nízkou hodnotou CV57

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: pon 24 led, 2022 5:33 pm
od mpinta
Zimo CV57 je stabilizace trakčního napětí. Co všechno stabilizuje, nevím, motor ale určitě. Snižováním hodnoty se snižuje i napětí do motoru, tedy otáčky. Využívá se to především k tomu, když jsou na kolejišti úseky s rozdílním napětím. Kvůli různým detektorům, detekovaným a nedetekovaným úsekům, vlivem přechodových odporů atd. Pomocí CV57 se pak nastaví hodnota POD to nejnižší napětí v kolejích. Pokud jsou tam třeba místa, kde je 15, 16, 17 V, nastaví se to cca na 14,5. Protože měření je tady z důvodu obdélníkového průběhu problematické, je nejlepší systém pokus-omyl. Prostě se CV57 snižuje postupně tak dlouho, až mašina projede vše bez slyšitelné změny rychlosti. Při naprostém tichu, nejlépe v noci, to jde dobře. V CV57 je hodnota=desetině voltu, tedy třeba hodnota 145 odpovídá 14,5 V. To pro ty, kterým to nebylo jasné.

Že tím lze snižovat rychlost, je jasné. Místo snižování CV5 se snižuje CV57, až je max. rychlost ta požadovaná. Je tu však jeden problém. Mám mašinu, která jezdila moc rychle. Abych pomocí CV57 dosáhl požadované nižší rychlosti, dostal jsem se v CV57 na tak nízkou hodnotu (pod 100, tedy pod 10 V), že mi přestala svítit světla. Tam pak nastoupí snižování i přes CV5.
Vše pouze Zimo MX...
Snad jsem to nevysvětlil moc blbě.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 10:34 am
od ondřej001
Zdravím, měl bych dotaz ohledně zvukového dekodéru MS450R s nahraným zvukem Jacek na loko 413.0. Vše po zapojení funguje, až na zvuk skřípění brzd. Na jaké CV se mám podívat.
Dík

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 11:24 am
od jipol57
CV287, intenzita skřípění
CV288, délka jízdy, po které začne skřípění. Když popojedeš jen kousek, tak se brzdí potichu.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 2:13 pm
od ondřej001
Tak to nereaguje na změnu hodnot v těchto CV.
Ono to má závislost na CV4.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 4:55 pm
od jipol57
Tak víc nevím. A co se ti na skřípění nelíbí? Já jsem si vždycky vystačil s těmito dvěmi. Pak ještě potlačení při nastavení solo jízdy ve druhé sadě zvuků.
Mluvíme o automatickém skřípění, při dobržďování? Ne o samostatném tlačítku.
Já tenhle model nemám, tak nemůžu vyzkoušet.
A jakou to má souvislost s CV4? Díval jsem se do Jacekového projektu a brzdy CV4,15 nastavuje standardně.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 8:19 pm
od ondřej001
Myslím tím automatický. Jezdím v programu na PC a proto mám zastavení CV 4 - 1, aby nepřejel přes úsek. Při tomto nastavení není nic slyšet - skřípění brzd. Když dám 20, tak je něco málo slyšet.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 8:33 pm
od jipol57
Tak to asi opravdu fungovat nemůže. Už z logiky věci, podle mě. Když dekodér neřídí brždění sám, ale PC, tak nemůže vědět jaké zvuky má přehrávat. Nebo to na jiných modelch tak funguje?
Možná by Jacek věděl, jestli takhle můžou zvuky brzd fungovat.

Re: Programování Zimo MS

PříspěvekNapsal: sob 27 led, 2024 8:49 pm
od Jacek
jipol57 píše:Možná by Jacek věděl, jestli takhle můžou zvuky brzd fungovat.

Nemůžou. Dekodér musí brzdit svojí křivkou, aby na základě probíhajícího zpomalování přehrával zvuk. Pokud však zpomaluje PC tím, že vydává opakovaně povely "mínus 1 stupeň", neprobíhá zpomalování, zvuk nehraje.