ESU CabControl

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: ESU CabControl

Příspěvekod Zlámalík » úte 20 pro, 2022 3:38 pm

Honzo, díky za info, no to se dalo čekat, že centrálu nepustí samotnou... Už by neprodali tu velkou.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1922
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » sob 17 čer, 2023 8:16 am

ESU v listopadu loňského roku slibovalo dodávku centrál CabControl (katalogové číslo 50311) v 2. čtvrtletí 2023, to ale brzo skončí. Ovladače ESU Mobile Control II jsou na trhu v řadě prodejen. Je to podle mne nejlepší ovladač jaký jsem měl dosud v ruce. Napsal jsem dnes na ESU support, odkud mi loni v listopadu napsali, že bude CabControl v březnu, jak to ale vypadá, v tomto termínu už to nebude. Pokud mi z ESU odpovědí, dám sem aktuální informaci. Teď je tedy možné ovladač ESU MobileControl II používat jen s centrálami disponujícími LocoNetem s použitím interface Digitrax LNWI nebo Uhlenbrock LocoNet-USB/WLAN interface, na podzim pak možná s YaMoRC YR7100. V těchto případech je ale možné používat jen aplikaci EngineDriver. Je také možnost použít centrálu Zavovi TCS-2 (tam je výhodou možnost využití aplikace TCS train).
Naposledy upravil HonzaM dne sob 17 čer, 2023 11:05 am, celkově upraveno 3
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » sob 17 čer, 2023 8:40 am

Miloš Pavlát píše:Ahoj všem,
na stránkách ESU u L.Net converteru 50097 jsem našel text:
Alle der ECoS bekannten Loks können Sie am Handregler aufrufen bzw. für einfache Fred® Handregler die gewünschte Lok komfortabel an der ECoS zuweisen („Dispatcher“-Funktion). Podle překladu do češtiny tedy "Všechny lokomotivy známé ECoS lze vyvolat na ručním ovladači nebo u jednoduchých ručních ovladačů Fred® lze požadovanou lokomotivu pohodlně přiřadit na ECoS (funkce "Dispečer")".
Rozumím tomu že lze pomocí kombinace Cab control a L.Net converter zadat adresu do FRED(i)?

ESU Mobile Control II se mi líbí a uvažuji o pořízení. Pro setkání Zababova jsem pořídil FREDi, ale na každé setkání jsem musel vždy někoho požádat o naprogramování přidělené adresy. Po výměně ROCO za ESU bych pak mohl FREDi sám připravit na setkání a využít i doma.
Miloš


Bohužel ale ESU CabControl Loconet a tedy ani funkci Dispatch nemá, takže bys musel mít ještě ESU L.Net converter, u nějž ovšem od ESU napsali, že výrobu obnoví nejdříve v roce 2024 a pro programování FREDů ještě JMRI nebo loconetový ovladač který tuto funkci má (jako třeba Digitrax DT402).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » pon 19 čer, 2023 11:47 am

Podle mailu který jsem dnes obdržel od výrobce se předpokládá, že bude set ESU CabControl (50311) na trhu letos v říjnu. Ovladače Mobile Control II ((50113 a 50114) jsou trhu a jejich výroba a prodej pokračují. Provedení kat.č. 50113 je v kompletu s wifi routerem a je určeno pro starší centrály ESU které nemají wifi.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl a FREDy

Příspěvekod HonzaM » pon 13 kvě, 2024 9:54 am

Se souhlasem šéfa setkání v Hanau jsem vyzkoušel použití ovladače ESU v běžném provozu podle grafikonu. Ovládaní layoutu bylo klasické, s FREDy a s centrálou Intellibox. Pro připojení sítě wifi jsem použíl rozhraní Digitrax LNWI. K tomu stačí připojit napájení 12 V a připojit se kdekoli k rozvodu LocoNetu. Nejprve jsem vyzkoušel pouze jízdu ovládané lokomotivy po celém layoutu (sál 20 x 18 m). To je naprosto bez problémů. Zajímalo mne ale především, jak se shodne v provozu souběžně s FREDy. To dopadlo nad očekávání dobře, ovladač ESU se totiž v síti LocoNetu chová obdobně jako FRED, budu-li i na něm vybránu adresu, pak připojil-li bych následně FRED s naprogramovanou toutéž adresou, tak ten FRED adresu ztratí (stejně jako při připojení druhého FREDu se stejnou adresou). Nemůže tedy nastat situace, že by se stejnou lokomotivu mohli pokoušet ovládat dva strojvedoucí. Obráceně, pokusím-li se na ESU zvolit adresu, která již je obsazena FREDem, ESU mne upozorní, že již je používána jiným ovladačem. Dá mi ale nabídku "ukradení" (obdobně jako to umožňuje třeba ovladač Digitrax DT402), pokud to potvrdím, tak ten FRED adresu skutečně ztratí a vymaže se v něm. Obdobně to funguje i v případě použití dvou ovladačů ESU, také ten první adresu ztratí, uživatel to na něm vidí a možnost ovládání této lokomotivy ztratí. Ovladače ESU jsou tedy provozně podstatně lepší než třeba WLANmausy, u nichž nepezpečí použití stejné adresy ze dvou ovladačů hrozí, nemluvě o tom, že je ESU o hodně lepší ergonomicky, lépe padne do ruky a je lehčí. ESU jsou sice dražší než WLANmausy, myslím si ale, že se tahle investice vyplatí.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod Zlámalík » pon 13 kvě, 2024 10:42 am

Ovladač a jeho hardware je jedna věc - ale jakou aplikaci jsi na něm používal? Díky
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1922
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: ESU CabControl

Příspěvekod Pavel-HP » pon 13 kvě, 2024 11:25 am

"Ukradení"adresy z jiného, již používaného ovladače, je na klubových setkání "nežádoucí". Doma si Honzo používej co chceš.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1035
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » pon 13 kvě, 2024 12:35 pm

Pavel-HP píše:"Ukradení"adresy z jiného, již používaného ovladače, je na klubových setkání "nežádoucí". Doma si Honzo používej co chceš.

Samozřejmě, k ničemu Tě nepřemlouvám ani nesnažím přesvědčit. Tu funkci nemusí strojvůdce používat, neni nebezpečí že by ji použil omylem. Je spousta věcí, které nelze absolutně fyzicky znemožnit. Strojveducí ví, že není dovoleno projet návěst stůj, ale je to jen zakázáno, nezavře se brána. Stačí strojvedoucím zakázat ukradení, třeba pod hrozbou trestu. Znám kluby, které přešly od FREDů na WLANmausy a tam je nejen možnost ukradení, ale třeba ovládání stejné lokomotivy současně z dvou ovladačů aniž by to dotyční poznali. Prostě to mají řešeno jen organizačně.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » pon 13 kvě, 2024 12:37 pm

Zlámalík píše:Ovladač a jeho hardware je jedna věc - ale jakou aplikaci jsi na něm používal? Díky

Engine driver
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » úte 14 kvě, 2024 11:42 am

Pavel-HP píše:"Ukradení"adresy z jiného, již používaného ovladače, je na klubových setkání "nežádoucí". Doma si Honzo používej co chceš.

Na setkání v Hanau jsem předvedl ovladač Heijo Rainlovi, šéfovi setkání, on vyslovil názor že by se hodil například na posun ve stanici a jako alternativa, třeba tohle setkání skončilo předčasně, protože vypadl wifi přenos pro wiFREDy a vlak nemohl skončit posun ve stanici a odjet, čímž zablokoval trať.
Ber tenle příspěvek jen jako informaci, ne přesvědčování.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: ESU CabControl

Příspěvekod HonzaM » čtv 30 kvě, 2024 12:31 pm

Rád bych upřesnil svá zjištění. Chování ESU Mobile Control II je odlišné při jeho připojení prostřednictvím interface WLAN-Loconet nebo centrály disponující oběma protokoly od chování při připojení prostřednictvím interface Digitrax LNWI.
V případě použití centrály disponující oběma protokoly, například YD7001 nebo centrály Railbox RB1110 s interfacem Uhlenbrock LocoNet-WLAN má FRED vždy přednost a dokud je připojen, nemůže mít ESU na lokomotivu žádný vliv. Pokud bychom na ESU zvolili možnost "ukradení", nadále lokomotivu ovládá pouze FRED. Pokud ns ESU zvolíme "ukradení", bude vliv na tu lokomotivu možný až po odpojení FREDu. ESU ale bude reagovat na ovládání FREDem tím, že se FREDem nastavená rychlost na ESU projeví na displeji a nastavením kolečka. Odpojí-li se FRED, bude ESU moci lokomotivu ovládat, ale jen dokud se FRED znovu nepřipojí, ten pak ovládání převezme.
V případě použití interface Digitrax LNWI je chování odlišné, ani tam nemůže ESU lokomotivu již ovládanou FREDem ovlivnit, ani volbou "ukradení", ovládat ji může teprve když se FRED po tom "ukradení" odpojí. Jestliže ale ESU již lokomotivu ovládá, pak připojíme-li FRED se stejnou adresou, tak ten FRED adresu ztratí, chování stejné jako při připojení druhého FREDu se stejnou adresou.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4136
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků